salamdr_55e576d62fe8e

 

می خواهیم راز سلامتی متخصصین تغذیه را جویا شویم ان ها از چه نوع سبک تغذیه ای پیروی می کنند و وعده های غذایی آن ها را چه مواد خوراکی تامین میکند؟چه خوردنی هایی را بیشتر مصرف می کنند و از چه موادغذایی پرهیز می کنند ؟آن ها میدانند کالری و ارزش تغذیه ای هر ماده غذایی به چه صورت است و در جهت حفاظت از سلامتی شان غذای مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

اغلب مردم می‌دانند که خوردن غذاهایی که خیلی سرخ شده باشند و مصرف مداوم نوشابه‌ها چه مضراتی دارد، اما تا به حال فکر کرده‌اید که خود متخصصان تغذیه چه غذاهایی را هرگز نمی‌خورند؟
انواع سوسیس‌ها، کالباس‌ها و هات‌داگ، یکی از همین غذاهاست.
co564
بسیاری از متخصصان هرگز به این فرآورده‌های گوشتی لب نمی‌زنند و دلیل محکمی هم برای این کار دارند. آنان می‌گویند مطالعات متعددی انجام شده است که ثابت می‌کند رژیم غذایی‌ای که از فرآورده‌های گوشتی مثل کالباس و سوسیس پُر شده باشد، می‌تواند خطر مرگ بر اثر سرطان یا بیماری‌های قلبی-عروقی را بالا ببرد. پس اگر نمی‌توانید مصرف این غذاها را متوقف کنید، حداقل سعی کنید از این فرآورده‌های گوشتی فقط در مواقع خاص مثل ناهار برای یک تفریح خانوادگی یا در سفرهای کوتاه استفاده کنید. انواع کم‌کالری آن‌ها طبیعتا برای خوردن بهتر هستند، اما معنایش این نیست که خوردن‌شان برای شما خوب است.
انواع محصولات شیرین که با قهوه درست می‌شوند، نوشیدنی‌هایی هستند که متخصصان تغذیه هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این نوشیدنی‌ها اکثرا بیش از ۴۰۰ کالری و ۱۵ قاشق غذاخوری شکر دارند؛ ضمن این‌که قندهای افزودنی این نوشیدنی‌ها مضرات زیادی دارند و حتی می‌توانند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی را تا ۲ برابر افزایش دهند. توصیه انجمن قلب آمریکا به خانم‌ها این است که روزانه نباید بیشتر از ۶ قاشق غذاخوری یا ۱۰۰ کالری و آقایان نیز نباید بیش از ۹ قاشق غذاخوری یا ۱۵۰ کالری در روز قند افزودنی مصرف کنند. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید این نوشیدنی‌ها را حذف کنید، حداقل نباید از آن‌ها به‌عنوان نوشیدنی‌های هر روز هفته استفاده کنید.

img21342120

منبع:everydayhealth

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تصورات رایج در مورد مصرف سالاد
  • وزن طبیعی کودک، تهوع و یبوست، عوارض اندسکوبی
  • سلامتی و نشاط با مواد پتاسیم دار
  • طب سنتی و رفع نرمی و شکنندگی ناخن
  • بالابردن توان کودک
  • شیردهی مادران روزه دار
  • سالمندان و اختلالات خواب
  • استرس ناشي ازقطع دارو علائم بيماري ام.اس را تشديد مي‌كند
  • برای گرفتن فشارتان این وقت مناسب تر است!
  • اطلاعاتی در مورد پیچش ناگهانی تخمدان در خانم ها
  • موها با قند تهدید میشوند
  • اعتیاد به کار و وابستگی شدید به آن
  • از پین چطوری مراقبت کنیم
  • مواد مغذی در تخم مرغ را فراموش نکنید
  • با این غذاها می توانید زود سیر شوید!!
  • محبوبترین ها

  • 4 ماهه وزن خود را به طرز باورنکردنی کم کنید
  • کدام رژیم غذایی لاغر کننده چاق میکند؟
  • مصرف ماهی سالمون با این مواد خوراکی
  • چای سبز و برتری های آن نسبت به چای خشک
  • فواید رژیم غذایی قلیایی
  • اطلاعات تکملیی درباره خواص غوره
  • نکاتی در ارتباط با شکلات خوردن
  • مواردی که اصلا نبایستی روی بسته غذاها وجود داشته باشد
  • نکاتی در مورد فواید پوست میوه ها
  • هرآنچه درمورد رژیم غذایی 74 باید بدانید
  • میوه ها و سبزیجات عین فعالیت ورزشی برای مغز موثرند
  • چگونه چربی ناحیه فوقانی ناف را از بین ببریم
  • همه عوارض مربوط به قره قروت
  • کمک به کاهش تجمع چربی درکبد با مصرف پروبیوتیکها
  • در کمتر از سی روز با اضافه وزن خداحافظی کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است