141015143247_1_900x600

اگر می خواهید با خوراکی های سیرکننده آشنا شوید بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازید می خواهیم به فایده های مختلف این مواد غذایی برای کاهش اشتهای شما اشاره کنیم کسانی که اضافه وزن دارند با مصرف این خوردنی ها احساس سیری بیشتری خواهند کرد سیب ،تخم مرغ ،و بلغورجودوسر از جمله این خوردنی های مفید به شمار می روند .با کمک گرفتن از این خوراکی ها به لاغری دست پیدا خواهید کرد .

    بلغور جو دوسر: جو دو سر زمان  بیشتری در معده‌ باقی می ماند. فیبر محلول در جوی دو سر تخلیه معده را به تأخیرمی اندازد (یعنی اینکه جوی دو سر سرعت هضم شما را پایین می‌آورد). به‌واسطه این عملکرد، این ماده یک تأثیر دوجانبه قوی برای مقابله با ولع در برابر غذا ارائه می‌دهد:
باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید
قند خونتان را با یک نرخ ثابت بالا خواهد برد. هردوی این عوامل باعث کنترل کردن اشتهای شما خواهد شد.

jo-do-sar-300x185

  • سیب را با پوست بخورید: برای کاهش وزن می توانید از پوست سیب کمک بگیرید چون فیبر موجود در آن احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند و مانع از پرخوری و دریافت کالری های اضافی می شود. البته افراد معدودی به پوست سیب حساسیت دارند که با پختن میوه و تهیه کمپوت این مشکل رفع خواهد شد.

سیب نشسته، سلامت انسان را تهدید میکند

 

  • سفیده تخم مرغ باعث سیری طولانی مدت میشود: پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود ۶.۳  گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ اسید آمینه ی اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند.
     

%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%aa%d8%ae%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%ba

اضافه کردن سرکه به غذاهای مملو از فیبر

  •  سرکه بالزامیک حاوی کلسیم، آهن، منگنز و پتاسیم است که تمامی این مواد مغذی در بهبود عملکرد بدن و کاهش وزن نقش اساسی دارند.
  • اسید استیک(acetic acid) از اجزای اصلی سرکه انگور محسوب می شود و می تواند از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری کند و موجب کاهش وزن انسان شود، از این رو برای افرادی که رژیم لاغری دارند می تواند موثر واقع شود.

8fe322bded749c54a9dff6dfa34aafcf

ارسال شده در 19 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مزایای دارویی روغن گل سرخ
  • مواد شیرین بدست آمده از گیاه تکیلا برای اشخاص دیابتی
  • پروستات در کجا قرار دارد
  • خاصیت هایی از میوه پاپایا
  • تاثیرات مثبت آب میوه بر بدن
  • کنترل وزن بدن با ادویه جات
  • دلایلی که نشان میدهد کره خوردن برای سلامتی خوب است
  • آیا خرید کردن نیز اختلال به شمار می آید؟
  • خطاهای میکاپی و زشت شدن
  • نگرانی های زنان حامله برای پوست
  • اهمیت ورزش و تغذیه مناسب برای نوجوانان
  • نکاتی در رابطه با نمک های ید دار و غیر ید دار
  • گردن درد را با ورزش درمان کنید
  • فشارخونی ها و ممنوعیت مصرف کنسروها
  • هر آنچه درمورد کیک و کلوچه باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • خواص طلایی پیاز خام
  • این مواد غذایی بالا برنده متابولیسم را همیشه دم دست داشته باشید
  • پوست سالم با خوردن این میوه ها
  • منع مصرف لبنیات و راه حل های تغذیه ای
  • گول رنگ و ظاهر هر نوشیدنی ای را نخورید
  • 6 غذایی که به هیچ وجه نباید در مایکروفر گرم کنیم
  • چطوری غذا بخوریم که تناسب اندام داشته باشیم.
  • مواد غذایی که به روده آسیب می رسانند
  • آیا کالری منفی واقعا به کاهش وزن کمک میکند؟
  • عواقب خطرناک رژیم کانادایی
  • نوع شکل بدن و رژیم مربوط به هرکدام
  • سرطان روده با این عوامل خوراکی
  • آقایون به این پرهیز های غذایی توجه کنید
  • تغذیه ی مناسب برای دوران تحصیل دانش آموز
  • تمرین تناسب اندام در خانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است