bb_sleep

تمام دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند و درس می خوانند.عوامل زیادی وجود دارند که دست به دست هم می دهند تا یک دانش آموز به نتیجه ی دلخواه خود برسد.توصیه ی ما به دانش آموزان عزیز این است که هرگز شب ها تا دیر وقت بیدار نمانند.خواب مناسب و اسراحت کافی می تواند در روند یادگیری بهبود ایجاد کند و تمرکز دانش آموزان را افزایش دهد.

زهرا عراقی دکتری روانشناسی و مشاور کودک و خانواده در خصوص میزان خواب لازم برای دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد:این گروه از افراد باید 10 ساعت خواب مفید در طول شبانه روز داشته باشند که پیشنهاد می شود آنها از ساعت ۹ شب به رختخواب بروند.
عراقی یادآور شد‌:البته گاهی میزان خواب در دوره نوجوانی افزایش می یابد که آنها می توانند با مدیریت زمان و شرکت در ورزش های گروهی مورد علاقه شان، شادابی لازم را در طول روز داشته باشند.
 وی در خصوص میزان خواب در بزرگسالان افزود: این گروه از افراد باید هشت ساعت در طول روز بخوابند‌.
این مشاور کودک و خانواده تصریح کرد: دیر خوابیدن و بی خوابی های شبانه موجب کاهش انرژی مغزی در دانش آموزان می شود که منجر به اختلال در تمرکز و خواب آلودگی او در کلاس درس می شود.
عراقی با اشاره به اینکه خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است؛ اظهار داشت: اختلال در یادگیری، پرخاشگری، بداخلاقی و بی حوصلگی از تاثیرات کم خوابی و دیر خوابیدن به شمار می آیند.
وی در خصوص شرایط لازم اتاق خواب یادآور شد: این مکان باید ساکت، آرام، خلوت، جذاب و همراه با رنگ آمیزی آرامش بخش و میزان نور و دمای  اتاق باید متعادل باشد. همچنین در چیدمان اتاق خواب باید سلیقه دانش آموزان نیز در نظر گرفته شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • انتقال انواع بیماریها با استفاده از وسایل دیگران
  • اهمیت نوشیدن آب پس از بیداری
  • توقف چین و چروک پوست با برخی روش ها
  • هرگز لباس دست دوم خریداری نکنید
  • منابع مختلف برای دریافت ویتامین B12
  • عرق کیالک برای چه مواردی استفاده می شود
  • تصاویر دستگاه اتوسکوپ
  • برای پرورش اندام مصرف داروهای پروتئینی چگونه است؟
  • آیا چای سفید واقعا لاغر کننده است؟
  • تصاویر گیج سانترال اکسیژن
  • چه غذاهایی به بهبود رابطه جنسی کمک می کند
  • پیامدهای منفی قسم دروغ
  • مهمترین علت بی انگیزه شدن افراد
  • تدارک و سفر
  • انواع آرد
  • محبوبترین ها

  • چه غذاهایی بخوریم که سرطان سینه نگیریم
  • بالاخره چای سبز بخوریم یا چای سیاه
  • مناسبترین آنتی بیوتیک شیرین ،آنتی ویروس و قارچ
  • آموزش چاق شدن عروسها در چند روز
  • کند شدن ذهن با این ماده خوراکی
  • خوراکی موثر بر سلامت استخوان بانوان
  • یک صبحانه کامل و مقوی برای کودک
  • افزایش توان بدنی بانوان با این خوراکی ها
  • تاثیرات باور نکردنی چای سبز بر سلامت دهان و دندان
  • عوارض مصرف مواد غذایی سرخ شده
  • شش نکته کلیدی برای لاغری که از آنها بی خبرید
  • دانسته هایی درباره خاصیت ماست
  • لزوم بررسی تغذیه شیرخواران
  • رژیم غذایی وگان و گیاهخواری را با هم مقایسه کنیم
  • با کمک هم آلزایمر را متوقف کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است