main-soup-image

سوپ های آماده تا چه حد برای سلامتی ما مضر هستند  ارزش تغذیه ای آن ها به چه صورت است و چه تفاوتی با سوپ های خانگی دارند غالبا افراد شاغل و دانشجویان اقدام به خرید این سوپ ها می کنند می خواهیم از مضرات و مشکلات ناشی از مصرف این سوپ ها بیشتر بدانیم و محتوا و مواد تشکیل دهنده این سوپ ها را بشناسیم سعی کنید حتی الامکان سوپ خانگی و سالم تهیه و میل کنید سوپ آماده و بسته بندی شده نخرید.

باید مراقب باشید که از طریق سوپ به خصوص سوپ‌های آماده کالری،چربی اشباع‌شده، قند و نمک بیش از حدی وارد بدنتان نکنید.

چربی‌های اشباع‌شده: سوپ‌های با پایه خامه‌ای که دارای، خامه و کره هستند که چربی‌هایی اشباع‌شده شده‌اند و مصرف زیادشان خوب نیست.. دریافت بیش از حد چربی‌های اشباع‌شده باعث می‌شود که میزان کلسترول بد در خون شما بالا رود و احتمال انسداد شریان‌ها افزایش یابد.

نمک: سوپ‌های کنسرو شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. سوپ‌هایی تهیه‌شده در رستوران‌ها ممکن است حتی مقدار بیشتری نمک داشته باشند. دریافت بیشتر نمک با فشارخون بالا و نارسایی قلب ارتباط دارد.

قند: سوپ‌های سرد میوه‌ای حاوی قندهای افزوده هستند، اما به برخی از سوپ‌های سبزی هم قند اضافه می‌شود. میزان قند یا شکر افزوده‌شده به غذاها باید در حد ۲۴ گرم در روز برای زنان و ۳۶ گرم برای مردان محدود شود.

کالری: به‌طورکلی سوپ‌ها نسبت به سایر پیش غذاها کالری‌شان کمتر است، اما وقتی مواد غذایی دیگری مانند پنیر، خامه، نان‌های خشک مکعبی کروتن روی آن می‌ریزند یا آن را با نان مصرف می‌کنند، میزان کالری‌های دریافتی افزایش می‌یابد.

توصیه کلی این است که تا حد ممکن از سوپ‌های آماده نخورید. البته می‌توانید گاه‌گاه سوپ آماده اشکالی ندارد به شرطی که میزان کالری‌شان کمتر از ۵۰۰ ، میزان سدیم یا نمکشان کمتر از ۶۰۰ میلی‌گرم، میزان چربی‌های اشباع‌شده‌شان کمتر از ۵ گرم و میزان قند افزوده‌شده به آن‌ها کمتر از کمتر از ۵ گرم باشد، بنابراین باید به اطلاعات روی برچسب غذایی بسته سوپ دقت کنید.

درنهایت، سالم‌ترین سوپ را خودتان می‌توانید درست کنید. پایه سوپ خامه‌ای به کار نبرید، به جای آن از پایه سوپ جوجه کم نمک یا سوپ سبزی کم نمک استفاده کنید و بعد سبزی‌ها و ادویه مطلوبتان را به آن بیفزایید. بعد می‌توان برای افزایش محتوای فیبر و مواد مغذی سبزی‌هایی مانند فلفل، اسفناج، پیاز، هویج، مارچوبه را به سوپتان اضافه کنید.
منبع:همسهری انلاین،

 

 

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • روشهای خبررسانی به نزدیکان در مورد حامله شدن
  • مقابله با بیماری های قلبی و عروقی
  • چگونه جلوی چاقی کودکان را بگیریم
  • برطرف کردن انسداد روده با این روش های پزشکی
  • راهکار جدیدی برای درمان بیش فعالی پیدا شد
  • خطر ابتلا به کیست تخمدان در چه کسانی بیشتر است؟
  • ایجاد درماتیت پوستی بر اثر آشپزی زیاد
  • برنامه غذایی افراد مشهور
  • با خطرساز شدن بند ناف چه کنیم
  • محلولهای غذایی بیمارستانی دارای فرمول دارویی هستند
  • فقط در عرض یک روز از شر سرفه خلاص شوید
  • در آزمایش کومبس مستقیم منابع خطا کدامند؟
  • یائسگی تمام شدن یک زندگی سالم و شاد نیست
  • آشنایی با طرز صحیح کار با وزنه
  • درمان های سالم و طبیعی مناسب بیماران کلیه ای
  • محبوبترین ها

  • سرکوب سردرد با این راهها
  • فعالیت مغزی در طول خواب
  • انواع سنگ کلیه و مراحل تشکیل آن ها
  • ترشح سروتونین با این مواد
  • خانواده و فضای مجازی
  • اهدای سلول های بنیادی خونساز با چه شرایطی همراه است؟
  • راز جوانتر شدن
  • صحبت های متخصصین در مورد درد
  • هورمون ها چه تاثیری بر اضافه وزن دارند(قسمت اول)
  • حفاظت بدن در مقابل مشکلات سرطانی
  • محاسبه طول عمر با سبک زندگی
  • در این فصل حواستان به تب مالت باشد
  • چرا قهوه سبب بی خوابی می شود؟
  • اگر این حقایق را بدانید دیگر هرگز هات داگ نخواهید خورد
  • نظرات محقق طب سنتی برای خواب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است