bb_sleep

تمام دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند و درس می خوانند.عوامل زیادی وجود دارند که دست به دست هم می دهند تا یک دانش آموز به نتیجه ی دلخواه خود برسد.توصیه ی ما به دانش آموزان عزیز این است که هرگز شب ها تا دیر وقت بیدار نمانند.خواب مناسب و اسراحت کافی می تواند در روند یادگیری بهبود ایجاد کند و تمرکز دانش آموزان را افزایش دهد.

زهرا عراقی دکتری روانشناسی و مشاور کودک و خانواده در خصوص میزان خواب لازم برای دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد:این گروه از افراد باید 10 ساعت خواب مفید در طول شبانه روز داشته باشند که پیشنهاد می شود آنها از ساعت ۹ شب به رختخواب بروند.
عراقی یادآور شد‌:البته گاهی میزان خواب در دوره نوجوانی افزایش می یابد که آنها می توانند با مدیریت زمان و شرکت در ورزش های گروهی مورد علاقه شان، شادابی لازم را در طول روز داشته باشند.
 وی در خصوص میزان خواب در بزرگسالان افزود: این گروه از افراد باید هشت ساعت در طول روز بخوابند‌.
این مشاور کودک و خانواده تصریح کرد: دیر خوابیدن و بی خوابی های شبانه موجب کاهش انرژی مغزی در دانش آموزان می شود که منجر به اختلال در تمرکز و خواب آلودگی او در کلاس درس می شود.
عراقی با اشاره به اینکه خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است؛ اظهار داشت: اختلال در یادگیری، پرخاشگری، بداخلاقی و بی حوصلگی از تاثیرات کم خوابی و دیر خوابیدن به شمار می آیند.
وی در خصوص شرایط لازم اتاق خواب یادآور شد: این مکان باید ساکت، آرام، خلوت، جذاب و همراه با رنگ آمیزی آرامش بخش و میزان نور و دمای  اتاق باید متعادل باشد. همچنین در چیدمان اتاق خواب باید سلیقه دانش آموزان نیز در نظر گرفته شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی مدیترانه ای سبب تقویت بینایی می شود
  • اصول تشخیص دیابت با توجه به علائم و نشانه ها
  • پیشگیری از اضافه وزن با این صد نکته
  • تسکین و رهایی از درد کمر
  • عوارض مصرف لووتیروکسین مادر برای کودک شیرخواره 10 روزه
  • عوارض نگهداری بطری پلاستیکی
  • انواع لک ها و ترفندهای از بین بردن آنان
  • فاکتورهای موثر در بروز چاقی واضافه وزن
  • تغذیه هایی که در دوره قاعدگی مفید است
  • مشکلات ناخن ها و این روش ها
  • درمان ورید های واریسی با ترکیبی از آلوئه ورا، هویج و سرکه سیب
  • شیوه های زیاد شدن وزن و عضله
  • همه عوارض مژه کاشتن
  • با خواص باورنکردنی و معجزه آسای کنجد آشنا شوید
  • املت سیب زمینی با پنیر لر در فر
  • محبوبترین ها

  • توپک های مرغ با سس گوجه غذایی خوش طعم
  • رژیم کلم -دریک هفته 8 کیلو لاغر شوید
  • چطوری کوفته ملس بپزیم
  • شیوه درست کردن خوراک مرغ زردچوبه ای
  • خوراک کلم بروکسل با مرغ
  • پیراشکی تره فرنگی وسیب زمینی
  • سوپ قرمز مخصوص فصول سرد سال
  • سالاد چغندر و شوید (دستورکم کلسترول)
  • اک مک گردویی
  • دستور پخت آش ترخینه
  • کاچی با شیره انگور
  • آشنایی با سالاد رژیمی کورن
  • چگونه شیرینی بدون شکر درست کنیم؟
  • همه چیز درباره افزودنی های شیرین کننده
  • این بار حلوای آرد را اینطور درست کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است