Overweight

سوال کاربر:

سلام من ۲۰ سالمه ۸۰ کیلو دارم میخواهم حد اقل ۲۰ کیلو کم کنم لطفا کمکم کنید

پاسخ پزشک:

با سلام:
۱- زمان غذا خوردن خود را تا ۲۰ دقیقه افزایش دهید . وقتی تند تند غذا می خورید بدنتان نمی تواند سیگنالهای مربوط به سیر شدن را دریافت کندکه این خود منجر به پرخوری می شود.
۲- یکساعت بیشتر بخوابید . با این روش هم اشتهای شما کم می شود هم گرسنگی کمتری احساس می کنید .
۳- سبزیجات بیشتری بخورید . با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده اید . به سالادتان هم به جای سس های چرب بهتر است آبلیمو اضافه کنید .
۴- سوپ بخورید . اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی این مزیت را دارد که شما معده تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می کنید . سوپ سبزیجات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می رساند هم کالری کمتری دارد . اما مواظب باشید در دام سوپ های خامه ای و آماده به مصرف نیفتید .
۵- غلات سبوس دار مصرف کنید . مصرف غلات کامل مثل جو ، جو دو سر ، گندم ، برنج نیز تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند و کلسترول را هم کاهش می دهند .
۶- لباس های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می توانید از آنها استفاده کنید .
۷- به جای پیتزای گوشت ، پیتزای سبزیجات بخورید و سعی کنید از روغن زیتون برای آماده سازی مواد آن استفاده کنید .
۸- قند مصرفی روزانه را کاهش دهید : به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی ۱۰ قاشق شکر است .
۹- برای کاهش کالری مایعاتی که می خورید ، از لیوانهای کشیده و بلند به جای لیوانهای تپل و کوتاه استفاده کنید .
۱۰- الکل نخورید : خوردن الکل علاوه بر اینکه به بدن شما آسیب میرساند ، شما را به خوردن چیپس و آجیل و غذاهایی که به صورت معمولی نمی خورید هدایت می کند .
۱۱- خوردن چای سبز یک استراتژی خوب برای از دست دادن وزن است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد .
۱۲- یوگا : زنانی که یوگا انجام می دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند . محققان دریافته اند که احساس آرامش به افراد کمک می کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.
۱۳- خوردن غذاهای خانگی حداقل ۵ روز در هفته باعث می شود هم از نحوه پخت و پز آن اطمینان داشته باشید و هم بتوانید از سبزیجات بیشتری استفاده کنید .
۱۴- هنگام خوردن مکث کنید :لازم نیست در یک چشم به هم زدن بشقابتان را خالی کنید . باید کمی در حین غذا خوردن مکث کنید .
۱۵- جویدن آدامس نعنای قوی :جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد .
۱۶- ظرف غذای خود را کوچک کنید :کوچکتر کردن ظرف غذای خود به کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در هر وعده کمک می کند .
۱۷- قانون ۲۰،۸۰ :این قانون به شما یاد می دهد که ۸۰ درصد حجم معده خود را پر کنید و ۲۰ درصد را خالی بگذارید.این بدان معناست که نباید گنجایش معده خود را تکمیل کنید.
۱۸- اگر مجبور شدید در رستوران غذا بخورید نکات زیر را تحت نظر بگیرید :
۱- با یک دوست غذای خود را تقسیم کنید .
۲- بشقاب کودک انتخاب کنید .
۳- نیمی از غذای خود را همراه خود به خانه ببرید .
۴- ابتدا بشقاب سبزیجات را بخورید .

۱۹- سس قرمز کمتری روی ماکارانی خود بریزید و توجه کنید یک وعده ماکارانی شامل یک فنجان یا اندازه یک توپ تنیس است .

(حتما در برنامه ی روزانه ی خود ورزش و فعالیت را فراموش نکنید)

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پرسش و پاسخ

پیشنهاد سردبیر

  • بالاخره ساندویچ آماده بخوریم یا نه؟
  • شور و نشاط آری، افسردگی هرگز!
  • راه‌کارهای افزایش متابولیسم بدن و اثر دمنوش‌های گیاهی
  • درباره رفتار خانمها قبل از قاعدگی بیشتر بدانیم
  • مزایای باور نکردنی شیردهی در بلند مدت
  • آموزش تصویری خوراک گوشت و فلفل و قارچ
  • مراقب باشید زوال عقل نگیرید!
  • هر چقدر میزان تستسترون زیادتر باشد عضله زیادتر است
  • آیا از ضررهای خوابیدن با آرایش خبر دارید؟
  • مصرف داروهاي ضد روان پريشي خطر بروز سكته مغزي را افزايش مي‌دهد
  • 5 فایده جو
  • افتادگی مفصل لگن نوزادان
  • میوه ی سیب، در رنگ ها و مدلهای مختلف
  • عامل ایجاد جرم دندان
  • ابتلا به سرطان با حضور در این اماکن
  • محبوبترین ها

  • ابتلا به خطرناک ترین سرطان ها با این مواد سمی
  • با این مواد افیونی جوانی تان را به باد ندهید
  • معرفی روشی جالب برای ترک سیگار
  • دود سیگار در چشم مبتلایان به HIV
  • اعتیاد در افراد منشاء ژنتیکی دارد
  • فواید ترک سیگار از لحظه ی ترک تا چندین سال پس از آن
  • اقدامات شهرداری برای معتادان و کارتون خواب ها
  • سرطان زا بودن سیگار و قلیان لاکچری،درست یا غلط؟
  • درباره کراک و اثرات آن بیشتر بدانیم
  • مژده برای افراد معتاد به هروئین و مرفین
  • برخی نکات مهم پس از کنار گذاشتن سیگار
  • تاثیرات اعتیاد آور مخدرهای شنیداری
  • 8 برابر بودن خطر سکته مغزی در افراد جوان سیگاری
  • نوشیدنی های الکلی و برخی افراد
  • سیگار دشمن دیرینه ریه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است