مصرف غذاهای ناسالم سبک زندگی سالم بیماریهای قلبی با هم بودن و با هم غذا خوردن آشپزی کردن دسته‌جمعی

برخی موارد مهم در نحوه زندگی کردن ما می تواند مانع لاغری و کاهش وزنمان شود اگر تمایل دارید به لاغری و کاه شوزن دست پیدا کنید بهتر است سبک های غلط  را در نحوه زندگی کردنتان کنار بگذارید و سعی کنید در مسیر کاهش وزن قرار بگیرید  از جمله عوامل رایج در این زمینه می توانیم به کم خوابی یا بی خوابی، غذاخوردن در فاصله های زمانی بسیار کوتاه، مصرف بیش از حد شکر، استرس بیش از حد، کمبود ویتامین D اشاره کنیم راهنمایی های جالبی در این باره برایتان داریم با ما همراه باشید .

هرچند فرایند ثابت شدن وزن در میانه راه کاهش وزن، یک اتفاق طبیعی است اما عادت های غلطی وجود دارد که این مرحله را جلو می اندازد یا طولانی تر می کند و حتی ممکن است باعث شکست کامل برنامه کاهش وزن شود.

    کم خوابی یا بی خوابی

براساس نظرسنجی های انجام گرفته توسط موسسه کالوپ، 40 درصد از آدم ها کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می خوابند و این مسئله افزایش هورمون کورتیزول، قند خون و انسولین را به دنبال دارد. کمبود خواب باعث مقاومت نسبت به انسولین می شود و در نتیجه شما چربی بیشتری در بدن تان ذخیره خواهید کرد.

    ورزش شدید به عنوان بهانه ای برای پرخوری

اینکه شما 700 کیلوکالری انرژی در باشگاه یا روی تردمیل خانگی می سوزانید، اصلا معنی اش این نیست که آزادید هرچه دوست دارید بخورید. علاوه بر این زیاد خوردن با این پیش زمینه ذهنی که بعدا می شود این کالری ها را در باشگاه سوزاند،  کاملا اشتباه است. یادتان باشد ورزش بیش از حد یکی از عواملی است که باعث می شود وزن تان پس از مدتی ثابت بماند و کم نشود.

    غذاخوردن در فاصله های زمانی بسیار کوتاه

درست است که اغلب متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای کاهش وزن بهتر حجم هر وعده تان را کم کرده و درعوض تعداد وعده ها را بالا ببرید اما معنی اش این نیست که شما می توانید هر نیم یا یک ساعت یک بار یک میان وعده کوچک بخورید. یادتان باشد این روش نه تنها کمکی به لاغری نمی کند بلکه باعث بالا ماندن سطح انسولین خون می شود و در نتیجه بدن تان طی شبانه روز چربی کمتری می سوزاند.

    مصرف بیش از حد شکر

بله، ممکن است که شما با وجود داشتن رژیم کاهش وزن بیش از حد شکر بخورید بدون اینکه حتی روح تان هم خبر داشته باشد. منظورمان از شکر فقط همین شکر معمولی نیست که توی چای می ریزیم بلکه اغلب نوشیدنی ها، آبمیوه های صنعتی، دسرها و… نیز مقداری شکر دارند. در ضمن فکر نکنید فروکتوز که در برخی خوراکی ها وجود دارد سالم تر و رژیمی تر از گلوکز است. چون اتفاقا فروکتوز مستقیما به کبد رفته و به چربی تبدیل می شود. علاوه بر این، خوردن فروکتوز میل شما را به شیرینی بیشتر کرده و سیری را به تاخیر می اندازد.

    استرس بیش از حد

مطالعات جدید نشان می دهد که زنانی که دچار استرس طولانی مدت هستند، سالانه چیزی حدود 6 کیلوگرم چاق تر می شوند. استرس باعث می شود که سطح هورمون کورتیزول در بدن بالا برود. این هورمون سطح هورمون سروتونین در بدن را کاهش داده و میل شما را به شیرینی بیشتر می کند. پس طبیعی است که وقتی رژیم دارید اما نتوانسته اید استرس تان را کنترل کنید، روند کاهش وزن تان هم متوقف شود.

    کمبود ویتامین  D

ویتامین D از جمله مهم ترین ویتامین های موردنیاز بدن است که بدون آن نمی توانید چربی زیادی بسوزانید.

    دیر غذا خوردن به ویژه در وعده شام

درست است که حجم غذای تان را کم کردید اما اگر خیلی دیر غذا بخورید، فرایند طبیعی چربی سوزی در بدن مختل می شود.

    اختلالات هورمون تیروئید

خیلی از افرادی که چاق هستند، دل شان می خواهد گناه اضافه وزن شان را گردن تیروئید بیندازند و خیلی از کسانی هم که در طول رژیم به بن بست می خورند و وزن شان کم نمی شود، فکر می کنند تیروئیدشان کم کار شده است. البته این موضوع در مورد همه آدم های چاق صدق نمی کند، اما به هر حال نباید اختلالات غده تیروئید را نادیده گرفت. کم کاری تیروئید باعث کاهش متابولیسم و کند یا متوقف شدن کاهش وزن، با وجود رعایت رژیم و ورزش می شود. با این حال تشخیص کم کاری تنها بر عهده پزشک معالج است.

    کم آبی بدن

لابد شما هم شنیده اید که خوردن آب چقدر برای وزن کم کردن مفید و موثر است. خوردن آب، اشتها را مهار می کند و جلوی پرخوری را می گیرد. البته همه اش همین نیست؛ کم آبی باعث می شود که کلیه ها و کبد متحمل بار اضافی شده و در نتیجه بدن به جای سوزاندن چربی، تمایل بیشتری پیدا می کند که مولکول های چربی را حفظ و ذخیره کند.

    عادت ماهانه در خانم ها

طی این دوران شما بخشی از خون بدن و همراه با آن مولکول های گرانبهای آهن را از دست می دهید. آهن مسئول رساندن اکسیژن به ماهیچه ها یا همان بافت فعال و متابولیک بدن است. کم خونی فقر آهن با از دست دادن خون طی عادت ماهانه باعث می شود که طی فعالیت ماهیچه ها بدن اکسیژن کمتری دریافت کند و انرژی کمتری بسوزاند. پس طبیعی است که در این دوران متابولیسم بدن تان تا حدی افت کرده و روند کاهش وزن متوقف شود. البته این موضوع کاملا قابل پیشگیری و درمان است و نیاز به نگرانی زیادی ندارد

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مزایا و معایب لیفت صورت با نخ
  • مناظر و مجسمه های یخی زیبای امروز
  • خوراکی هایی که نقش قرص سرما خوردگی را ایفا می کنند
  • پیری و تغییرات دستگاه گوارش
  • سریع ترین راه نجات مبتلایان به سکته مغزی
  • دیابت شدید و بروز زخم در پا
  • اطلاعاتی در مورد بیماری فنیل‌کتونوری
  • اتفاقاتی که در بدن ما در زمان نخوردن وعده های غذایی رخ میدهد
  • محبوبترین ها

  • انواع کباب های معروف در جاهای مختلف دنیا
  • کاهش وزن با روزه‌داری، درست یا نادرست
  • 8 روش برای دفع سنگ کلیه در منزل
  • مغذی ترین ها برای حافظه بچه مدرسه ای ها
  • مضرات غذاهای سوخته و برشته شده
  • مرغ در مقابل بوقلمون
  • در خوردن شکلات صبحانه زیاده روی نکنید
  • اهمیت رعایت تعادل در مصرف زعفران
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما