مضرات سوپ‌های آماده مصرف سوپ‌های آماده عوارض مصرف سوپ‌های آماده سوپ‌های آماده

سوپ های آماده تا چه حد برای سلامتی ما مضر هستند  ارزش تغذیه ای آن ها به چه صورت است و چه تفاوتی با سوپ های خانگی دارند غالبا افراد شاغل و دانشجویان اقدام به خرید این سوپ ها می کنند می خواهیم از مضرات و مشکلات ناشی از مصرف این سوپ ها بیشتر بدانیم و محتوا و مواد تشکیل دهنده این سوپ ها را بشناسیم سعی کنید حتی الامکان سوپ خانگی و سالم تهیه و میل کنید سوپ آماده و بسته بندی شده نخرید.

باید مراقب باشید که از طریق سوپ به خصوص سوپ‌های آماده کالری،چربی اشباع‌شده، قند و نمک بیش از حدی وارد بدنتان نکنید.

چربی‌های اشباع‌شده: سوپ‌های با پایه خامه‌ای که دارای، خامه و کره هستند که چربی‌هایی اشباع‌شده شده‌اند و مصرف زیادشان خوب نیست.. دریافت بیش از حد چربی‌های اشباع‌شده باعث می‌شود که میزان کلسترول بد در خون شما بالا رود و احتمال انسداد شریان‌ها افزایش یابد.

نمک: سوپ‌های کنسرو شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. سوپ‌هایی تهیه‌شده در رستوران‌ها ممکن است حتی مقدار بیشتری نمک داشته باشند. دریافت بیشتر نمک با فشارخون بالا و نارسایی قلب ارتباط دارد.

قند: سوپ‌های سرد میوه‌ای حاوی قندهای افزوده هستند، اما به برخی از سوپ‌های سبزی هم قند اضافه می‌شود. میزان قند یا شکر افزوده‌شده به غذاها باید در حد ۲۴ گرم در روز برای زنان و ۳۶ گرم برای مردان محدود شود.

کالری: به‌طورکلی سوپ‌ها نسبت به سایر پیش غذاها کالری‌شان کمتر است، اما وقتی مواد غذایی دیگری مانند پنیر، خامه، نان‌های خشک مکعبی کروتن روی آن می‌ریزند یا آن را با نان مصرف می‌کنند، میزان کالری‌های دریافتی افزایش می‌یابد.

توصیه کلی این است که تا حد ممکن از سوپ‌های آماده نخورید. البته می‌توانید گاه‌گاه سوپ آماده اشکالی ندارد به شرطی که میزان کالری‌شان کمتر از ۵۰۰ ، میزان سدیم یا نمکشان کمتر از ۶۰۰ میلی‌گرم، میزان چربی‌های اشباع‌شده‌شان کمتر از ۵ گرم و میزان قند افزوده‌شده به آن‌ها کمتر از کمتر از ۵ گرم باشد، بنابراین باید به اطلاعات روی برچسب غذایی بسته سوپ دقت کنید.

درنهایت، سالم‌ترین سوپ را خودتان می‌توانید درست کنید. پایه سوپ خامه‌ای به کار نبرید، به جای آن از پایه سوپ جوجه کم نمک یا سوپ سبزی کم نمک استفاده کنید و بعد سبزی‌ها و ادویه مطلوبتان را به آن بیفزایید. بعد می‌توان برای افزایش محتوای فیبر و مواد مغذی سبزی‌هایی مانند فلفل، اسفناج، پیاز، هویج، مارچوبه را به سوپتان اضافه کنید.
منبع:همسهری انلاین،

 

 

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم | 243 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بارداری دوقلو و تفاوتش با دیگر بارداری ها
  • تصاویر دستگاه اتوسکوپ
  • موفقیت بیشتر در زندگی با تقویت روابط زن و شوهر
  • هدف از دروغ در اطفال
  • دلیل کاهش استرس توسط ورزش
  • اقتصاد سلامت روان انسان افسرده
  • مشکل اطفالی که گوشت دوست ندارند!
  • همه تاثیرات آب لیمو بر بدن
  • محبوبترین ها

  • خواص لبو با نگاهی متفاوت
  • آناناس و برطرف کردن سرفه
  • یک خوشه انگور ، یک دنیا خواص
  • مصرف انار و تاثیرات مختلف آن
  • طالبی را دست کم نگیرید
  • عکس هایی از شاه توت و خواص آن
  • برخی مرکبات و نحوه میل کردن آنها
  • خربزه خوردن و فایده های آن
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما