7-foods-to-avoid-with-multiple-sclerosis-01-722x406

بیمارانی که از عارضه ام اس رنج میبرندبا مصرف برخی خوراکی ها در برابر این بیماری آسیب پذیرتر می شوند بهتر است از برخی مواد غذایی پرهیز کنند و با این وسیله مانع پیشرفت بیماری ام اس شوند مواد غذایی فرآوری شده،چربی‌های اشباع،تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، بادمجان ،دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی برا یان افراد بسیار مضر و خطرساز خواهند بود و می توانند در پیشرفت این بیماری تاثیرگذار باشند .

  • رژیم غذایی مناسب مخصوصا اگر در ابتدای ابتلا به بیماری رعایت شود، باعث کند شدن سیر بیماری و کاهش ناتوانی در طول زمان می‌شود.

 

  • مهم است روی تغذیه خود دقت کنید و مواد حساسیت‌زایی را که باعث ایجاد حمله عصبی در شما می‌شود، بشناسید و کمتر مصرف کنید. تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، بادمجان و بعضی میوه‌ها بسته به درجه و نوع پیشرفت ام‌اس در بیماران باعث تشدید بیماری می‌شود.

 

  • افزایش وزن، شانس ابتلا به ام‌اس و حمله‌های آن را زیادتر می‌کند. پس مواظب افزایش وزن خود باشید و از مصرف چربی‌های اشباع خودداری کنید.

178185222701172122082222522201959916648830

  • به خاطر تشکیل ترکیبات سمی و مضر برای بافت دستگاه عصبی مرکزی از غذاهای چرب بخصوص گوشت‌های چرب و چربی‌های حیوانی، سس‌های مایونز و فرآورده‌های لبنی پرچرب دوری کنید.

images

  • مواد غذایی فرآوری شده و آماده و شیرینی‌جات مصرف نکنید.

index

  • مصرف زیاد و نابجای ویتامین‌هایی چون A و B6 می‌تواند برای مبتلایان به ام‌اس خطرناک باشد.نمک کمتر مصرف کنید. نتیجه تحقیقی نشان می‌دهد بیماری افرادی که روزانه بین ۲ تا 5 گرم نمک مصرف می‌کنند، در قیاس با افرادی که روزانه کمتر از ۲ گرم نمک مصرف می‌کنند سرعت پیشرفت بیشتری دارد.

 

  • دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی احتمال تداخل دارویی و پیشرفت بیماری را بیشتر می‌کند. از آنها دوری کنید.

302361_405

  • در دوره‌ای که برای درمان، کورتون مصرف می‌کنید، مصرف کمپوت‌ها به علت داشتن قند زیاد و مواد نگهدارنده حاوی سدیم برای شما مفید نیست.

index

  • مصرف لبنیات کم چرب به علت داشتن کلسیم و املاح معدنی برای بیماران ام‌اس که کورتون مصرف می‌کنند مفید است. چربی حیوانی و اشباع شده لبنیات برای ام‌اسی‌ها مفید نیست.

reasons-why-skim-milk-is-un

  • در بعضی بیماران چربی گوشت قرمز باعث تشدید حملات بیماری می‌شود، از گوشت قرمز کم‌چربی یا بی‌چربی استفاده کنید.

index

ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ضمادی برای سوزن سوزن شدن پای دیابتی ها
  • طرز تهیه ضدآفتاب با کمک طب سنتی
  • چگونه شیوه زندگی روی پوست اثر می گذارد؟
  • درباره پدر و مادر شدن
  • رهایی از چنگال اوتیسم
  • غذاهای خوشمزه مخصوص پاییز و زمستان
  • راهکار هایی برای جلوگیری از انحراف جنسی کودکان
  • مروری بر چرخه نرمال قاعدگی
  • با اطفال مبتلا به اوتیسم اینگونه برخورد کنید!
  • عکس های بالن هموستاتیک نازال
  • عکس های با کیفیت پرتقال خونی (تو سرخ)
  • اینگونه خودتان را فریب دهید تا آب بیشتری بنوشید
  • در ماه رمضان چگونه کبد خودرا پاکسازی کنیم
  • نکاتی در مورد کودکان شیطان و بیش فعال
  • مشکلات تغذیه ای و کوتاهی قد
  • محبوبترین ها

  • با این رژیم غذایی روحیه ی شادی خواهید داشد
  • فواید خوردن آجیل به هنگام صبحانه
  • به فکر کم کردن وزن به صورت اصولی باشید
  • این نوشیدنی ها شما را چاق و لاغر میکند!
  • زنجبیل ، سرشار از خاصیت های باور نکردنی
  • اثرات عمده میوه ها و سبزی ها در سلامت انسان
  • ویتامین آ چیست و چه وظیفه ای در بدن دارد ؟
  • مواد غذایی ایجاد کننده بوی دهان
  • نوزاد باید شیر مادر را بخورد به این دلایل
  • در تابستان خوردن این مواد غذایی را از یاد نبرید
  • نان و ماکارونی را ترک نکنید
  • بهترین و کم ضرر ترین راه سرخ کردن مواد غذایی
  • معجزه در این نوشیدنی های گیاهی است
  • دلایلی که باعث بروز چاقی در شما می شود
  • صبحانه مفید برای مردان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است