لاغری کاهش اشتها خوردن ناشی از استرس افزایش وزن استرس ، استرس و مشکلات عصبی و خلقی

یک سناریوی آشنا رفتن به سر میز و باز کردن کشو برای خوردن چیپس، پس مانده ی غذا و یا خوردن آب نبات، بعضی اوقات احساس عجله، شادی و آرامش و بعضی وقت ها گناه و این استرس است که باعث چرخه دوباره و دوباره می شود و قطع این چرخه کار سختی است، به خصوص مواد غذایی شیرین و بی ارزشی که در هنگام استرس زیاد مصرف می شود.

یک سناریوی آشنا رفتن به سر میز و باز کردن کشو برای خوردن چیپس، پس مانده ی غذا و یا خوردن آب نبات، بعضی اوقات احساس عجله، شادی و آرامش و بعضی وقت ها گناه و این استرس است که باعث چرخه دوباره و دوباره می شود و قطع این چرخه کار سختی است، به خصوص مواد غذایی شیرین و بی ارزشی که در هنگام استرس زیاد مصرف می شود. در هنگام استرس در واقع کم شدن آن با کم شدن سطح هورمون کورتیزول همراه است که ما باید آن را یاد بگیریم. راه حل چیست؟ به خودتان یادآوری کنید که این واقعیت است که استرس می تواند شما را گرفتار ولع و گرسنگی کند در حالی که گرسنه نیستید و این امر باعث می شود به سلامتی شما ضربه وارد کند. اما نگران نباشید هنوز هم راه حل های زیادی برای جلوگیری از این خوردن ناشی از استرس وجود دارد که با آن ها و انجام استراتژی های میان وعده ای مناسب می توانید زندگی شاد و سالمی را برای خود به ارمغان بیاورید.

۱- نوشیدنی دارچین دار
یک لیوان آب جوش با مقداری دارچین و یک قاشق چای خوری عسل می تواند در کاهش استرس و تمایل به مصرف مواد قندی مفید باشد. خاصیت دارچین به صورت بالینی برای کمک به حفظ سطح انسولین خون به اثبات رسیده است.

۲- ۱۵ دقیقه پیاده روی
استرس باعث می شود شما به خوردن تحریک شوید در این موقعیت ها تصمیم بگیرید و به منظور مدت زمان کوتاهی پیاده روی از خانه خارج شوید. ورزش باعث انتشار اندورفین می شود که می تواند آرامش را تحریک کند و هوای تازه نیز کاهنده ی طبیعی استرس است که در این راه کمک کننده هستند.

۳- پوست کندن یک میوه
پوست کندن میوه مخصوصأ مرکبات یک تکنیک برای آرامش فکری است. بوی مرکبات در آزمایشات به عنوان یک آرامش بخش تدریجی برای سرکوب استرس نشان داده شده است. هنگام پوست کندن، کشیدن نفس عمیق برای استنشاق بوی آن می تواند آرامش مطلوبی را فراهم کند.

۴- آووکادو
چربی های سالم، پروتئین و فیبر موجود در آووکادو به سیر نگه داشتن شما برای نرفتن به سراغ خوراکی های دیگر کمک خواهد کرد. همچنین کربوهیدرات های پیچیده و مفید در نان آووکادو با دانه ها می تواند باعث افزایش انتقال احساس عصبی خوب شود و به سروتونین در مغز شما کمک می کند.

۵- فکر کردن طولانی مدت
تحقیقات نشان می دهد فکر کردن و لذت بردن از خوردن غذاها تنها سه دقیقه طول می کشد. نگهداری خود در این مدت زمان می تواند مفید باشد.

۶- چشیدن در حد یک طعم و تست
اگر شما واقعأ می خواهید که از خوراکی ها بخورید می توانید مقدار خیلی کمی از آن بچشید تا باعث جلوگیری از خوردن زیاد شود.

۷- خود را سرگرم کنید
با فعالیت های سرگرم کننده خود را مشغول کنید. بافندگی، نقاشی و رنگ آمیزی و یا ارسال پیامک به دوستان و یا بازی های گوشی موبایل می تواند اشتیاق به خوردن ناشی از استرس را از شما دور کند.

در این باره بیشتر بخوانید: کاهش اضطراب و استرس با خوردن این خوراکی ها

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه , روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • انگیزه ی مادران در تغذیه ی نوزادان از شیر مادر
  • اگر فشار خون بالا دارید این رژیم غذایی را ادامه دهید
  • زیاده روی در خوردن شیر عمر شما را کوتاه می کند
  • خطر بیماریهای لثه برای مبتلایان به امراض قندی
  • روش های موثر در پیشگیری از ایجاد مشکلات کبدی
  • بهتر است قب از استفاده از ماسک صورت این نکات را بخوانید
  • وظایف پرستار در قبال حمل نمونه های آزمایشگاهی
  • درمان قوز قرنیه با روش های جدید
  • محبوبترین ها

  • لنزهای رنگی چه زیانهایی دارد
  • دلایل اصلی خستگی چشم
  • قرمز شدن دیدگان با این موارد
  • کنده شدن شبکیه Retinal detachment
  • نشانه های سکته مغزی در چشم
  • اندازه گیری فشار داخل چشمی با تونومتری
  • با این تکنیکها به چشمتان نیروی تازه بدهید
  • تا زمان خونریزی این بیماری خطرناک هیچ علائمی ندارد
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است