مشاوره زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

اکثر خانم های باردار ورزش و تحرک و فعالیت بدنی را پس از باردار شدن کنار میگذارند و خانه نشین می شونددر صورتی که این امر در افزایش سلامت جنینشان و آسانترشدن پروسه زایمان مادران تاثیرات مثبتی میگذارد بهتر است با ورزش روحیه خود را شاداب نگه دارند و با مشورت با پزشک خود ورزش ها و نرمش های مناسب این دوره را در پیش بگیرند می خواهیم برخی توصیه های مهم در این زمینه را در اختیارشان قرار دهیم .

مراجعینم هر روز از من می‌پرسند که در مورد ورزش و افزایش وزن  در طول بارداری، چه چیزی درست و مناسب است.ورزش در دوره بارداری برای اکثر زنان کاملا بی خطر است، و حتی برای کمک به کنترل افزایش وزن، رفع یبوست، به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت بارداری، کمک به بهبود خلق و خو، و و افزایش میزان انرژی توصیه می‌گردد.

در حال حاضر زنان باردار به اندازه‌ی زنان غیر باردار ورزش می‌کنند، اما در طول ۲۵ سال گذشته درمیزان ورزش توصیه شده، تغییراتی ایجاد شده است.

روش قدیمی برای به حداکثر رساندن شدت ورزش با محدود کردن تعداد ضربان قلب به ۱۴۰ تپش در دقیقه، حدود ۳۰ سال پیش کنار گذاشته شد، اما متاسفانه بسیاری از متخصصان سلامتی هنوز هم آن را تکرار می‌کنند.

توصیه‌ی فعلی، انجام ورزش ملایم حداقل ۳۰ دقیقه در روز است. شما باید حداکثر شدت ورزش را، بر اساس توانایی‌تان برای صحبت کردن تشخیص دهید. نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و پرهیز از ورزشهایی که به تماس فیزیکی بین بازیکنان نیاز دارند نیز، ضروری است.

 

نکاتی برای ورزش در دوران بارداری

 

۱. اول، از پزشکتان بپرسید که با در نظر گرفتن سوابق پزشکی شما و وضعیت سلامتی فعلی‌تان، ورزش برای شما بی‌خطر است یا نه. آنگاه هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

۲. ورزش‌های روزانه‌ی مناسب برای خانم‌های باردار، شامل پیاده روی، شنا، یوگای قبل از زایمان، و دوچرخه زدن می‌باشد.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

۳. از ورزش‌های همراه با برخورد، و ورزشهایی که در آنها خطر افتادن یا آسیب به ناحیه‌ی شکم وجود دارد و همچنین سوارکاری، غواصی و اسکی، بپرهیزید.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

۴. به مقدار مناسب آب بنوشید و قبل و در طول ورزش و بعد از آن نیز آب بخورید. برای زنان باردار لازم است که مصرف آبشان را به حداقل ۱۰ لیوان در روز برسانند.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

  • بارداری، یک دوره‌ی عجیب و خارق العاده است. خانم‌های بسیاری در طول زندگی، با وزنشان دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی در دوران بارداری، بدن خانم‌ها بسرعت دچار تغییراتی می شود که اتفاقا یکی از این تغییرات، افزایش وزن زیاد است.
  • لازم است به یاد داشته باشید یک خانم باردار، بعد از اینکه زایمان کرد و بدنش دوباره ترمیم شد، حدود ۱۰ کیلو وزن از دست می‌دهد.
  • در نتیجه اگر قبل از بارداری، یک وزن طبیعی دارید، بخاطر بسپارید که در مجموع ۱۰ تا ۱۵ کیلو افزایش وزن خواهید داشت. اگر بر عکس دچار کمبود وزن هستید، برای یک بارداری سالم باید ۱۲ تا ۱۷ کیلو افزایش وزن داشته باشید و اگر اضافه وزن دارید، فقط باید ۷ تا ۱۰ کیلو وزنتان بالا برود.
  • بعد از پایان بارداری، بسیاری از خانم‌هایی که اضافه وزن دارند به وزنی کمتر از آنچه قبلا داشته‌اند، خواهند رسید. یک قانون درست این است که ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم معمولا باعث افزایش وزن مطلوب می‌شود.
5 1000
ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • مواد طبیعی و بدون ضرر برای کم کردن اضطراب
  • بچه دار شدن با این ترفندها
  • چطوری اندامی مانند یک ژیمناستیک کار درست کنیم؟
  • 12 کلید طلایی ارزان قیمت برای جوانسازی پوست
  • با استفاده از این روش ها، اشتهایتان را افزایش دهید
  • رابطه بی پولی با سالم زیستن
  • درمان بیماری های پوست و مو با هومیوپاتی
  • رفع مشکلات پوستی در گرما
  • محبوبترین ها

  • از علل ایجاد تا روش های درمان کچلی موضعی یا آلوپسی آره آتا
  • راز و رمز یک اپیلاسیون حرفه ای در منزل
  • ماسک های پر خاصیت برای پوست
  • روش های طبیعی برای درمان و از بین بردن چین و چروک صورت
  • استفاده از طب سنتی راهکاری طلایی برای درمان شپش سر
  • جراحی زیبایی بینی و مشکلات سینوسی
  • رفع خشکی و چین و چروک پوست
  • آزمایشی جهت تشخیص انواع مو
  • رپورتاژ

  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • محصولات طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت سطح زندگی
  • همه ی آنچه که برای سوختگی نیاز دارید
  • اصلاح طرح لبخند دکتر سعید هاشمی
  • کلینیک زیبایی شارلوت
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x