picsart_1478672002609

ما دوست داریم مغز افراد موفق را باز کنیم و بفهمیم چه چیزی در مغز آن ها اتفاق می افتد که به چنین دستاوردهای بزرگی دست پیدا می کنند. ما کنجکاو شدیم تا بفهمیم آن ها روزانه قبل از خواب چه کارهایی انجام می دهند. آیا مثل ما می خوابند؟ لیستی دارند که قبل از خواب کارهایی را که باید انجام دهند خط می زنند؟ آیا آرام و عمیق نفس می کشند؟

ما دوست داریم مغز افراد موفق را باز کنیم و بفهمیم چه چیزی در مغز آن ها اتفاق می افتد که به چنین دستاوردهای بزرگی دست پیدا می کنند. ما کنجکاو شدیم تا بفهمیم آن ها روزانه قبل از خواب چه کارهایی انجام می دهند. آیا مثل ما می خوابند؟ لیستی دارند که قبل از خواب کارهایی را که باید انجام دهند خط می زنند؟ آیا آرام و عمیق نفس می کشند؟
ما ۱۲ نفر از کارآفرینان، پزشکان و نویسندگان را مورد بررسی قرار دادیم و فهمیدیم آن ها چطور زمان خود را قبل از خواب مدیریت می کنند.

۱- آن ها لباس خود را برای کاهش فشار و استرس بیرون می آورند.

من دوست ندارم با لباس های تمرین مانند: جوراب و کفش ورزشی بخوابم زیرا، آن ها به من اشاره می کنند که وقت رفتن است.

۲- آن ها جدول برنامه ریزی دارند.
من صبحانه ی روز بعدم را چک می کنم. این مهم است که با خانواده صبحانه بخورم، نه این که سر پا باشم و در حال عجله این کار را انجام دهم.

۳- آن ها ایرادات خود را می خوانند.
من یک دفترچه دارم که در آن ایرادات و انتقادات نوشته شده است. من آن را باز می کنم. پیام های داخل آن را می خوانم و روی مواردی که برایم مفید است متمرکز می شوم.

۴- آن ها برنامه های خارجی تلویزیون را نگاه می کنند.
در هنگام شب که واقعأ خسته ام و نیاز به استراحت دارم، برنامه های مستند که به زبان های دیگری مانند: فرانسه یا زبان های دیگر است را تماشا می کنم، زیرا باعث می شود ذهنم روی یک نقطه متمرکز شود و دچار سردرگمی و انحراف نشود.

۵- آن ها برای کاهش درد و خستگی از غلتک های اسفنجی استفاده می کنند.

من کامپیوتر را یک ساعت قبل از خواب خاموش می کنم و حدود ۱۰ دقیقه روی این غلتک ها دراز می کشم این کار خستگی و درد عضلانی را کاهش می دهد.

۶- آن ها قبل از خواب یک میان وعده سبک می خورند.
هنگامی که من دختر بچه بودم مادرم به من شیر و کیک می داد که باعث می شد تا احساس خوبی قبل از خواب داشته باشم.

 ۷- آن ها با الهام گرفتن از اطراف، ذهن و روح خود را پرورش می دهند.
من در فیس بوک و اینستاگرام، علاقه مندی هایم مثل عکس و فیلم را به اشتراک می گذارم زیرا، در کار ما تفکر بصری و خلاقیت بسیار مهم است. این کارها قبل از خواب باعث پرورش ذهن و روح آدمی می شود.

۸- آن ها برنامه ی کار فردا را طراحی می کنند.
من یک تقویم دارم که روزهای مشخص در آن را رنگی می کنم، تا رویدادهایی که در این روزها اتفاق افتاده است را فراموش نکنم. مانند: سالروز ازدواج، بازدیدهای کاری، امور خیریه، که هر شب قبل از خواب آن ها را مرور می کنم به این صورت در خود یک حس امنیت به وجود می آورم و با خیالی راحت تر خود را برای روز بعد آماده می کنم.

۹- آن ها افکار پوچ را از خود دور می کنند.
هنگامی که می خواهم استراحت کنم، افکار مزاحم زیادی باعث سرگردانی ذهن من می شود. البته من درباره شرکت خود فکر می کنم ولی اجازه نمی دهم این افکار باعث خشم و عصبانیت من شوند. در عوض آن ها را به موضوعات آرامش بخش تبدیل می کنم. این کار باعث می شود تا به چشم انداز جدیدی از کار دست پیدا کنم.

۱۰- به ذهن خود استراحت می دهند.
من با تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی گاهی به یاد خاطرات خود با خانواده و دوستان می افتم و علاوه بر این که برایم لذت بخش است باعث می شود تا فعالیت های فیزیکی و ذهنی مغز کاهش بیابد.

۱۱- آن ها بدن خود را با روغن ماساژ می دهند.
به این علت که من در طول روز با بیماران سروکار دارم و مجبورم سر پا بایستم، شب ها قبل از خواب پاهای خود را با روغن نارگیل ماساژ می دهم این کار باعث بهبود گردش خون و کاهش التهاب پا می شود. وقتی پاهایم گرم شود قبل از خواب احساس آرامش و راحتی بیشتری دارم.

در این باره بیشتر بخوانید: پیروی از عادات افراد موفق

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • خنده شیرخوار چه دلیلی دارد
  • علائم و نشانه های خیانت زوجین
  • غذاهایی برای درمان کم خونی
  • نکات بسیار جالب در مورد رشد و تکامل حرکتی
  • شناخت مشکلات در روابط بین زن وشوهر
  • شیوه برخورد با همکاران در کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد
  • بروز مشکلات چشایی با این زمینه ها
  • وقتی خانه تکانی می خورید ازاین خوردنیها بخورید
  • عوامل تاثیرگذار بر ایجاد سرطان دهان
  • اطلاعات جامعی درباره پارکینسون
  • پس از خوردن فلفل شیر بنوشید
  • راهنمایی افراد احساساتی
  • همه مضرات و عوارض شب بیداری
  • عوامل زن ذلیل شدن
  • دشمنی مواد غذایی حاوی فیبر با یبوست
  • محبوبترین ها

  • بروز آلزایمر و سرطان با مصرف روغن
  • تاثیرات مفید فلاونوئیدها بر امراض قلبی
  • برای جلوگیری از سرطان پروستات ماهی مصرف کنید!!
  • برای مصرف نان این نکات را در نظر بگیرید
  • چه روغنی برای چه غذایی خوب است ؟
  • خوراکی هایی که نقش قرص سرما خوردگی را ایفا می کنند
  • تغذیه نادرست مهمترین علت ابتلا به کبد چرب
  • مراقبت بیشتر از سلامت کبد
  • انتخاب های مفید برای صبحانه
  • اضافه وزن با مصرف قند و شکر
  • دانستنیهای خواندنی در ارتباط با چربیها یا روغنها
  • خوردن شام و این غذاهای ممنوعه
  • عدم رشد مغز با این خوراکی ها
  • با این چند دلیل سرکه سیب را دوست بدارید
  • دانه های گوجه فرنگی چه فایده هایی دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است