48532

از ویژگی های درمانی انجیر چه میزان اطلاع دارید این میوه در چه زمینه هایی می تواند مشکلات ما را برطرف کند ارزش تغذیه ای انجیر به چه صورت است برای چه افراد و چه رده های سنی مناسب است ؟انجیر خشک بهتر است یا انجیر تازه ؟مصرف روزانه آن چه میزان کالری به بدنمان وارد میکند ؟در مورد این میوه توضیحات کامل و جامعی آورده ایم که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

انجیر به‌عنوان میوه‌ای شناخته می‌شود که همواره در مناطق مدیترانه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهند که کشت انجیر در این مناطق به حدود ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. به نظر متخصصان تغذیه، انجیر واقعا گنجینه‌ای از فواید مختلف را برای بدن انسان به ارمغان می‌آورد و منبع مهمی از مواد مغذی ضروری محسوب می‌شود.
نصف فنجان از انجیر خشک (یا یک وعده مصرفی انجیر، معادل با شش عدد انجیر تازه کوچک) حدودا ۱۸۰ کالری دارد و ۹ درصد از کالری مصرفی روزانه را در رژیم غذایی عادی با ۲ هزار کالری تامین می‌کند.
انجیرها، منبع مهمی از کربوهیدرات‌ها به شمار می‌روند (هر وعده مصرفی از انجیر خشک و انجیر تازه به‌ترتیب حاوی ۴۷.۵ و ۴۶ گرم از کربوهیدرات‌ها هستند).
علاوه بر این، تقریبا ۲ گرم پروتئین در هر وعده مصرفی انجیر وجود دارد.
انجیر خشک و انجیر تازه در گروه بهترین منابع از فیبر غذایی قرار می‌گیرند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.
هر وعده مصرفی از انجیر تازه حاوی ۷ گرم فیبر است، درحالی که این میزان در هر وعده مصرفی از انجیر خشک به ۷.۳ گرم می‌رسد.
انجیر، مقدار مناسبی از مِس نیز برای بدن فراهم می‌سازد. مِس دارای توانایی‌های متفاوتی است:
  • آنزیم‌هایی را فعال می‌کند که در استحکام بافت‌های همبند بدن نقش دارند
  • ارتباط بین سلول‌های مغز را تقویت می‌کند
  • نقش موثری در تولید انرژی دارد.
  • علاوه بر این در جذب آهن به بدن کمک می‌کند و از این طریق برای جلوگیری از ابتلا به کمبود آهن یا درمان آن مفید است.

هر وعده مصرفی از انجیر تازه حاوی ۱۶۸ میکروگرم مِس (معادل ۱۹ درصد از نیاز روزانه بدن به مس) است، درحالی که میزان مِس در هر وعده مصرفی از انجیر به ۲۱۴ میکروگرم (معادل با ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدن به مس) می‌رسد.

253254242341862322322411401424047231198205100

منبع:livestrong

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مقابله با حرص و ولع برای غذا
  • چگونه درون خود را آرام کنیم؟
  • طرز تهیه ترایفل لایه لایه
  • بررسی کالری چغندر
  • بهترین منابع برای جبران کمبود ویتامین ث
  • با اولتراسوند زخم های دیابت بهبود می یاب
  • سالاد سیب زمینی با سس ماست
  • خرنوب گیاه معجزه آسا
  • عکس هایی از میوه پرتقال و خواص این میوه
  • اهمیت مصرف چای سبزدر پیشگیری از سرطان
  • داروهایی که بیماری مجاری ادراری را درمان می کنند
  • داروي از بين برنده لخته‌خون به درمان سرمازدگي كمك مي‌كند
  • نرم کردن و از بین بردن زبری پا با جوش شیرین
  • عادات مختل کننده عملکرد مغز
  • این ابزار قادر است تشنج را در زمان خواب تشخیص دهد
  • محبوبترین ها

  • سیاهی رفتن چشم در دوران بارداری نشانه چیست
  • درمان و علائم درد قلبی ناشی از آنژین صدری
  • اضافه وزن و تحلیل استخوان ها
  • 4 نکته مهم که نشان می دهد استخوان های شما مشکل دارند
  • با بالابردن سواد سلامت به سلامتی خود کمک کنید
  • همه علائم و نشانه های وجود سرطان در ریه
  • همه اثرات مثبت خواب رم
  • بیماری های مرتبط با جوش در بدن انسان
  • علائم سکته قلبی در خانم ها و آقایون
  • رایج ترین وسیله بهداشتی که ممکن است سرطانزا شود!
  • بررسی و یافته های تشخیصی بیماری کاتاراکت
  • چه عواملی به کبد آسیب میزنند؟
  • یک جا نشستن و ابتلا به این مشکلات
  • تقویت حافظه و بهبود کارایی آن
  • ورود به دنيا بدون قلب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است