shutterstock_181885205-lemons-kingjc_0

تحقیقات نشان می دهد افرادی که روی میز مواد غذایی خود، مواد غذایی ناسالم دارند حدود ۲۰ درصد بیشتر نسبت به بقیه ی افراد اضافه وزن دارند، در حالی که افراد مصرف کننده ی مواد مغذی تا ۱۳ در صد کمتر به چاقی و اضافه وزن دچار می شوند. نگاهی به آشپزخانه تان بیندازید.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که روی میز مواد غذایی خود، مواد غذایی ناسالم دارند حدود ۲۰ درصد بیشتر نسبت به بقیه ی افراد اضافه وزن دارند، در حالی که افراد مصرف کننده ی مواد مغذی تا ۱۳ در صد کمتر به چاقی و اضافه وزن دچار می شوند. نگاهی به آشپزخانه تان بیندازید. نگران نباشید شما می توانید با سازماندهی در آشپزخانه، بدون گرفتن یک رژیم غذایی شدید، وزن خود را کم کنید. هر یک از این تاکتیک ها می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک موثری داشته باشد.
از کجا شروع کنیم؟ در این جا مواد غذایی به شما معرفی می شوند که هم در سوزاندن چربی و هم مبارزه با گرسنگی نقش داشته باشند و باعث کاهش کالری و در نهایت جنبش بدن شما شوند.

۱- تخم مرغ:
تخم مرغ یک میان وعده ی قابل هضم و تامین کننده ی ویتامین D بدن می باشد. البته بهتر است از آن به عنوان صبحانه استفاده شود و به همراه سالاد و سبزیجات میل شود و از شام کم کالری استفاده شود.

۲- کلم ترش خام:
تخمیر این کلم حاوی مقدار بالایی پروبیوتیک است که طبق مطالعات کلیدی برای کاهش وزن و سوخت و ساز سالم بدن است. از آن می توانید همراه ساندویچ یا سالاد استفاده کنید.

۳- سرکه سیب:
استفاده از سرکه سیب در سالاد و سس سالاد، سطح قند خون و همچنین اشتها را کاهش می دهد.

۴- کره پرورده:
این کره به سبک اروپایی شیرین و طعمی فراتر از کره ی عادی دارد و به شما استفاده ی منظم همراه با صرفه جویی در کالری را می دهد. برای استفاده ی بهتر، از محصولات پروبیوتیک آن استفاده کنید.

۵- زیتون:
ارائه ی این محصول غنی و خوش طعم و سالم در برنامه ی مواد غذایی می تواند به جای پنیر در سالادها و املت استفاده شود و باعث کاهش وزن شود.

۶- ماست ساده:
ماست ساده، غنی و دارای پروبیوتیک می تواند پروتئین های لازم با سطح کالری پایین را برای شما فراهم کند. انتخاب ماست کم چرب یا بدون چربی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

۷- لیمو:
ریختن عصاره ی لیمو روی مرغ، ماهی و سبزیجات هم برای عطر و طعم و هم شگردی مناسب برای کاهش کالری و یا حتی به صفر رساندن کالری می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: 8 پرسش برای دانستن اینکه اضافه وزن دارید یا فقط پف کرده اید؟

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی عوامل افزایش دهنده امید به زندگی
  • معجونی که آرامش را به محیط خانه شما هدیه می دهد
  • منوی غذایی مفید برای ماه رمضان
  • نگهداری لیموترش به صورت فریز شده
  • تحمل گرما در نوجوانان
  • بیمارانی که دچار دیابت هستند مراقب افت قند خون باشند
  • نکات مهم پزشکی در مورد سلامت آقایان
  • اخبار خوشحال کننده درمورد درمان هپاتیت نوع C
  • دانستنی های مهم در زمینه تنبیه کودک
  • آیا خشم با اضطراب ارتباط دارد؟
  • مراقبت های لازم برای انواع سوختگی
  • تضمین سلامت قلب با ورزش
  • این ماسک طبیعی ترکیبی هدیه ای برای پوست شما
  • ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس
  • از تشخیص زودهنگام سرطان سینه چگونه آگاه شویم؟
  • محبوبترین ها

  • روشی جدید برای مقابله با عفونت های ویروسی
  • سندرمی که با اضطراب داشتن ،به شما حمله می کند
  • آیا گرفتگی صدا با سرطان حنجره ارتباط دارد؟
  • راه حل خانگی رهایی از رفلاکس معده _ مری
  • مراقبت از کلیه در برابر امراض مختلف
  • شناخت شاخه های مختلف سردرد
  • پیامدهای ناشی از برونشیت
  • راه حل عرق زیادی پاها
  • چه علتی باعث بیماری بری بری میشود؟
  • تفاوتهای کلی میان انواع آنفلوانزا و سرماخوردگی
  • دو مورد آزمایش مهم برای آقایان
  • بیماری هیستوپلاسموز علل، تشخیص و درمان
  • پیامدهای مبتلاشدن به بیماری کرون
  • ایجاد بوی بد دهان با این بیماری ها
  • بیماران نارسایی قلبی بخوانند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است