معمولا به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند گفته می‌شود که بیشتر ورزش کنید، اما کنترل وزن راه حل ساده‌تری نیز دارد، کمتر نشستن در محل کار می‌تواند در کاهش وزن افراد موثر باشد.

محققان کالج سلامت عمومی کلرادو در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که کمتر نشستن و انجام فعالیت‌هایی به سبکی قدم زدن در محل کار می‌تواند به حفظ تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند.

در این پژوهش جدید،‌ محققان اطلاعات مربوط به کاهش وزن 30 داوطلب که که 13.6 کیلوگرم وزن کرده بودند و برای یک سال این کاهش وزن را حفظ کرده بودند، 33 نفر که از وزنی متعادل برخوردار بودند و 27 فرد مبتلا به اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی داوطلبانی که در این پژوهش حضور داشتند برای یک هفته ابزار ردیاب فعالیت‌های فیزیکی به همراه داشتند. این ابزار مستطیلی شکل که ActivPAL نام دارد روی پوست ران پا می‌چسبد و به خوبی می‌تواند تفاوت میان ایستادن و نشستن را تشخیص دهد.

نتایج بررسی داده‌ها نشان داد افرادی که توانسته‌بودند وزن کم کرده و کاهش وزن خود را حفظ کنند،‌نسبت به افرادی که وزنی معمولی داشتند و افراد دچار اضافه وزن از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بودند. این افراد روزانه بیش از 12 هزار قدم بر می‌داشتند درحالی که میانگین قدم‌های روزانه داوطلبان متعادل 9000 و افراد دچار اضافه وزن 7000 قدم بود.

افرادی که کاهش وزن داشتند همچنین روزانه 40 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند که این زمان در میان دو گروه دیگر به ترتیب به 17 و 9 دقیقه کاهش پیدا می‌کرد. مهم‌تر از همه این است که این افراد کمتر از دو گروه متعادل و چاق می‌نشستند.

به گفته محققان افرادی که کاهش وزنی ثابت شده داشتند نسبت به دو گروه دیگر 58 دقیقه کمتر می‌نشستند و در ازای آن به فعالیت‌هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می‌شدند.

درحال حاضر به افرادی که می‌خواهند وزن خود را کنترل کنند توصیه می‌شود که در هفته 300 دقیقه، روزی 60 دقیقه و پنج روز از هفته، فعالیت‌های با شدت متوسط انجام دهند. اما در این توصیه‌ها به افزایش میزان فعالیت‌های سبک یا کاهش فعالیت‌های نشسته اشاره‌ای نشده‌است.
منبع سلامت نیوز

 

ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بهترین افزایش دهندگان دارویی شانس حاملگی
  • حفظ جنین با مصرف پروژسترون
  • اصول مراقبت از رگ ها
  • انواع مشکلات مربوط به تیروئید و نشانه های مربوط به آن ها
  • آسیب شناسی – التهاب تاندون آشیل
  • بروز مشکلات عاطفی میان زوجین
  • توصیه هایی جهت پیشگیری از چاقی کودکان
  • چطوری از کسی معذرت بخواهیم
  • درمان های گیاهی برای دردهای سالمندان
  • پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی با نوشیدن چای
  • همه عوارض مبل تختخوابی برای بدن
  • چای “العطور” با عطر و طعم خفاش!
  • هنگام راه رفتن با موبایلتان تایپ نکنید
  • خشونت های خانگی،جسمی و روانی نسبت به زنان
  • از خوبی کردن غافل نمانید
  • محبوبترین ها

  • روابط اجتماعی پایین در تک فرزندان
  • بیکاری با روحیه افراد چه می کند؟
  • پیشگیری کردن از بروز خودکشی
  • دوست داشتن از نگاه هر دو جنس مخالف
  • خواب و رویا از دید روانشناسان
  • انتظار برای خواستگار پولدار اشتباه است
  • مهربانی با نوجوانان را تمرین کنید
  • افزایش سلامت روان با این روش ها
  • روش مناسب برای فراموش کردن خاطرات
  • چرا مردان از ازدواج می ترسند
  • پیامدهای روانی تولد اولین فرزند
  • ورزش و افزایش هیجان و شور و نشاط
  • اهمیت همدردی با فرزند در زمان شکست روحی
  • توصیه های روانشناسان پیرامون کنترل اضطراب
  • تاثیرات رنگ قرمز از دیدگاه قرآن و احادیث
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است