carbohydrate-food

مصرف کربوهیدرات ها برای سلامتی ما بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و می توانند در افزایش سلامتی بدن شما موثر باشند زمان استفاده از این خوراکی ها را باید مدنظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید و بدن وقت کافی را برای سوزاندن کالری آن ها تا پایان روز داشته باشد مراقب باشید در مصرف این دسته غذایی نه زیاده روی کنید و نه کم خوری و کسانی که به امراض قندی دچار هستند بیشتر باید مراقب میزان دریافت کربوهیدرات بدن خود باشند.

اگر وزنتان چند کیلو بالا رفته، کربوهیدرات‌ها را مقصر ندانید. با وجود آنکه امروزه اکثر رژیم‌های غذایی، شما را مجبور کرده‌اند که این را باور کنید، اما کربوهیدرات‌ها دشمنان شما نیستند!

هر دکتری به شما خواهد گفت که همه‌ی گروه‌های غذایی اصلی (پروتئین‌ها، چربی‌ها، و کربوهیدرات‌ها) برای حفظ سلامتی کلی یا رسیدن به آن ضروری هستند. مهم این است که چطور آنها را مصرف می‌کنید و در مورد کربوهیدرات‌ها، واقعا مهم است که چه زمانی آنها را می‌خورید.

دکتر جیمز رس، نویسنده‌ى کتاب «فکرکنید، بخورید، حرکت کنید، رشد کنید»، می‌گوید: بهترین زمان روز برای مصرف کربوهیدرات، وقتی است که حساسیت به انسولین، در بالاترین مقدار باشد.

کربوهیدرات‌ها تجزیه می‌شوند و در بدن به گلوکز (قند خون) تبدیل می‌شوند. حساسیت به انسولین، بستگی به این دارد که بدن، چقدر خوب بتواند گلوکز را مدیریت کند. اگر برای مدیریت گلوکز ورودی، به انسولین کمتری نیاز داشته باشید، یعنی حساسیت به انسولین بالاتری دارید.

برعکس آن که بعنوان مقاومت به انسولین از آن یاد می‌شود، زمانی است که بدن برای فرآوری همان مقدار گلوکز، به تولید مقدار زیادی انسولین نیاز دارد. بطور کلی، وقتی کربوهیدرات را در زمانی مصرف کنیم که بدنمان برای مدیریت آن آماده‌تر است، بدنمان بهتر کار می‌کند. این زمان، معمولا صبح‌ها و بعد از ورزش می‌باشد.

البته خوردن کربوهیدرات‌ها در این زمان تعیین شده، به این معنی نیست که می‌توانید در مصرف آنها زیاده روی کنید. دکتر رس می‌گوید: زمان و کیفیت کربوهیدرات‌هایی که می‌خوریم مهم هستند، اما نوع کربوهیدرات‌های مصرفی، مهمتر از زمان آن است.

90268816

مثلا اگر دونات را بعد از ورزش می‌خورید، باعث نمی‌شود که بهتر از خوردن کلم بروکلی و کلم پیچ و یا حتی کوینولا برای شام باشد. انواع کربوهیدرات‌ها می‌توانند بسیار متفاوت باشند و بر عملکرد جسمی و روحی تاثیر بگذارند.

d51

او توصیه می‌کند که کربوهیدرات‌های سالم و کم کالری‌تر مانند سبزیجات برگ سبز تیره، سیب زمینی شیرین، حبوبات و وعده‌های کوچکتر غلات کامل مانند برنج قهوه ای، دانه‌ی گل همیشه بهار،کوینولا و گندم کامل ارگانیک مصرف کنید.

2016-08-03_15-46-55-660x330

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نان آلمانی مارمالادی
  • کاهش قند و فشار خون با این عصاره های ترش
  • مشکل ورم داشتن طحال
  • چند قلوزایی با بارداری در سنین بالا
  • اگر میخواهید شکم نداشته باشید باید مدل زندگی خود را تغییر دهید
  • درد ضایعات ناشی از بیماری زونا
  • با مصرف کورتون به پوکی استخوان دچار می شوید
  • هرچیزی که لازم است درباره درد وسط پشت بدانید
  • ساخت توالت فرنگی ضد بیماری
  • رفع خستگی و کسلی عصرانه
  • خواص مصرف ماهی سالمون و میگو
  • برای مشکلات شایع زیبایی این ۷ درمان طبیعی موثر است
  • چگونه بهترین صابون را انتخاب کنیم
  • چطوری با ورزش وزنمان را کم کنیم ؟
  • پیشنهادات مناسب برای تنظیم خواب یک ورزشکار
  • محبوبترین ها

  • تعطیلات و این فعالیت های مفید
  • اهمیت پرداخت بدهی ها در زندگی
  • حتی الامکان ایستاده کار کنید
  • قد بلندتر شدن یا ین تغییرات در پوشش
  • اخرین روز در پایان راه زندگی
  • شنا در سواحل و این هشدارهای مهم
  • بوی کفش را با این روش های طبیعی رفع کنید!
  • مهمترین عوامل خواب آلوده کننده رانندگی
  • راهکارهای موثر در جهت مقابله با پیری
  • کم و زیاد کردن داروی فشار خون
  • تعویض این وسایل ضروری است!ً
  • ایجاد میخچه دردناک با این عوامل
  • انتخاب وسیله حمل و نقل برای سفر بردن کودک
  • کتاب خواندن و رعایت اصول آن
  • فوت و فن کار با اینترنت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است