noevoo-override

در دستورالعمل های مربوط به آشپزی و منافع سلامت و زیبایی، روغن زیتون به عنوان یک کالری با ارزش جای خود را باز کرده است و قرن هاست که در فرهنگ ها و قاره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قطعاً هیچ مخالفتی با تطبیق پذیری بسیار زیاد و مفید بودن آن در زندگی وجود ندارد.

در دستورالعمل های مربوط به آشپزی و منافع سلامت و زیبایی، روغن زیتون به عنوان یک کالری با ارزش جای خود را باز کرده است و قرن هاست که در فرهنگ ها و قاره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قطعاً هیچ مخالفتی با تطبیق پذیری بسیار زیاد و مفید بودن آن در زندگی وجود ندارد، ولی قبل از استفاده، از خودتان سؤال کنید که آیا بهترین محصول را برای این کار انتخاب کرده اید؟ و در چه جاهایی باید از آن استفاده شود؟ در این جا لیستی از ۵ زمان که نباید از این محصول استفاده شود تهیه شده است که به شما در این امر کمک می کند:

۱- اگر شما مطمئن نیستید از کجا آمده است:
قبل از این که شما از روغن زیتون در آشپزی یا زیبایی استفاده کنید، باید از اصل بودن آن مطمئن شوید. در واقع حدود ۸۰ درصد روغن های زیتون تقلبی می باشند. با توجه به این گفته ها سه دسته روغن زیتون تقلبی وجود دارد:
• مخلوط کردن روغن زیتون با نوع بی کیفیت آن.
• تبدیل پس مانده ی غذاها و محصولات فاسد شده و از برداشت های قبلی و فروش به عنوان روغن تازه.
• محصولات بسته بندی سویا و آفتاب گردان و ریختن آن ها به عنوان روغن زیتون.
پس چگونه کالای خوب را شناسایی کنیم؟ محصولات دارای مهر تأییدیه شورای روغن زیتون را خریداری کنیم و محصولات روغن های بسته بندی شده در بطری تیره رنگ را انتخاب کنیم. چون روغن زیتون از آسیب پذیرترین روغن ها در برابر نور می باشد.

۲- برای سرخ کردن:
برخی می گویند که روغن زیتون دوستدار قلب شما است. این جمله درست است در صورتی که روغن زیتون خیلی داغ نشود. روغن زیتون برای سرخ شدن توصیه نمی شود؛ زیرا می تواند سموم مضر را آزاد کند. امگا۳ و آنتی اکسیدان آن هم توسط گرما از بین می روند. برای سرخ کردن از روغن هایی مثل روغن بادام زمینی یا گیاهی که مخصوص حرارت های بالا هستند استفاده کنید.

۳- برای کباب:
در بسیاری از دستورالعمل ها توصیه به خواباندن سبزیجات و گوشت به منظور کوره ای شدن، در روغن زیتون را کرده اند. این کار باعث می شود که از چسبیدن آن ها جلوگیری شود. در حالی که این کار می تواند به سلامتی شما صدمه بزند، چون باعث تغییر طعم و مزه ی غذا می شود و طعم گاز مانندی را به آن می دهد. شما می توانید برای این کار از روغن های دانه ی انگور و روغن های گیاهی مناسب با داشتن خاصیتی برای حرارت های بالا استفاده کنید.

۴- برای نیازهای خاص پخت و پز:
در برخی از محصولات، روغن زیتون جایگزین کره و مارگارین می شود، ولی باید حواستان باشد عطر و طعم قوی روغن زیتون مشکل ساز نشود. شما در محصولاتی مانند کلوچه های ساخته شده از سبزیجات و میوه جات مانند: کدو، کدو تنبل و یا قره قاط می توانید از این روغن به عنوان یک گزینه ی مناسب استفاده کنید

.
۵- به عنوان محصولات مخصوص مراقبت از پوست برای انواع آکنه مستعد:
بسیاری از مردم از روغن زیتون به عنوان نرم کننده ی مو، مرطوب کننده، ماساژ دهنده و جزء لازمی در صابون های خانگی، لوسیون وچیزهای مختلف دیگری استفاده می کنند. استفاده از آن به عنوان بخشی از چیزهای استفاده کننده در حمام می تواند پوست را تخریب کند؛ چون منافذ پوست را می بندد و فرد را در معرض ابتلا به جوش قرار می دهد. برای جلوگیری از این روغن به اصطلاح جوش زا، می توان از روغن آفتاب گردان و یا گل پامچال استفاده کرد.

در این باره بیشتر بخوانید: روغن زیتون انتخاب خوبی برای پخت و پز نیست

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نقش کمال گرایی و اهمال کاری در ایجاد اضطراب چیست؟
  • پوست خشک و محافظت در برابر آفتاب
  • 3 دروغ گفته شده به شما در مورد بدن تان
  • ابداع چسب زخم توسط چه کسی رواج یافت
  • تاثیر حشیش بر روی مغز
  • شرایط کودک پس از مرگ مادر
  • موهای زائد و این عوامل ایجاد کننده
  • بیماران افسرده و مقاومت دارویی در آن ها
  • سرنخ هایی در ارتباط با دیابت
  • بهترین ترفندهای غذاهایی برای کاهش مصرف نمک
  • ارتباط میان دکتر و مریض در بیماران سرطان پستان
  • نوعی سوپ ترکیه به اسم kesme
  • آبلیمو و کمک به رفع انواع مشکلات بدن
  • كمبود ويتامين “د” دارای چه پیامدهایی می باشد
  • برای ترغیب شدن به ورزش
  • محبوبترین ها

  • فعالیت در زمان آلودگی هوا
  • مروری بر یک حرکت بدنسازی
  • ورزش و کاهش وزن
  • تقویت ساعد و تمرینات لی هانی
  • اهمیت اختصاص وقت برای ورزش
  • توان کاهش سرعت در ورزش
  • تمرینات بسیار موثر برای تقویت عضلات شکم
  • کارکرد ورزش در هنگام آلودگی هوا 2
  • چرا ورزش در منزل مفید است
  • رهنمودهای غذایی پیش از مسابقه
  • پیشنهادات ورزشی جالب برای بانوان ورزشکار
  • برای انجام اسکوات صحیح این 8 مورد را بدانید
  • ارتباط دویدن با مغز
  • اتفاقات مختلف در بدن پس از پیاده روی
  • دویدن و کالری سوزی و دلایل آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است