bb_sleep

تمام دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند و درس می خوانند.عوامل زیادی وجود دارند که دست به دست هم می دهند تا یک دانش آموز به نتیجه ی دلخواه خود برسد.توصیه ی ما به دانش آموزان عزیز این است که هرگز شب ها تا دیر وقت بیدار نمانند.خواب مناسب و اسراحت کافی می تواند در روند یادگیری بهبود ایجاد کند و تمرکز دانش آموزان را افزایش دهد.

زهرا عراقی دکتری روانشناسی و مشاور کودک و خانواده در خصوص میزان خواب لازم برای دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد:این گروه از افراد باید 10 ساعت خواب مفید در طول شبانه روز داشته باشند که پیشنهاد می شود آنها از ساعت ۹ شب به رختخواب بروند.
عراقی یادآور شد‌:البته گاهی میزان خواب در دوره نوجوانی افزایش می یابد که آنها می توانند با مدیریت زمان و شرکت در ورزش های گروهی مورد علاقه شان، شادابی لازم را در طول روز داشته باشند.
 وی در خصوص میزان خواب در بزرگسالان افزود: این گروه از افراد باید هشت ساعت در طول روز بخوابند‌.
این مشاور کودک و خانواده تصریح کرد: دیر خوابیدن و بی خوابی های شبانه موجب کاهش انرژی مغزی در دانش آموزان می شود که منجر به اختلال در تمرکز و خواب آلودگی او در کلاس درس می شود.
عراقی با اشاره به اینکه خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است؛ اظهار داشت: اختلال در یادگیری، پرخاشگری، بداخلاقی و بی حوصلگی از تاثیرات کم خوابی و دیر خوابیدن به شمار می آیند.
وی در خصوص شرایط لازم اتاق خواب یادآور شد: این مکان باید ساکت، آرام، خلوت، جذاب و همراه با رنگ آمیزی آرامش بخش و میزان نور و دمای  اتاق باید متعادل باشد. همچنین در چیدمان اتاق خواب باید سلیقه دانش آموزان نیز در نظر گرفته شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه به افسرده ها کمک برسانیم
  • چه مقدار سدیم در فلفل سبز وجود دارد
  • ساخت کمربندی برای افراد نابینا در فنلاند
  • معالجه ترشحات واژن به شیوه طب سنتی
  • تهویه و سالم بودن محیط
  • رژیم سرشار از مایعات
  • پول خرج کردن در این سنین
  • 7 روش کم کردن وزن حتی زمانی که روی صندلی نشسته اید
  • محبوبترین ها

  • کاهش بیماریهای قلبی با سیر جوانه زده
  • ۱۰ دلیل ازدست ندادن چربی بدن
  • کالری و ارزش تغذیه ای خامه
  • بی ضررترین چربی های تغذیه ای
  • عوارض مصرف برخی غذاها در کنار هم
  • مواد خوردنی که در محل کار باید خورده شود
  • بخور نخور برای وعده سحر
  • غذاهای ممنوع در تمام رژیمها
  • رپورتاژ

  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیفتینگ با نخ
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است