نقش صبحانه در افزایش یادگیری منابع غذایی مهم در وعده صبحانه صبحانه در بزرگسالان دختران نوجوان و تغذیه تغذیه در دوران نوجوانی

 

 

دختران نوجوان باید با توجه به سنشان از موادغذایی مناسب برای خود استفاده کنند دریافت انواع ویتامین ها و املاح معدنی برای این سنین بسیار مهم و حائز اهمیت است خانم های جوان دوره حساسی از زندگی خود را سپری می کنند و باید از گزینه های پرخاصیت و سالم استفاده کنند تا دچار کمبود ویتامین و املاح معدنی نشوند.

هدایت کردن دختران نوجوان در راستای انتخاب‌های غذایی سالم می‌تواند به آنان کمک می کند تا به‌خوبی وزن‌شان را کنترل کنند و در صورت لزوم، وزن‌شان را تدریجا کاهش دهند. این کار حتی می‌تواند از شکل‌گیری عادت‌های غذایی ناسالم در میان آنان جلوگیری کند که معمولا به یکی از اختلال‌های خوردن منجر می‌شوند.
دختران نوجوان تمایل دارند به این‌که وعده‌های غذایی اصلی را حذف کنند، نسبت به غذا خوردن در مقابل دیگران احساس خوبی ندارند یا معتقدند که چنین کاری به کاهش وزن کمک می‌کند.
خوردن صبحانه برای دختران نوجوان بسیار مهم است، چون انرژی مورد نیاز را برای آنان فراهم می‌کند و مانع از پُرخوری در ادامه روز می‌شود.
دختران نوجوان می‌توانند گزینه‌هایی مثل:
  • نان گندم سبوس‌دار همراه با کره بادام‌زمینی،
  • یا یک کاسه غلات صبحانه همراه با شیر کم‌چرب، انتخاب کنند.
  • البته اگر زمان لازم برای خوردن صبحانه در خانه وجود نداشته باشد، می‌توانند از موز یا پوره میوه استفاده کنند.

نقش صبحانه در افزایش یادگیری منابع غذایی مهم در وعده صبحانه صبحانه در بزرگسالان دختران نوجوان و تغذیه تغذیه در دوران نوجوانی   نقش صبحانه در افزایش یادگیری منابع غذایی مهم در وعده صبحانه صبحانه در بزرگسالان دختران نوجوان و تغذیه تغذیه در دوران نوجوانی

بهتر است که دختران نوجوان از غذاهای سرخ‌کرده، ساندویچ‌های آماده و پیتزا به‌عنوان ناهار استفاده نکنند، در غیر این صورت باید استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانند. برخلاف این غذاهای ناسالم، گزینه‌هایی مثل ساندویچ خانگی مرغ همراه با سیب‌زمینی پخته واقعا برای آنان مفید است. البته دختران نوجوان می‌توانند از گزینه‌هایی دیگری مثل ساندویچ خانگی بوقلمون همراه با نان گندم، ماست و میوه‌های تازه نیز استفاده کنند.
نقش صبحانه در افزایش یادگیری منابع غذایی مهم در وعده صبحانه صبحانه در بزرگسالان دختران نوجوان و تغذیه تغذیه در دوران نوجوانی   نقش صبحانه در افزایش یادگیری منابع غذایی مهم در وعده صبحانه صبحانه در بزرگسالان دختران نوجوان و تغذیه تغذیه در دوران نوجوانی   نقش صبحانه در افزایش یادگیری منابع غذایی مهم در وعده صبحانه صبحانه در بزرگسالان دختران نوجوان و تغذیه تغذیه در دوران نوجوانی

5 1000
ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه | 129 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • علائم شایع سرطان خون در سنین پایین
  • همه چیز درباره پیوند کبد (بخش دوم)
  • درمان تخمدان های PCO
  • چگونه حتی وقتی نشسته اید وزن کم کنید
  • دانستنی هایی در مورد انواع مختلف خود مراقبتی
  • برنج چه فوایدی برای ما دارد؟
  • عوارض استفاده از نوشیدنی های ورزشی برای بدن
  • شیوه ای برای پیشگیری از بیماریهای سالمندی با پروتئین
  • محبوبترین ها

  • کسانیکه بیماری قند خون بالایی دارند آیا داروی گیاهی استفاده کنند یا نه؟
  • آمار همه گیر شدن دیابت در جهان حقیقی نیست
  • تأثیر صبحانه غنی از پروتئین بر کنترل قندخون
  • چگونه هیپوگلیسمی را مهار کنیم ؟
  • بررسی پیشرفت بیماری چشم دیابتی با موبایل هوشمند
  • روش هایی برای اینکه بتوانید قند خون خود را اندازه بگیرید
  • افت ناگهانی قند خون در بیماران دیابتی
  • آسیب های مرگبار افزایش قند خون
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما