دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج

4103

خانم هایی که در دوران میانسالی و در معرض یائسگی قرار دارند بهتر است از موادغذایی پروتئینی بیشتر استفاده کنند این افراد در معرض پوکی استخوان قرار دارند و این امر با استفاده از رژیم های غذایی سرشار از پروتئین قابل پیشگیری است توصیه های موثری در این زمینه برایتان داریم که می توانید در پیش بگیرید تا دچارامراض مختلف نشوید موادغذایی و خوراکی مناسبی برای مراقبت از استخوان های بانوان در برابر پوکی وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

 

  • یکی از روش‌های معمول برای لاغری استفاده از رژیم‌های پروتئینی است. اگرچه این رژیم‌ها موجب کاهش وزن می‌شوند، اما می‌توانند احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهند. این خطر خصوصا در سن میانسالی و برای زنان یائسه به مراتب بیشتر است. آخرین تحقیقات پزشکی نشان داده است زنانی که با ابتلا به اضافه وزن پس از یائسگی رژیم‌های سرشار از پروتئین و گوشت را انتخاب می‌کنند، نسبت به زنانی که با رژیم سبزی‌خواری پیش می‌روند، سریع‌تر دچار پوکی استخوان می‌شوند.
  • در این تحقیق، گروهی از زنان طبق یک رژیم بدون گوشت اما پروتئینی (حدود ۱۸درصد پروتئین) پیش رفتند و گروهی دیگر با رژیم گوشتی (حدود ۳۰ درصد پروتئین) که شامل گوشت قرمز، لبنیات، تخم مرغ و منابع گیاهی بود. افراد هر دو گروه پس از ۱۲ هفته حدود ۱۹ پوند وزن کم کردند، اما گروهی که طبق رژیم گوشتی تغذیه می‌کردند تراکم معمول استخوان‌شان را از دست دادند.
  • دکتر واین کمبل، پروفسور غذا و تغذیه، در توضیح این نتیجه‌گیری جالب می‌گوید: «گوشت حاوی مقدار زیادی آمینو اسیدهای سولفوردار است که تولیدات اسیدی را در بدن افزایش می‌دهند و این اسیدیته زیاد موجب شکننده‌ شدن استخوان‌ها می‌شود».
  • این در حالی است که به خودی خود هم سلامت استخوانی زنان یائسه با کاهش ناگهانی هورمون استروژن که سلامت استخوان‌ها را تامین می‌کند به خطر می‌افتد.
  • پروفسور کمبل برای سلامت استخوان‌های زنان یائسه پیشنهاد می‌کند، این زنان پروتئین را به اندازه کافی و نه بیش از حد، در رژیم غذایی خود داشته باشند و تا جایی که می‌توانند از رژیم‌های گیاهی برای تغذیه استفاده کنند.

0475244657565102a

  • لوبیا، عدس، غلات سبوس‌دار و آجیل‌ها مهمترین منابع پروتئین گیاهی هستند.

930_up_pro

 

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • داروهای (استلارا) ممکن است باعث سهولت در درمان بیماری کرون شود
  • سالخوردگان و مضرات و پیامدهای دارو خوردن
  • چرخش پا و نشانه های آن
  • اگر این حقایق را بدانید دیگر هرگز هات داگ نخواهید خورد
  • فیبر چه خاصیتی برای بدن دارد؟
  • ویتامین E
  • تغذیه برای جبران کم خونی
  • علائم و درمان اوتیت میانی سروزی
  • محبوبترین ها

  • کم خوری بهترین روش برای رفع سینوزیت
  • اطلاعاتی جالب درباره سیستم شنوایی
  • تخریب سیستم شنوایی در روز چهارشنبه سوری
  • صداهای دلخراش شنیدن با این عوامل
  • تکنیک جالب برای عمل بینی
  • دلایل گرفتگی صدا
  • مشکلات مختلف برای پرده گوش
  • مواد خوراکی طبیعی برای رفع آبریزش از بینی
  • رپورتاژ

  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x