picsart_1477439978466

محققان دریافتند که بدن این افراد پس از کاهش وزن باعث خوردن حدود ۱۰۰ کالری بیشتر از حد معمول می شود. این افزایش اشتها حتی بیش از اندازه ی سوخت و ساز بدن فردی است که پس از کاهش وزن برای او به دست می آید. اثر اشتها ۳ بار قوی تر از کاهش متابولیسم بدن است.


نتایج تحقیقات جدید در مورد این سؤال روشنی است که چرا افراد با گرفتن رژیم طولانی و سخت، برای به دست آوردن وزن متعادل کار می کنند ولی مجددأ آن را رها می کنند و از دست می دهند؟
اما آن ها در پاسخ به این سوال کلمه ی اشتها را به عنوان جواب ارائه کرده اند. افرادی که با موفقیت وزن از دست می دهند واقعا گرسنگی را احساس می کنند، در نتیجه انتظار می رود بیش از بقیه افراد امکان پرخوری داشته باشند.
محققان دریافتند که بدن این افراد پس از کاهش وزن باعث خوردن حدود ۱۰۰ کالری بیشتر از حد معمول می شود. این افزایش اشتها حتی بیش از اندازه ی سوخت و ساز بدن فردی است که پس از کاهش وزن برای او به دست می آید. اثر اشتها ۳ بار قوی تر از کاهش متابولیسم بدن است. این مطالعه ی برجسته می گوید: اطلاعات مهمی که در این پژوهش به دست آمده است در واقع اطلاعات مفیدی هستند که در توسعه ی دستوالعمل های جدید برای جلوگیری از افزایش مجدد وزن به ما کمک می کنند.
ما از بیماران در همه ی زمان ها، پرس و جو می کنیم و درحال تلاش برای کشف کردن این هستیم که باید چه کار کنیم؟ این تیم تحقیقاتی می گوید: این واقعیت برای ما روشن است که شما واقعأ نیاز به مقابله با اشتها دارید که شما را به سمت مواد غذایی می کشاند. سوخت و ساز بدن و مصرف غذا بر اساس برخی برآوردها، ۸۰ درصد از مردم یعنی کسانی که با موفقیت وزن از دست داده اند حداقل ۱۰ درصد آن ها به تدریج مجددأ به حالت اولیه باز می گردند و به عنوان بزرگ یا رویایی که قبل از رژیم فکر می کردند سامان می دهند. محققان چاقی چندین دهه روی این مسأله کار کرده اند که چرا حفظ کاهش وزن کار سختی است؟ به طور چشم گیری شرکت کنندگان به این گونه پاسخ داده اند که توانایی بدن برای سوزاندن کالری در حالت استراحت یا فعالیت افت می کند و در نتیجه با خوردن زیاد وزن مجددأ بر می گردد. دلیل دیگر می تواند داروهای کاهش وزن یا کاهش اشتها باشد که باعث تداخل در نتایج مطالعه می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: رژیم غذایی مناسب بر اساس آناتومی بدنتان

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بستنی با مزه نسکافه
  • سرطان کولون را مهار کنید
  • نکاتی که آقایان در مورد ارگاسم خانم ها باید بدانند
  • بارداری بیشتر از یک جنین و مراقبت های لازم آن
  • چگونه تعادل میزان ید در بدن را حفظ کنیم
  • چگونه توانایی خلاقیت خود را بالا ببریم
  • سرطان زدایی از بدن با جعفری
  • اصول استفاده از جوش شیرین و نمک برای دندان
  • کدام ورزش ها عمر شما را طولانی میکند؟
  • چگونه از افکار خرافه در زندگی دوری کنیم؟
  • ۹ علامتی که نشان میدهد شما ارتباط سالمی دارید
  • اقدامات موثر برای پرورش ذهن
  • وارد شدن ضربه به سر کودک
  • خشکی پوست شناگران
  • باورهای غلطی که به افسردگی می انجامد
  • محبوبترین ها

  • میزان واقعی شیوع ADHD
  • روش های تشخیص یک رابطه سالم را بشناسیم
  • کارآمدترین روش ها وقتی خشمگین می شوید
  • همه پیامدهای خطرساز استرس در قالب تصویر
  • دغدغه های دائمی فرزندان طلاق
  • بکاربردن سخنان زشت در میان افراد جامعه
  • همسری که عاشق پول است!
  • ایجاد خشونت در زنان با این دارو
  • انتقال حس رضایت به دیگر همکاران
  • تشخیص شخصیت افراد از چشم آنها
  • چگونه ریشه ی افسردگی را در خود بیابیم
  • چگونه ترس در فرد به وجود می آید
  • سوراخ کردن گوش نوازد از دید روانشناسان
  • ۳ شیوه کاربردی برای مقابله با سندرم آشیانه خالی
  • تمرین حس شادی در زندگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است