رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی

خانم هایی که در دوران میانسالی و در معرض یائسگی قرار دارند بهتر است از موادغذایی پروتئینی بیشتر استفاده کنند این افراد در معرض پوکی استخوان قرار دارند و این امر با استفاده از رژیم های غذایی سرشار از پروتئین قابل پیشگیری است توصیه های موثری در این زمینه برایتان داریم که می توانید در پیش بگیرید تا دچارامراض مختلف نشوید موادغذایی و خوراکی مناسبی برای مراقبت از استخوان های بانوان در برابر پوکی وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

  • یکی از روش‌های معمول برای لاغری استفاده از رژیم‌های پروتئینی است. اگرچه این رژیم‌ها موجب کاهش وزن می‌شوند، اما می‌توانند احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهند. این خطر خصوصا در سن میانسالی و برای زنان یائسه به مراتب بیشتر است. آخرین تحقیقات پزشکی نشان داده است زنانی که با ابتلا به اضافه وزن پس از یائسگی رژیم‌های سرشار از پروتئین و گوشت را انتخاب می‌کنند، نسبت به زنانی که با رژیم سبزی‌خواری پیش می‌روند، سریع‌تر دچار پوکی استخوان می‌شوند.
  • در این تحقیق، گروهی از زنان طبق یک رژیم بدون گوشت اما پروتئینی (حدود ۱۸درصد پروتئین) پیش رفتند و گروهی دیگر با رژیم گوشتی (حدود ۳۰ درصد پروتئین) که شامل گوشت قرمز، لبنیات، تخم مرغ و منابع گیاهی بود. افراد هر دو گروه پس از ۱۲ هفته حدود ۱۹ پوند وزن کم کردند، اما گروهی که طبق رژیم گوشتی تغذیه می‌کردند تراکم معمول استخوان‌شان را از دست دادند.
  • دکتر واین کمبل، پروفسور غذا و تغذیه، در توضیح این نتیجه‌گیری جالب می‌گوید: «گوشت حاوی مقدار زیادی آمینو اسیدهای سولفوردار است که تولیدات اسیدی را در بدن افزایش می‌دهند و این اسیدیته زیاد موجب شکننده‌ شدن استخوان‌ها می‌شود».
  • این در حالی است که به خودی خود هم سلامت استخوانی زنان یائسه با کاهش ناگهانی هورمون استروژن که سلامت استخوان‌ها را تامین می‌کند به خطر می‌افتد.
  • پروفسور کمبل برای سلامت استخوان‌های زنان یائسه پیشنهاد می‌کند، این زنان پروتئین را به اندازه کافی و نه بیش از حد، در رژیم غذایی خود داشته باشند و تا جایی که می‌توانند از رژیم‌های گیاهی برای تغذیه استفاده کنند.

رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی   رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی

  • لوبیا، عدس، غلات سبوس‌دار و آجیل‌ها مهمترین منابع پروتئین گیاهی هستند.

رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی   رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی   رژیم‌های پروتئینی خواص رژیم‌های پروتئینی تغذیه بانوان پروتئین گیاهی اضافه وزن پس از یائسگی

 

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تب خوش اندام شدن در جوان ها
  • سلامتی روان مرتبط با خورد و خوراک
  • توت فرنگی را به عنوان یک داروی طبیعی میل کنید
  • روش های اصلاح عدم تقارن در پلک
  • مدیریت و زندگی با درماتیت اتوپیک
  • اگر شما بیش از 40 سال دارید مواظب کاهش قد خود باشید
  • با این روش های کم خرج از ریزش مو جلوگیری کنید
  • چربی سنگین است یا عضله؟
  • محبوبترین ها

  • آیا سونا باعث کاهش وزن می شود؟
  • ۵ شیوه آسان برای درست کردن جلوبازوی بزرگ‌تر
  • تاثیر مصرف آب در تمرینات ورزشی
  • 3 نکته مهم ورزشی برای جلوگیری از پوکی استخوان
  • تقویت روحیه با ورزش و فعالیت فیزیکی
  • سونا برای سلامتی چه فوایدی دارد؟
  • ارتباط سبکی و سنگینی وزنه و تعداد تمرینات در بدنسازی
  • آیا ورزش برای بیماران قلبی مفید است
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما