image

 

 

اگر اندامی نحیف و لاغر دارید و می خواهید چاق شوید ترفندها و روش های مفیدی برایتان داریم می توانید با در پیش گرفتن آن ها چاق شوید این روش های طبیعی و سالم بوده اند و هیچ ضرری برایتان نخواهند داشت کمبود و کاهش وزن برای بانوان عوارض زیادی دارد پس سعی کنید با تغذیه مناسب مانع بروز آن ها شوید پیشنهادات جالب و موثری در این زمینه برایتان داریم در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

اغلب اوقات نمی‌شنوید خانم‌ها بگویند که دوست دارند وزنشان را بالا ببرند! اما زنانی که کمبود وزن دارند، مستعد ابتلا به مشکلاتی مانند کم خونی، آمنوره، ناباروری، و ضعف سیستم ایمنی هستند.

  • زود به زود غذا بخورید

اگر اشتهای کمی دارید، سعی کنید زود به زود غذا بخورید. به غذاهایی که می‌خورید کالری‌های جزئی اضافه کنید. مثلا به صبحانه‌تان، آجیل بیفزایید، از کره‌ی بیشتری روی نان تست‌تان استفاده کنید، و برش‌های آووکادو در ساندویچتان قرار دهید. این کارها، میزان چربی و کالری مصرفی شما را افزایش می‌دهد، بدون آنکه حجم غذای مصرفی‌تان بیشتر شده باشد.

229449

  • مواد غذایی سالم بخورید

از غذاهایی که مملو از چربی‌های اشباع، کالری، و شکر هستند استفاده نکنید. انجام این کار، سلامت شما را به خطر می‌اندازد. مقدار بیشتری میوه‌های تازه، سبزیجات و گوشت کم چربی در هر وعده‌ی غذایی قرار دهید.

بین وعده‌های غذایی یک میان وعده مانند ماکارونی کامل با روغن زیتون یا یک ساندویچ با نان گندم کامل بخورید. اگر هدفتان افزایش وزن است، ایرادی ندارد که گاهی شیرینی یا کلوچه بخورید، اما فقط کمی!

635636782255212424

  • مایعات بیشتری مصرف کنید

مایعات سالم و پر کالری بیشتری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، مایعاتی مانند شیر، آب پرتقال یا آب انار. از نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و چای شیرین پرهیز کنید.  نباید همراه غذا مایعات بنوشید، زیرا شما را سیر می‌کند و کالری مصرفی‌تان را کاهش می‌دهد.

این کار برای کاهش وزن مفید است، اما برای افزایش وزن مضر می‌باشد. برای افزایش تعداد کالری‌های مصرفی‌تان سعی کنید مایعات را در اواسط صبح و اواسط بعدازظهر مصرف کنید.

580

  • تمرین با وزنه

به عنوان بخشی از رژیم تمرینی‌تان، روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید. کاردیوی سبک خوب است، اما این نوع ورزش، بیشتر برای کاهش وزن مناسب است تا افزایش وزن.

حداقل سه بار در هفته روی تمام گروه‌های عضلات بدنتان کار کنید. شما می‌توانید این کار را از طریق یک برنامه‌ی تمرینی دایره‌ای برای کل بدن، سه بار در هفته انجام دهید، یا می‌توانید شش روز در هفته، یک روز روی بالای بدن و روز بعد روی پایین بدن کار کنید. عضله، بیشتر از چربی وزن دارد و تمرینات قدرتی، رشد عضله‌ی خالص را بیشتر می‌کند.woman-exercise-dumbbell-628x363

 

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • انواع بیماری های مختلف در فصل گرما
  • تاثیرات مثبت گوجه فرنگی بر رشد قدی فرزند
  • با ماهی سو خاری نابغه شوید
  • حمام کردن بچه ها
  • چرا بعضی از اشخاص در مقابل معالجه ارتودنسی صبور هستند؟
  • توصیه های تابستانه برای دیابتی ها
  • بهترین زمان خوردن قرص مولتی ویتامین مینرال چه زمانی است؟
  • فرق بارداری در میانسالی با بارداری در سنین جوانی
  • حمله گرمازدگی و این تاثیرات منفی
  • هر آنچه درمورد باخ درمانی باید بدانید
  • با این روش کودکان را با خدا آشنا کنید
  • دیستروفی عضلانی دوشن چه نوع بیماری است و آیا خطر دارد؟
  • اهمیت مراقبت در زمینه بیماری های سینه
  • نکات مهم درمانی برای یبوست در این دوران
  • روشی کارساز برای مبارزه با ناامیدی
  • محبوبترین ها

  • رنگ بنفش برای چه گروهی ممنوع است.
  • کلمه هایی که نباید آقایان به همسرانشان بگویند
  • فاکتورهای بی اهمیت در نامزدی
  • بدست آوردن آرامش با در آغوش کشیدن عزیزان
  • کنترل استرس با تنظیم زمان
  • داشتن نگاه خوشبینانه به مسائل
  • چگونه با کودک ترسو برخورد کنیم
  • هر انگشتی بیانگر یک شخصیت است!
  • ازدواج ناموفق حتی با وجود عشق
  • کودکان مادران افسرده کودکان متفاوتی هستند
  • تغییرات مختلف در شخصیت اطفال با رفتارهای والدین
  • یک رابطه موفق و کامل چه ویژگیهای دارد؟
  • روانشناسی افرادی که زیاد حرف می زنند
  • عقب مانده های ذهنی و مشکلات آن ها
  • ارتباط خصوصیات فردی با فرزند چندم خانواده بودن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است