picsart_1477604353186

بر اساس یک مطالعه ی جدید افراد دارای اضافه وزنی که هر روز در روزنه های کوچکی از زمان مشغول خوردن هستند، کمتر احساس گرسنگی می کنند که بر اساس گزارشات از حالت معمولی کمتر است و چربی سوزی کمی هم در زمان های خاصی در طول شب انجام می گیرد.


بر اساس یک مطالعه ی جدید افراد دارای اضافه وزنی که هر روز در روزنه های کوچکی از زمان مشغول خوردن هستند، کمتر احساس گرسنگی می کنند که بر اساس گزارشات از حالت معمولی کمتر است و چربی سوزی کمی هم در زمان های خاصی در طول شب انجام می گیرد.
اما مطالعه به صورت گسترده انجام نشده بود و نتیجه ی آن به طور کامل روشن نیست که چگونه و در چه صورتی این رویکرد در وزن مؤثر است. اما نویسنده ی اصلی این پژوهش می گوید: که این درمان قطعا برای چاقی است. استادیاران تغذیه نیز معتقد هستند این ایده ارزش بررسی بیشتر را دارد و می تواند به عنوان یک پتانسیل برای کاهش وزن امیدوار کننده باشد.
این رویکرد اولیه ی تغذیه محدود به زمان، نامیده شده است. این تحقیق در حیوانات ثبت شده است که محققان دریافتند این امر باعث کاهش توده ی چربی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن شده است. در این مطالعه 11 مرد و زن مورد بررسی قرار گرفتند که میانگین سنی آن ها 32 سال بود و شاخص توده ی بدنی آن ها به طور متوسط 30 بود.
شاخص توده ی بدن، اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن فرد می باشد که 30، جزء افراد چاق محسوب می شود. همه ی شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه سعی کردند خوردن را محدود کنند وتقریباً یک الگوی معمولی را اجرا کردند. در طول یک دوره ی چهار روزه، آن ها بین ساعت 8 تا 2 و در طول دوره ی دوم از ساعت 8 تا 20 مواد غذایی را خوردند. آن ها تنها مواد غذایی که توسط محققان به آن ها داده شده بود مصرف می کردند. نتایج آزمایشات به گونه ای بود که مشخص شد زمان محدود، به بهبود توانایی بدن برای سوزاندن کربوهیدرات ها و چربی کمک می کند. محققان دریافتند که گروهی که در زمان محدودی به خوردن مشغول بودند احساس گرسنگی کمتری داشتند، نسبت به افرادی که در زمان طولانی تری این کار را انجام داده بودند. بدن یک ساعت داخلی دارد و خیلی از جنبه های متابولیسم آن در صبح به خوبی کار می کند. بنابراین تطبیق دادن غذا خوردن با ساعت شبانه روزی بدن که به معنی خوردن در ساعت های اولیه ی روز است می تواند به سوخت چربی کمک کند. آن ها همچنین اظهار داشتند کسانی که از لحاظ سلامتی در سلامت کامل هستند، می توانند از این روش استفاده کنند و اگرنه باید با پزشک مشورت کنند و از روش های دیگر کاهش وزن کمک بگیرند.

در این باره بیشتر بخوانید: با صرف وعده شام سبک در اوایل شب لاغر شوید

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خطر سردردهای مداوم برای سلامتی
  • استفاده از ویتامین سی و باورهای رایج در مورد آن
  • افزایش محبت پدر به فرزند
  • تازه مادرها چه بخورند
  • روش غیر تهاجمی برای ازبین بردن سلول های سرطانی
  • اصل مهم در رژیم کودک
  • مصرف زياد كرتون باعث تخريب مفاصل مي شود
  • شخصیت شناسی علاقه مندان به عکس سلفی
  • راه هایی برای ابراز وجود
  • رمزهای زیبایی مردم نقاط مختلف جهان
  • از میان برداشتن اختلالات روحی
  • با استفاده از لیزر دیابت تشخیص داده میشود
  • رایج ترین باورهای عامیانه درباره جوش
  • آسیب های نوشیدنی های شیرین برای گرمازدگی
  • فاصله های دکلره کردن مو را زیاد کنید
  • محبوبترین ها

  • توصیه های زیبایی در ارتباط با ماه تولد
  • هر جراحی زیبایی زیبایتان نمیکند
  • با پیری چه تغییراتی در پوست ایجاد می شود؟
  • اصول تهیه ماسک استاندارد برای پوست
  • توضیحاتی پیرامون لیزر IPL
  • درمان خانگی برای شکنندگی ناخنها
  • دلیل ریزش مویتان را در تیروئیدتان بیابید
  • برخی دماغ ها با جراحی تغییر نمی کنند
  • شیوه های مناسب برای از بین بردن مشکلات پوستی خانمها
  • 24 نکته مهم برای زیباترشدن
  • شکل ناخن ها در سال 2015
  • رنگ کردن موها با رنگ های طبیعی و بی ضرر
  • آموزش طراحی و دیزاین فوق العاده ناخن
  • مراقبت از پوست: pH عادی پوست انسان
  • درست و نادرست های پوستی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است