picsart_1478893907774

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید.

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید. ولی راه های دیگری نیز برای سوخت و ساز وجود دارند که ما در اینجا به 10 مورد اشاره می کنیم:
ساخت عضله:
هرچه عضله های بدن در اثر تمرینات قدرتی قوی تر شوند، بدن فعال تر و در نتیجه متابولیسم افزایش می یابد.
ایروبیک:
ورزش ایروبیک و شدت بالای آن می تواند میزان زیادی کالری مصرف کنند.
آب خوردن:
بدن برای پردازش کالری به آب نیاز دارد و اگر بدن دچار کم آبی شود، سوخت و ساز آن هم کم می شود. برای تامین آب می توان از میوه ها و سبزیجات طبیعی که حاوی آب هستند استفاده کرد.
نوشیدنی های انرژی زا:
برخی از مواد انرژی زا در نوشابه و کافئین می تواند به سوخت وساز بدن کمک کند ولی باعث مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، اضطراب و مسائل کم خوابی می شوند.
خوراکی مختصر و زیرکی:
سریع خوردن و کم خوردن باعث کاهش کالری و افزایش متابولیسم بدن می شود.
ادویه در غذا:
غذاهای تند و طبیعی مانند فلفل قرمز می تواند به شما در این راه کمک کند.
مصرف متعادل پروتئین:
بدن با پروتئین به جای چربی و کربوهیدرات قدرت بیشتری برای سوخت و ساز پیدا می کند. غذاهای شامل گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و لبنیات کم چرب منابع خوب پروتئین هستند.
قهوه سیاه:
کافئین قهوه در حد اعتدال می تواند باعث خستگی کمتر و افرایش استقامت در نتیجه افزایش میزان سوخت و ساز می شود.
چای سبز:
چای سبز با مزایای ترکیبی کافئین و کاتچین باعث افزایش سوزاندن کالری و چربی بدن می شود.
جلوگیری از رژیم های تخریب کننده:
بعضی از رژیم های غذایی باعث ضعیف شدن عضلات و در نتیجه باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شوند.

در این باره بیشتر بخوانید: 7 روش برای افزایش متابولیسم بدن

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • چرا برخی از دانش آموزان کم رو هستند
  • با ورزش از سکته و فشارخون دورشوید
  • عکس های پمپ تزریق اتو ترانسفیوژن
  • علت حرف زدن افراد در خواب
  • آشنایی با ترشي و ترشي‌خوری (1)
  • جوانان و نداشتن رغبت به تشکیل زندگی
  • 5 معیار برای داشتن تناسب اندام و آمادگی جسمانی
  • لوزالمعده – کارکرد، مشکلات و بیماری
  • تاثیر استرس در سندرم پیش از قاعدگی
  • همه پیامدهای طلاق عاطفی والدین بر فرزندان
  • در تعطیلات آخر هفته بهترین و بد‌ترین فعالیت‌ها را بشناسید
  • فواید پیاز در سرطان تخمدان
  • خوب و بد بودن خشم
  • کودک در سنین مختلف به چه نوع بازی نیاز دارد
  • برای اندازه گیری پلاک های سرخرگی خطرناک در بیماران دیابتی ازCT استفاده می شود
  • محبوبترین ها

  • میوهای ریز بر میزان انسولین چه تاثیری دارد؟
  • کنترل و تنظیم دیابت با این خوردنی ها
  • قارچ ؛ دوای مرض قند
  • با استفاده از لیزر دیابت تشخیص داده میشود
  • بالا رفتن ریسک کلسترول بد در بین خانمها مبتلا به دیابت نوع 2
  • راهكارهايي ساده اما مفيد برای زخم دیابتی
  • مقدار کم گلوکاگون و درمان هیپوگلایسمی
  • مفید بودن ورزش در دوران حاملگی وکاهش ریسک ابتلا به دیابت حاملگی و مسمومیت
  • ساخت انسولین هایی غلیظ تر برای کوچکتر شدن پمپ های انسولین
  • تست تنفسی به جای آزمایش قند خون
  • معالجه معمول دیابت و ریسک هیپوگلایسمی دراز مدت
  • پیامدهای مضر افت قند خون
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 1 درکودکان مبتلا به عفونت آنتروویروسی
  • دیابت نوع 1 و موفقیت خارق العاده
  • مناسبترین غذاها برای دیابتی ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است