دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه

میوه خشک خواص میوه خشک تفاوت میوه خشک با گونه ی تازه آن آجیل میوه خشک

آجیل میوه ی خشک از آجیل های بسیار لذیذ است. میوه های خشک میان وعده های بسیار سودمندی هستندو خوردنشان ساده تر از میوه ی تازه ست وچون بسیار  ی را به بدن وارد می کنند.میوه های خشک به به انداره گونه ب تازشان قند کالری و یا مواد مغذی مثل فیبرهای خوراکی، آهن، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها را دارا می باشند.

ازآنجایی‌که خشک کردن میوه محتوای آب را خارج می‌کند، اندازه وعده آن‌ها به‌اندازه سه‌چهارم میوه تازه است. برای مثال اگر یک فنجان زردآلو بریده‌شده را خشک کنید، یک‌چهارم فنجان زردآلوی خشک به دست می‌آورید. بنابراین باید یک‌چهارم فنجان را باید راهنمای شما در مصرف روزانه میوه‌های خشک باشد.   از لحاظ میزان کالری و قند هم این دو تقریباً معادل هم هستند. فنجان برش‌های زردآلوی تازه ۷۴ کالری و ۱۴.۵ گرم قند طبیعی دارد؛ یک‌چهارم فنجان برگه‌های زردآلوی خشک ۷۸ کالری و ۱۷ گرم قند دارد.   یک موضوع دیگر که باید به آن توجه کنید این است که در تولید برخی از میوه‌های خشک (که خودشان حاوی قندهای طبیعی هستند) قند اضافه می‌شود. برای مثال در مورد کران‌بری قبل از خشک کردن روی آن شکر افشانده می‌شود و به این ترتیب میزان کالریان بالا می‌رود (یک فنجان کران‌بری تازه ۴ گرم قند و ۴۶ کالری دارد، اما یک‌چهارم فنجان کران‌بری خشک شیرین شده ۹۳ کالری و ۲۰ گرم قند دارد).   بنابراین هنگام استفاده از میوه‌های خشک آماده به برچسب غذایی آن‌ها از لحاظ این قندهای افزوده‌شده توجه کنید.   محتوای مواد مغذی میوه تازه و خشک تقریباً مشابه است. یک تفاوت عمده این است که میوه خشک در اغلب موارد ویتامین C کمتری دارد. چرا این ویتامین در برابر گرمای خشک برای خشک کردن میوه تجزیه می‌شود.   در مقابل، میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه حاوی مقدار بیشتری فیبر و مقدار بیشتری از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فنول‌ها هستند که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها کمک می‌کنند.   برخی از میوه‌های خشک مانند کشمش طلایی و زردآلو ممکن است قبل از خشک کردن با دی‌اکسید گوگرد فراوری می‌شوند. این ماده نگه‌دارنده باعث می‌شود رنگ اصلی میوه در حین خشک کردن حفظ شود و رنگ آن تیرگی نگراید. اما دی‌اکسید گوگرد می‌تواند در برخی از افراد واکنش‌های شبیه آسم ایجاد کند. میوه‌های خشک ارگانیک حاوی این ماده شیمیایی نیستند. آن‌ها رنگ تیره‌تر و مزه اندکی متفاوت دارند و اغلب به شکل تازه میوه شبیه‌تر هستند.   میوه‌های خشک میان وعده سالمی هستند و می‌توانید آن‌ها را جایگزین هله‌هوله‌هایی مانند چیپس سیب‌زمینی و آب‌نبات کنید.

منبع: همشهری

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع خواص میوه و سبزیجات

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x