چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

اکثر خانم های باردار ورزش و تحرک و فعالیت بدنی را پس از باردار شدن کنار میگذارند و خانه نشین می شونددر صورتی که این امر در افزایش سلامت جنینشان و آسانترشدن پروسه زایمان مادران تاثیرات مثبتی میگذارد بهتر است با ورزش روحیه خود را شاداب نگه دارند و با مشورت با پزشک خود ورزش ها و نرمش های مناسب این دوره را در پیش بگیرند می خواهیم برخی توصیه های مهم در این زمینه را در اختیارشان قرار دهیم .

مراجعینم هر روز از من می‌پرسند که در مورد ورزش و افزایش وزن  در طول بارداری، چه چیزی درست و مناسب است.ورزش در دوره بارداری برای اکثر زنان کاملا بی خطر است، و حتی برای کمک به کنترل افزایش وزن، رفع یبوست، به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت بارداری، کمک به بهبود خلق و خو، و و افزایش میزان انرژی توصیه می‌گردد.

در حال حاضر زنان باردار به اندازه‌ی زنان غیر باردار ورزش می‌کنند، اما در طول ۲۵ سال گذشته درمیزان ورزش توصیه شده، تغییراتی ایجاد شده است.

روش قدیمی برای به حداکثر رساندن شدت ورزش با محدود کردن تعداد ضربان قلب به ۱۴۰ تپش در دقیقه، حدود ۳۰ سال پیش کنار گذاشته شد، اما متاسفانه بسیاری از متخصصان سلامتی هنوز هم آن را تکرار می‌کنند.

توصیه‌ی فعلی، انجام ورزش ملایم حداقل ۳۰ دقیقه در روز است. شما باید حداکثر شدت ورزش را، بر اساس توانایی‌تان برای صحبت کردن تشخیص دهید. نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و پرهیز از ورزشهایی که به تماس فیزیکی بین بازیکنان نیاز دارند نیز، ضروری است.

 

نکاتی برای ورزش در دوران بارداری

 

۱. اول، از پزشکتان بپرسید که با در نظر گرفتن سوابق پزشکی شما و وضعیت سلامتی فعلی‌تان، ورزش برای شما بی‌خطر است یا نه. آنگاه هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

۲. ورزش‌های روزانه‌ی مناسب برای خانم‌های باردار، شامل پیاده روی، شنا، یوگای قبل از زایمان، و دوچرخه زدن می‌باشد.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

۳. از ورزش‌های همراه با برخورد، و ورزشهایی که در آنها خطر افتادن یا آسیب به ناحیه‌ی شکم وجود دارد و همچنین سوارکاری، غواصی و اسکی، بپرهیزید.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

۴. به مقدار مناسب آب بنوشید و قبل و در طول ورزش و بعد از آن نیز آب بخورید. برای زنان باردار لازم است که مصرف آبشان را به حداقل ۱۰ لیوان در روز برسانند.

چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر   چاقی در بین زنان باردار تولد زودهنگام تشنج بارداری افزایش ریسک دیابت بارداری افزایش بارداری های پرریسک افزایش بارداری های پرخطر

 

  • بارداری، یک دوره‌ی عجیب و خارق العاده است. خانم‌های بسیاری در طول زندگی، با وزنشان دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی در دوران بارداری، بدن خانم‌ها بسرعت دچار تغییراتی می شود که اتفاقا یکی از این تغییرات، افزایش وزن زیاد است.
  • لازم است به یاد داشته باشید یک خانم باردار، بعد از اینکه زایمان کرد و بدنش دوباره ترمیم شد، حدود ۱۰ کیلو وزن از دست می‌دهد.
  • در نتیجه اگر قبل از بارداری، یک وزن طبیعی دارید، بخاطر بسپارید که در مجموع ۱۰ تا ۱۵ کیلو افزایش وزن خواهید داشت. اگر بر عکس دچار کمبود وزن هستید، برای یک بارداری سالم باید ۱۲ تا ۱۷ کیلو افزایش وزن داشته باشید و اگر اضافه وزن دارید، فقط باید ۷ تا ۱۰ کیلو وزنتان بالا برود.
  • بعد از پایان بارداری، بسیاری از خانم‌هایی که اضافه وزن دارند به وزنی کمتر از آنچه قبلا داشته‌اند، خواهند رسید. یک قانون درست این است که ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم معمولا باعث افزایش وزن مطلوب می‌شود.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نکات اساسی و در عین حال ضروری درباره استفاده درست از قطره چشم
  • هفته چهار حاملگی و تغییرات مربوط به آن
  • واكسن بيماري تب بي‌دوام گاوي براي نخستين بار وارد كشور شد
  • رژیم 21 روزه لاغری لاغرشو – روز نهم
  • اختلال در روابط زناشویی با دیابت
  • بارداری و امواج مضر
  • توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از سفید شدن موها
  • هرگز لباس دست دوم خریداری نکنید
  • محبوبترین ها

  • ایران،صدرنشین سرطان ها
  • اطلاعاتی درباره بیماری برص یا ویتیلیگو
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به زائران حادثه آتش سوزی در هتل کربلا
  • نیاز به ۲۰۰ هزار پرستار در کشور
  • ارتباط سلولهای مزانشیمی با جوش نخوردن استخوان های بلند
  • پیشنهادهای نوروزی برای سفری سالم
  • بزرگترین بخش مراقبت های ویژه کودکان آغاز به کار کرد
  • تست سلامت جسمی فردی با در نظر داشتن این نکات
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است