کاهش وزن روش های کاهش وزن افزایش متابولیسم افزایش سوخت و ساز بدن

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید.

آیا شما می توانید متابولیسم بدن خود را بهتر کنید؟سوخت و ساز بدن براساس سرعت بدن است اما به چیزهای دیگری هم بستگی دارد.
برخی افراد به طور ارثی سوخت و ساز سریع تری دارند.مردان تمایل به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به زنان دارند. اگرچه شما می توانید براساس سن، جنس و یا ژنتیک آن را کنترل کنید. ولی راه های دیگری نیز برای سوخت و ساز وجود دارند که ما در اینجا به 10 مورد اشاره می کنیم:
ساخت عضله:
هرچه عضله های بدن در اثر تمرینات قدرتی قوی تر شوند، بدن فعال تر و در نتیجه متابولیسم افزایش می یابد.
ایروبیک:
ورزش ایروبیک و شدت بالای آن می تواند میزان زیادی کالری مصرف کنند.
آب خوردن:
بدن برای پردازش کالری به آب نیاز دارد و اگر بدن دچار کم آبی شود، سوخت و ساز آن هم کم می شود. برای تامین آب می توان از میوه ها و سبزیجات طبیعی که حاوی آب هستند استفاده کرد.
نوشیدنی های انرژی زا:
برخی از مواد انرژی زا در نوشابه و کافئین می تواند به سوخت وساز بدن کمک کند ولی باعث مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، اضطراب و مسائل کم خوابی می شوند.
خوراکی مختصر و زیرکی:
سریع خوردن و کم خوردن باعث کاهش کالری و افزایش متابولیسم بدن می شود.
ادویه در غذا:
غذاهای تند و طبیعی مانند فلفل قرمز می تواند به شما در این راه کمک کند.
مصرف متعادل پروتئین:
بدن با پروتئین به جای چربی و کربوهیدرات قدرت بیشتری برای سوخت و ساز پیدا می کند. غذاهای شامل گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و لبنیات کم چرب منابع خوب پروتئین هستند.
قهوه سیاه:
کافئین قهوه در حد اعتدال می تواند باعث خستگی کمتر و افرایش استقامت در نتیجه افزایش میزان سوخت و ساز می شود.
چای سبز:
چای سبز با مزایای ترکیبی کافئین و کاتچین باعث افزایش سوزاندن کالری و چربی بدن می شود.
جلوگیری از رژیم های تخریب کننده:
بعضی از رژیم های غذایی باعث ضعیف شدن عضلات و در نتیجه باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شوند.

در این باره بیشتر بخوانید: 7 روش برای افزایش متابولیسم بدن

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع پزشکی | 390 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت در برابر سرطان سینه با این رژیم
  • 14 عادت غلط که سبب افزایش وزن می شوند (بخش دوم)
  • طرز تهیه مکمل‌های پروتئینی خانگی
  • ناراحتی های مختلف هنگام بیدارشدن از خواب
  • بررسی کالری فندق
  • کله پاچه خور های حرفه ای بخوانند
  • مصرف اسید فولیک برای چه کسانی لازم است؟
  • درمان طبیعی دیابت با گشنیز و اسفناج
  • محبوبترین ها

  • تهیه نانوجاذب از پوست انار برای حذف فلزهای سنگین
  • ارمغان سلامت قلب و عروق با این میوه
  • ویژگی های درمانی ریواس
  • کاربردهای مختلف گیاه شنبلیله
  • آب لبو فایده دارد یا نه؟
  • شلغم بخارپز را فراموش نکنید
  • مناسب ترین نوشیدنی تابستانی
  • سیستم ایمنی قوی با این خوراکی ها
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • دندان تاجی از زیبایی
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما