1425109090

 

اکثر خانم های باردار ورزش و تحرک و فعالیت بدنی را پس از باردار شدن کنار میگذارند و خانه نشین می شونددر صورتی که این امر در افزایش سلامت جنینشان و آسانترشدن پروسه زایمان مادران تاثیرات مثبتی میگذارد بهتر است با ورزش روحیه خود را شاداب نگه دارند و با مشورت با پزشک خود ورزش ها و نرمش های مناسب این دوره را در پیش بگیرند می خواهیم برخی توصیه های مهم در این زمینه را در اختیارشان قرار دهیم .

مراجعینم هر روز از من می‌پرسند که در مورد ورزش و افزایش وزن  در طول بارداری، چه چیزی درست و مناسب است.ورزش در دوره بارداری برای اکثر زنان کاملا بی خطر است، و حتی برای کمک به کنترل افزایش وزن، رفع یبوست، به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت بارداری، کمک به بهبود خلق و خو، و و افزایش میزان انرژی توصیه می‌گردد.

در حال حاضر زنان باردار به اندازه‌ی زنان غیر باردار ورزش می‌کنند، اما در طول ۲۵ سال گذشته درمیزان ورزش توصیه شده، تغییراتی ایجاد شده است.

روش قدیمی برای به حداکثر رساندن شدت ورزش با محدود کردن تعداد ضربان قلب به ۱۴۰ تپش در دقیقه، حدود ۳۰ سال پیش کنار گذاشته شد، اما متاسفانه بسیاری از متخصصان سلامتی هنوز هم آن را تکرار می‌کنند.

توصیه‌ی فعلی، انجام ورزش ملایم حداقل ۳۰ دقیقه در روز است. شما باید حداکثر شدت ورزش را، بر اساس توانایی‌تان برای صحبت کردن تشخیص دهید. نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و پرهیز از ورزشهایی که به تماس فیزیکی بین بازیکنان نیاز دارند نیز، ضروری است.

 

نکاتی برای ورزش در دوران بارداری

 

۱. اول، از پزشکتان بپرسید که با در نظر گرفتن سوابق پزشکی شما و وضعیت سلامتی فعلی‌تان، ورزش برای شما بی‌خطر است یا نه. آنگاه هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

walking-during-pregnancy

 

۲. ورزش‌های روزانه‌ی مناسب برای خانم‌های باردار، شامل پیاده روی، شنا، یوگای قبل از زایمان، و دوچرخه زدن می‌باشد.

ba1732

 

۳. از ورزش‌های همراه با برخورد، و ورزشهایی که در آنها خطر افتادن یا آسیب به ناحیه‌ی شکم وجود دارد و همچنین سوارکاری، غواصی و اسکی، بپرهیزید.

58

 

۴. به مقدار مناسب آب بنوشید و قبل و در طول ورزش و بعد از آن نیز آب بخورید. برای زنان باردار لازم است که مصرف آبشان را به حداقل ۱۰ لیوان در روز برسانند.

n00041536-b

 

  • بارداری، یک دوره‌ی عجیب و خارق العاده است. خانم‌های بسیاری در طول زندگی، با وزنشان دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی در دوران بارداری، بدن خانم‌ها بسرعت دچار تغییراتی می شود که اتفاقا یکی از این تغییرات، افزایش وزن زیاد است.
  • لازم است به یاد داشته باشید یک خانم باردار، بعد از اینکه زایمان کرد و بدنش دوباره ترمیم شد، حدود ۱۰ کیلو وزن از دست می‌دهد.
  • در نتیجه اگر قبل از بارداری، یک وزن طبیعی دارید، بخاطر بسپارید که در مجموع ۱۰ تا ۱۵ کیلو افزایش وزن خواهید داشت. اگر بر عکس دچار کمبود وزن هستید، برای یک بارداری سالم باید ۱۲ تا ۱۷ کیلو افزایش وزن داشته باشید و اگر اضافه وزن دارید، فقط باید ۷ تا ۱۰ کیلو وزنتان بالا برود.
  • بعد از پایان بارداری، بسیاری از خانم‌هایی که اضافه وزن دارند به وزنی کمتر از آنچه قبلا داشته‌اند، خواهند رسید. یک قانون درست این است که ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم معمولا باعث افزایش وزن مطلوب می‌شود.

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • از گرمازدگی در تابستان پیشگیری کنید
  • چگونگی کنترل رفتارهای درونی و ذاتی
  • مسکنی به نام آب سرد
  • تب مالت چه نوع تبی است؟
  • مزایا و معایب غذا خوردن قبل از خواب
  • انواع تکنیک های جوانسازی پوست را بشناسید
  • کاسته شدن از وزن و این خاصیت ها
  • گفتگوی سوال و جوابی در مورد دررفتگی مکرر شانه
  • اهمیت اجتناب از برخی مواد آرایشی در حاملگی
  • عواملی که می تواند آسم شما را شدت ببخشد
  • با نوزاد خود ارتباط برقرار کنید
  • معرفی کامل دستگاه فلیم فتومتر (flame photometer)
  • مواد غذایی پیشنهادی در ماه رمضان برای رفع عطش
  • روان شناسی به ما چه می آموزد؟
  • سختی بیشتر،مقاومت افزون تر
  • محبوبترین ها

  • احساس وابستگی و دلبستگی به شریک زندگی
  • علت بروز پرخاشگری در سنین نوجوانی
  • شطرنج چه تاثیری بر روی ذهن کودک می گذارد
  • با داشتن این 6 نشانه نیاز است خود را تغییر دهید
  • آموزش تربیتی یک کودک آرام
  • برای تشکیل زندگی مشترک حتما مطالعه کنید
  • اثرات استرس بر جسم و روان انسان
  • اثرات هیپنوتیزم روی بدن
  • همه نوع اختلال در شخصیت
  • همه چیز در رابطه با پیش بینی در علوم اجتماعی
  • بدون قرص و دارو ، افسردگی را از بین ببرید
  • درمورد هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی چه می دانید؟
  • ارتباط بین جنسیت و اضطراب چیست؟
  • انواع رنگ ها و تاثیر آنها در ثروتمند شدن افراد
  • عواملی که باعث طلاق میشوند را بشناسیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است