foods-to-eat-to-lose-weight

برای لاغرشدن با روش های ساده می توانید از میوه ها و خوراکی های سالم کمک بگیرید برخی میوه ها تاثیرات مثبت زیادی بر متابولیسم و چربی سوزی بدنمان میگذارند و در افزایش سیری ما تاثیرات بسزایی خواهند گذاشت برای دستیابی به اندام ایده آل و متناسب این مواد غذایی انتخاب بسیار مناسبی به شمار می روند از جمله آن ها می توانیم به توت فرنگی ،شکلات تلخ ،سیب ،هویج و فلفل شیرین اشاره کنیم .

بسیاری عقیده دارند کیفیت مواد غذایی در رژیم لاغری، مهمتر از کمیت و مقدار آن است.در این مقاله با مواد غذایی و خوراکی‌هایی آشنا خواهید شد که در سوزاندن چربی های زائد بدن شما نقش پر رنگی دارند و خوردن آنها در طول رژیم غذایی لاغری توصیه می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی فقط یک میوه خوش رنگ و بو نیست، بلکه یک ماده کم کالری و سرشار از الیاف است که با خوردن چند عدد از آن احساس سیری خواهید کرد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای افرادی که رژیم غذایی دارند، توصیه می شود.

 

ویتامین C جذب چربی در بدن را کند می کند

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ با گرفتن یک رژیم غذایی سخت منافاتی ندارد، یعنی شما می توانید در عین حال که رژیم دارید، از خوردن شکلات تلخ هم لذت ببرید.

شکلات های تلخ کم شکر و یا به طور کلی خالی از شکر هستند و در فروشگاه های بزرگ می‌توانید به راحتی آنها را پیدا کنید. فلاوونوئید و پلی فنول های موجود در شکلات خواص بسیاری برای بدن دارند و با بالا بردن میزان نشاط و شادابی بدن میزان سوخت و ساز آن را افزایش می دهند.

 

فلفل شیرین

اگر رژیم هستید، می توانید با خیالی آسوده از فلفل شیرین استفاده کنید. فلفل شیرین سرشار از ویتامین C است. این ویتامین جذب چربی در بدن را کند می کند.

با خوردن فلفل شیرین اشتهای کاذب و میل به غذا در شما از بین خواهد رفت. در ضمن ویتامین موجود در فلفل سبز جذب مواد مغذی سایر خوراکی ها را افزایش می دهد.

 

سیب

با قاطعیت می توان گفت که سیب یک میوه بسیار مفید برای سلامتی انسان است. این میوه علاوه بر این که مقوی قلب و شرایین آن است و خوردن آن خون را پاکسازی می کند و باعث رسیدن خون به تمام اجزای بدن می شود، نقش قابل توجهی در کاهش وزن شما دارد. سیب احساس گرسنگی کاذب را در شما از بین می برد.

خوردن یک عدد سیب به اندازه یک تکه بزرگ گوشت به شما احساس سیری می دهد، با این تفاوت که سیب نسبت به گوشت کالری کمتری دارد و برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی به منظور لاغر شدن تبعیت می کنند بسیار مفید است.

 

هویج

خوردن هویج هم به شما احساس سیری می دهد. این ماده غذایی نارنجی رنگ سرشار از بتاکاروتن، کم کالری و پر از مواد مغذی است. هویج آب پز را جایگزین سیب زمینی آب پز کنید تا هم از خوردن آن بیشتر لذت ببرید و هم به روند رژیم غذایی خود کمک قابل توجهی کرده باشید.

بامداد

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط علاقه به خرید با مشکل افسردگی
  • اطلاعات کامل درباره اختلالات درد جنسی
  • چگونه انعطاف پوست خود را در زمستان حفظ کنیم؟
  • ارتباط روحیات شما با بند انگشت
  • عناصری که برای بدن الزامی هستند
  • هشدار انجمن روانپزشكان درباره مصرف بی رویه آرام بخش ها
  • در مورد مزاج بلغمی بیشتر بدانیم
  • طرز تهیه ضدآفتاب با کمک طب سنتی
  • چاره صبحانه نخوردن کودک اینجاست
  • قبولی شما در امتحانات با این عوامل
  • “اكسي متازولين “موجود در اسپري‌هاي بيني خاصيت ضد التهابي دارد
  • اکسی کدون، شبه هروئینی که در داروخانه ها توزیع می شود
  • کم کاری کبد با این نشانه ها
  • افرادی که پوست صورتشان جوش میزند دیرتر پیر می شوند
  • تصورات رایج در زمینه سخن گفتن خردسالان
  • محبوبترین ها

  • سریع ترین راه درمان و پیشگیری از اسهال کودک در مسافرت
  • تغذیه کودک با پوره
  • علائم مهم گیلن باره را بشناسید
  • نهادینه کردن نظم و انضباط در فرزندان
  • انواع گلو دردهای مزمن و خطرساز
  • بیماری نادر ژنتیکی و مرگبار در این کودک
  • پیشگیری از سرپیچی با سرزنش نکردن
  • پیدایش چاقی در سنین پایین
  • خجالت در سنین پایین
  • عوامل محیطی ایجاد کننده آسم در کودکان
  • روش هایی برای تشویق کودکان به خوردن میوه
  • موارد موثر بر طولانی شدن شب ادراری در اطفال
  • علاقه نداشتن اطفال به میوه جات
  • علل ایجاد اختلال خودکم بینی در کودکان
  • چگونه به کودکمان روش صحیح دستشویی رفتن را بیاموزیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است