کاهش وزن روش های کاهش وزن افزایش متابولیسم افزایش سوخت و ساز بدن

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید.

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید. ولی راه های دیگری نیز برای سوخت و ساز وجود دارند که ما در اینجا به 10 مورد اشاره می کنیم:
ساخت عضله:
هرچه عضله های بدن در اثر تمرینات قدرتی قوی تر شوند، بدن فعال تر و در نتیجه متابولیسم افزایش می یابد.
ایروبیک:
ورزش ایروبیک و شدت بالای آن می تواند میزان زیادی کالری مصرف کنند.
آب خوردن:
بدن برای پردازش کالری به آب نیاز دارد و اگر بدن دچار کم آبی شود، سوخت و ساز آن هم کم می شود. برای تامین آب می توان از میوه ها و سبزیجات طبیعی که حاوی آب هستند استفاده کرد.
نوشیدنی های انرژی زا:
برخی از مواد انرژی زا در نوشابه و کافئین می تواند به سوخت وساز بدن کمک کند ولی باعث مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، اضطراب و مسائل کم خوابی می شوند.
خوراکی مختصر و زیرکی:
سریع خوردن و کم خوردن باعث کاهش کالری و افزایش متابولیسم بدن می شود.
ادویه در غذا:
غذاهای تند و طبیعی مانند فلفل قرمز می تواند به شما در این راه کمک کند.
مصرف متعادل پروتئین:
بدن با پروتئین به جای چربی و کربوهیدرات قدرت بیشتری برای سوخت و ساز پیدا می کند. غذاهای شامل گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و لبنیات کم چرب منابع خوب پروتئین هستند.
قهوه سیاه:
کافئین قهوه در حد اعتدال می تواند باعث خستگی کمتر و افرایش استقامت در نتیجه افزایش میزان سوخت و ساز می شود.
چای سبز:
چای سبز با مزایای ترکیبی کافئین و کاتچین باعث افزایش سوزاندن کالری و چربی بدن می شود.
جلوگیری از رژیم های تخریب کننده:
بعضی از رژیم های غذایی باعث ضعیف شدن عضلات و در نتیجه باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شوند.

در این باره بیشتر بخوانید: 7 روش برای افزایش متابولیسم بدن

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه هایی برای حفظ تندرستی در دوران سالمندی
  • اسکیزوفرنیا و زمینه های ایجادش
  • املت سس دار
  • روی زمین غذا خوردن چه فوایدی دارد؟
  • عواقب استفاده مکرر از برنج
  • ارزش تغذیه ای لیمو ترش
  • در سلامت قلب چه شیوه هایی درست است
  • چه ملاکهایی برای انتخاب شدن به عنوان همسر نیاز داریم؟
  • محبوبترین ها

  • رنگ و بوی عاشقانه دادن به زندگی
  • اصول و راه و روش ارتقاء شخصیت
  • خشونت و تنبیه جسمانی
  • کاربرد افکار مثبت
  • تکنیک های موثر برای رفع اشتباهات
  • اختلالات ناشی از اضطراب
  • تقویت رابطه پدر با فرزند نورسیده
  • همه چیز در مورد ارتباط برقرار کردن
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • لیفتینگ با نخ
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)