picsart_1478856916782

تا کنون مزیت های زیادی در مورد اسید های چرب امگا 3 شنیده اید اما آیا غذاهایی را که مملو از این ماده باشند میشناسید؟ برای شناسایی آنها حتما مقاله را تا انتها بخوانید.


تا کنون مزیت های زیادی در مورد اسید های چرب امگا 3 شنیده اید اما آیا غذاهایی را که مملو از این ماده باشند میشناسید؟ برای شناسایی آنها حتما مقاله را تا انتها بخوانید.

ماهی قزل آلا:

اسیدهای چرب امگا 3 که دو منبع مهم آن EPA وDHA هستند، در درجه ی اول در بعضی ماهی ها وجود دارند و ALA (آلفالینولینک اسید) یکی دیگر از اسیدهای چرب و در منابع گیاهی مانند آجیل و دانه ها می باشد.

حقیقتی در مورد امگا 3:

نحوه ی کمک آن ها به سلامت شما این گونه است که باعث کاهش چربی خون (تری گلیسیرید) در نتیجه کاهش بیماری های قلبی می شود.

آرتریت روماتوئید:

مکمل های روغن ماهی (EPA وDHA) می تواند درد مفاصل را از بین ببرد و اثر بخشی ضد التهابی داشته باشد.

افسردگی:

محققان دریافتند که غذاهایی با سطح بالای امگا 3 می توانند باعث کم شدن افسردگی و اختلالات دو قطبی شوند.

رشد کودکان:

DHA موجود در امگا 3 برای توسعه ی بصری و عصبی نوزادان مهم است.

آسم:

رژیم سرشار از امگا 3 التهاب را کاهش می دهد و باعث بهبود عملکرد ریه و کاهش نیاز فرد به دارو می شود و در نتیجه کلیدی برای درمان و کنترل این بیماری است.

بیش فعالی:

مطالعات نشان می دهد روغن ماهی می تواند نشانه های بیش فعالی ADHD را کاهش دهد و باعث بهبود تمرکز، مهارت های ذهنی، به خاطر سپردن و یادگیری شود.

آلزایمر و زوال عقل:

امگا 3 می تواند به محافظت از عقل وجلوگیری از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر کمک کند. سعی کنید در وهله ی اول به جای مکمل ها از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید و حداقل 2 تا 3 بار در هفته از این مواد در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

موادی که حاوی امگا 3 هستند، شامل ماهی آبی، شاه ماهی، قزل آلا، ساردین، خاویار و ماهی تن هستند و باید مراقب باشیم برخی ماهی ها دارای سمومی مانند جیوه هستند که باید مراقب مصرف آن ها باشیم.

زنان باردار باید به طور کلی از خوردن ماهی های جیوه دار اجتناب کنند.

منابع خوب ALA عبارتند از:

گردو، دانه ی کتان و روغن بذر آن و روغن سویا. اما چون این مواد دارای کالری بالایی هستند باید در حد اعتدال مصرف شوند.

روغن جلبک می تواند یک گزینه ی خوب برای افرادی باشد که ماهی مصرف نمی کنند.

در مورد مصرف مکمل ها با دکتر خود مشورت کنید و از دوز مناسب دارو استفاده کنید. افرادی که دچاربیماری قلبی هستند توصیه می شود روزانه یک گرم (1000 میلی گرم) از ترکیب EPA و DHA زیر نظر پزشک مصرف کنند.

 

 

در این باره بیشتر بخوانید: اسید های چرب اشباع و نابودی مستقیم قلب

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 129 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • دو عامل تهدید کننده ی سلامت کودکان
  • مصرف سبزیجات را از یاد نبرید
  • نگهداری از اطلاعات مغز با این تمرین های ساده
  • پیش از بوتاکس بدانید
  • دستور تهیه نعناع فلفلی و خواص درمانی ویژه آن
  • پوست پیاز و رفع بی خوابی
  • آیا آرایشگاه ها هپاتیت را منتقل میکنند؟
  • رفلاکس معده را با سرکه سیب درمان کنید
  • محبوبترین ها

  • درباره خطرات نشستن طولانی مدت چه می دانید؟
  • همه چیز درباره ی یائسگی و پیش از یائسگی
  • نسل جدید جراحی های نوین در سال نو میلادی
  • درباره خرید کفش دانش آموزان چه میدانید
  • توصیه های پزشکان در رابطه با عرق کف دست
  • مبتلایان به کم خونی بخوانند
  • این رفتارهای مخرب برای کلیه را بشناسید
  • روغن های مفید برای افزایش شفافیت پوست
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما