picsart_1478672002609

ما دوست داریم مغز افراد موفق را باز کنیم و بفهمیم چه چیزی در مغز آن ها اتفاق می افتد که به چنین دستاوردهای بزرگی دست پیدا می کنند. ما کنجکاو شدیم تا بفهمیم آن ها روزانه قبل از خواب چه کارهایی انجام می دهند. آیا مثل ما می خوابند؟ لیستی دارند که قبل از خواب کارهایی را که باید انجام دهند خط می زنند؟ آیا آرام و عمیق نفس می کشند؟

ما دوست داریم مغز افراد موفق را باز کنیم و بفهمیم چه چیزی در مغز آن ها اتفاق می افتد که به چنین دستاوردهای بزرگی دست پیدا می کنند. ما کنجکاو شدیم تا بفهمیم آن ها روزانه قبل از خواب چه کارهایی انجام می دهند. آیا مثل ما می خوابند؟ لیستی دارند که قبل از خواب کارهایی را که باید انجام دهند خط می زنند؟ آیا آرام و عمیق نفس می کشند؟
ما ۱۲ نفر از کارآفرینان، پزشکان و نویسندگان را مورد بررسی قرار دادیم و فهمیدیم آن ها چطور زمان خود را قبل از خواب مدیریت می کنند.

۱- آن ها لباس خود را برای کاهش فشار و استرس بیرون می آورند.

من دوست ندارم با لباس های تمرین مانند: جوراب و کفش ورزشی بخوابم زیرا، آن ها به من اشاره می کنند که وقت رفتن است.

۲- آن ها جدول برنامه ریزی دارند.
من صبحانه ی روز بعدم را چک می کنم. این مهم است که با خانواده صبحانه بخورم، نه این که سر پا باشم و در حال عجله این کار را انجام دهم.

۳- آن ها ایرادات خود را می خوانند.
من یک دفترچه دارم که در آن ایرادات و انتقادات نوشته شده است. من آن را باز می کنم. پیام های داخل آن را می خوانم و روی مواردی که برایم مفید است متمرکز می شوم.

۴- آن ها برنامه های خارجی تلویزیون را نگاه می کنند.
در هنگام شب که واقعأ خسته ام و نیاز به استراحت دارم، برنامه های مستند که به زبان های دیگری مانند: فرانسه یا زبان های دیگر است را تماشا می کنم، زیرا باعث می شود ذهنم روی یک نقطه متمرکز شود و دچار سردرگمی و انحراف نشود.

۵- آن ها برای کاهش درد و خستگی از غلتک های اسفنجی استفاده می کنند.

من کامپیوتر را یک ساعت قبل از خواب خاموش می کنم و حدود ۱۰ دقیقه روی این غلتک ها دراز می کشم این کار خستگی و درد عضلانی را کاهش می دهد.

۶- آن ها قبل از خواب یک میان وعده سبک می خورند.
هنگامی که من دختر بچه بودم مادرم به من شیر و کیک می داد که باعث می شد تا احساس خوبی قبل از خواب داشته باشم.

 ۷- آن ها با الهام گرفتن از اطراف، ذهن و روح خود را پرورش می دهند.
من در فیس بوک و اینستاگرام، علاقه مندی هایم مثل عکس و فیلم را به اشتراک می گذارم زیرا، در کار ما تفکر بصری و خلاقیت بسیار مهم است. این کارها قبل از خواب باعث پرورش ذهن و روح آدمی می شود.

۸- آن ها برنامه ی کار فردا را طراحی می کنند.
من یک تقویم دارم که روزهای مشخص در آن را رنگی می کنم، تا رویدادهایی که در این روزها اتفاق افتاده است را فراموش نکنم. مانند: سالروز ازدواج، بازدیدهای کاری، امور خیریه، که هر شب قبل از خواب آن ها را مرور می کنم به این صورت در خود یک حس امنیت به وجود می آورم و با خیالی راحت تر خود را برای روز بعد آماده می کنم.

۹- آن ها افکار پوچ را از خود دور می کنند.
هنگامی که می خواهم استراحت کنم، افکار مزاحم زیادی باعث سرگردانی ذهن من می شود. البته من درباره شرکت خود فکر می کنم ولی اجازه نمی دهم این افکار باعث خشم و عصبانیت من شوند. در عوض آن ها را به موضوعات آرامش بخش تبدیل می کنم. این کار باعث می شود تا به چشم انداز جدیدی از کار دست پیدا کنم.

۱۰- به ذهن خود استراحت می دهند.
من با تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی گاهی به یاد خاطرات خود با خانواده و دوستان می افتم و علاوه بر این که برایم لذت بخش است باعث می شود تا فعالیت های فیزیکی و ذهنی مغز کاهش بیابد.

۱۱- آن ها بدن خود را با روغن ماساژ می دهند.
به این علت که من در طول روز با بیماران سروکار دارم و مجبورم سر پا بایستم، شب ها قبل از خواب پاهای خود را با روغن نارگیل ماساژ می دهم این کار باعث بهبود گردش خون و کاهش التهاب پا می شود. وقتی پاهایم گرم شود قبل از خواب احساس آرامش و راحتی بیشتری دارم.

در این باره بیشتر بخوانید: پیروی از عادات افراد موفق

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • یک مکمل طبیعی لاغری
  • توصیه پژوهشگران به کاهش مصرف کربوهیدرات ها به عنوان شیوه اصلی کنترل دیابت
  • تاثیر بسیار مفید میوه بر روی بدن انسان.
  • افراد کانا (عقب ماندگان شدید)
  • اثر بخشی داروی ایرانی و خارجی ساندیمون یکسان است
  • برای رفع استرس این 4 راه را امتحان کنید
  • ترک سیگار به کمک روزه
  • کمبود خواب می تواند بر حافظه شما تاثیرگذار باشد
  • اگر دلتان میخواهد وزنتان کاهش پیدا کند پاستا بخورید!
  • موارد مهم درمورد دگزامتازون
  • جلیقه لاغری و این ویژگی ها
  • رژیم غذایی برای افرادی که از معده درد رنج می برند
  • مراقبت های بیشتر از پوست بدن
  • آموزش درباره مواد مخدر در برنامه درسی
  • شیرخواران زیر 6 ماه و رعایت این نکات
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات منفی سونوگرافی بر جنین
  • رواج بی رویه استفاده از تکنولوژی در میان اطفال
  • پا چنبری! از ابتلا تا درمان
  • زمان استاندارد برای شروع تکلم خردسالان
  • ماندگاری خاطرات در ذهن نوزادان
  • خردسالان مبتلا به اگزما
  • توصیه هایی در زمینه شست و شوی نوزاد تازه به دنیا آمده
  • عفونت خون در نوزاد از دوران جنینی تا تولد
  • ترفندهای روانشناسی برای افزایش اشتهای خردسالان
  • چگونه انگیزه ی کودک را زیاد کنیم
  • روش تربیتی صحیح برای گازگرفتن
  • نشانه های محبت فرزندان به والدین
  • راه رفتن روی پنجه چه دلایلی دارد؟
  • سنجش استعداد کودکان با این روش ها
  • برای رشد بهتر و با کیفیت تر فرزندتان بخوانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است