معمولا به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند گفته می‌شود که بیشتر ورزش کنید، اما کنترل وزن راه حل ساده‌تری نیز دارد، کمتر نشستن در محل کار می‌تواند در کاهش وزن افراد موثر باشد.

محققان کالج سلامت عمومی کلرادو در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که کمتر نشستن و انجام فعالیت‌هایی به سبکی قدم زدن در محل کار می‌تواند به حفظ تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند.

در این پژوهش جدید،‌ محققان اطلاعات مربوط به کاهش وزن 30 داوطلب که که 13.6 کیلوگرم وزن کرده بودند و برای یک سال این کاهش وزن را حفظ کرده بودند، 33 نفر که از وزنی متعادل برخوردار بودند و 27 فرد مبتلا به اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی داوطلبانی که در این پژوهش حضور داشتند برای یک هفته ابزار ردیاب فعالیت‌های فیزیکی به همراه داشتند. این ابزار مستطیلی شکل که ActivPAL نام دارد روی پوست ران پا می‌چسبد و به خوبی می‌تواند تفاوت میان ایستادن و نشستن را تشخیص دهد.

نتایج بررسی داده‌ها نشان داد افرادی که توانسته‌بودند وزن کم کرده و کاهش وزن خود را حفظ کنند،‌نسبت به افرادی که وزنی معمولی داشتند و افراد دچار اضافه وزن از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بودند. این افراد روزانه بیش از 12 هزار قدم بر می‌داشتند درحالی که میانگین قدم‌های روزانه داوطلبان متعادل 9000 و افراد دچار اضافه وزن 7000 قدم بود.

افرادی که کاهش وزن داشتند همچنین روزانه 40 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند که این زمان در میان دو گروه دیگر به ترتیب به 17 و 9 دقیقه کاهش پیدا می‌کرد. مهم‌تر از همه این است که این افراد کمتر از دو گروه متعادل و چاق می‌نشستند.

به گفته محققان افرادی که کاهش وزنی ثابت شده داشتند نسبت به دو گروه دیگر 58 دقیقه کمتر می‌نشستند و در ازای آن به فعالیت‌هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می‌شدند.

درحال حاضر به افرادی که می‌خواهند وزن خود را کنترل کنند توصیه می‌شود که در هفته 300 دقیقه، روزی 60 دقیقه و پنج روز از هفته، فعالیت‌های با شدت متوسط انجام دهند. اما در این توصیه‌ها به افزایش میزان فعالیت‌های سبک یا کاهش فعالیت‌های نشسته اشاره‌ای نشده‌است.
منبع سلامت نیوز

 

ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بوی بد دهان و رفع آن
  • آکنه و جوش صورت را با چه روشهایی از بین ببریم؟
  • چه چیزی باعث خون دماغ میشود
  • اطلاعات کامل درباره انزال زودرس
  • دستکاری گوشت های فرآوری شده برای پیشگیری از سرطان
  • افراد مودب اینگونه اند
  • سندرم مقاومت به انسولين چيست؟
  • اطفال کم رو را دریابید
  • اطلاعاتی کامل و جامع در مورد بیبی چک
  • عوارض مواد آرایشی برای خانم های حامله
  • در دوران بارداری بدون دستور پزشک سونوگرافی نکنید
  • مربای انجیر خشک در ده دقیقه
  • دمنوشی که برای بیماران دیابتی توصیه می شود
  • باورهای درست و نادرست در مورد آی یو دی
  • فصل بهار و آلرژی + راه های درمان
  • محبوبترین ها

  • همه چیز درمورد مراقبت های غذایی پس از سکته
  • پوست سالم با خوردن این میوه ها
  • شام خود را مدیترانه ای کند
  • تعریف کلی و مهم از امگا 3 !!
  • قابل توجه افرادیکه از نانهای بسته بندی استفاده میکنند
  • سرمایی ها عسل بخورند
  • خوردن گردو به این دلایل
  • تغذیه متناسب با حالات روحی
  • به نظر شما خوراک یک هدف است یا خیر؟
  • نقص های رژیم غذایی گیاهخواری
  • اهمیت دریافت ویتامین دی برای مردان
  • شیوه های غذایی که تاثیرات نامطلوبی در تغذیه و سلامت انسان دارد
  • چه موقع بی اشتهایی های خطر ساز می شود
  • درمان عارضه چشمی وابسته به سن با رژیم غذایی مدیترانه ای
  • در بدن چه مواد معدنی وجود دارد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است