دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

ورزش روش صحیح دویدن روش صحیح پیاده روی دویدن دو پیاده روی

از گذشته مردم بر این باور بودند که ورزش کردن سبب لاغری و کاهش وزن می شود. پیاده روی و دویدن را از پر طرفدار ترین انواع ورزش ها برای لاغری به شمار می آورند. اما به تازگی محققان به این نتیجه رسیده اند که این نوع دویدن علاوه بر این که سبب کاهش وزن نمی شود بلکه فرد را به چاقی هم مبتلا می کند. با دکتر سلام همراه باشید.

اگر تمرینات ورزشی دویدنی شما موجب لاغریتان نشده، احتمال دارد به خاطر یکنواخت بودن آن باشد. بدین ترتیب، باید تمرینات ورزشیتان را تغییر دهید تا بتوانید وزنتان را کم کنید.

 تا بحال شده با ورزش مداوم نتیجه نگرفته باشید؟ هر روز با سخت دویدن خودتان را به تقلا انداخته باشید اما لاغر نکرده باشید؟ خب، باید بگویم شما تنها نیستید! ممکن است این نوع دویدن بهترین تمرین ورزشی ارائه شده شما نباشد. بنابراین نیاز دارید تا شیوه های درست دویدن را برای لاغر شدن آزمایش کنید.
ما در این مقاله به ۶ شیوه نادرست دویدن می پردازیم که نه تنها موجب لاغریتان نمی شود بلکه شما را بد شکل تر و چاق تر می کند!
۱. تمرین ورزشیتان را هرگز تغییر نداده اید
اگر تمرینات ورزشی دویدنی شما موجب لاغریتان نشده، احتمال دارد به خاطر یکنواخت بودن آن باشد. بدین ترتیب، باید تمرینات ورزشیتان را تغییر دهید تا بتوانید وزنتان را کم کنید.
بدن شما طراحی فوق العاده شگفت انگیزی دارد که بدان معنی است برای چربی سوزاندن باید تمرینات ورزشیتان را در طول زمان تغییر بدهید تا کالری بسوزانید.
۲. مدت تمریناتتان را افزایش می دهید، نه سرعتتان را
این که شما مسافت دویدنتان را افزایش می دهید اما سرعتتان را ثابت نگه می دارید، یک مشکل بزرگ محسوب می شود.
بزرگترین و موثرترین فاکتور کاهش وزن و لاغری در تمرینات ورزشی دویدنی شما “شدت” است. این بدان معناست که امتداد مسافتتان مهم نیست اما این که چقدر سخت بدوید مهم است.
۳. در طول ورزش تمرکزتان روی کالری سوزاندن است
از دیگر اشتباهات شما در طول تمرینات ورزشیتان شمردن تعداد کالری های سوزانده می باشد. شمردن تعداد کالری های سوخته بزرگترین مشکل در کاهش وزنتان است.
تمرینات “وزنه برداری”، ایده آل ترین تمرینات برای کاهش وزن هستند. زیرا که مقدار کالری های سوزانده بدنتان را افزایش داده و تمریناتتان را کامل می کند.
۴. فقط به یک نوع تمرین چسبیده اید
به طور معمول، اکثر مردم یک نوع تمرین ورزشی را انتخاب کرده و تا آخر به آن می چسبند.
بنابراین به جای آنکه به یک نوع تمرین ورزشی بچسبید به منظور کاهش وزن حرکات ورزشی گوناگون را در سطوح مختلف انجام دهید.
۵. به اندازه کافی خودتان را تحت فشار نمی گذارید
به جای افزایش مسافت دویدن برترین راه لاغری تمرینات اینتروال با شدت بالا می باشد. ورزشکاران متمرکز بر این تمرین ها ضربان قلبشان را تا ۹۰% افزایش می دهند و در فواصل کوتاه بین تمرینات ضربان قلبشان را کاهش می دهند.با این کار سوخت و ساز بدن را بالا برده و چربی های بدنشان را می سوزانند.
فقط در اینجا هدف بالا بردن ضربان قلب تا ۹۰% مطرح نیست. موضوع این است که باید ضربان قلبتان را به حداکثر برسانید.
۶. زیاد می دوید
بیش از حد دویدن با شوک فرستادن به بدنتان موجب باز نگه داشتن کاهش وزن می شود. در عوض، شما می توانید با مکمل کردن تمرینات وزنه برداری وزنتان را از دست بدهید.

 
منبع: برترین ها

5 1000
ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • راز داشتن نوزاد زیبا و سالم چیست؟
  • در پزشکی کالیبراسیون سل کانترچه کاربردی دارد؟
  • برای جبران کمبود کلسیم در بدن تخم مرغ استفاده کنید
  • حرکت منحصر به بینایی
  • گوشت قورمه غذای مخصوص عید قربان
  • موقعیت های شغلی انسانی به دست ربات ها
  • ارتباط امراض قلبی با امراض قندی
  • با ماهی سو خاری نابغه شوید
  • محبوبترین ها

  • 10 موردی که باید قبل و بعد از شام خوردن بدانید
  • با این مواد غذایی گیاهی احتمال بروز سرطان سینه را به حداقل برسانید
  • ۱۰ عامل ثابت ماندن وزن
  • تاثیر آبلیمو در کنار چای سبز
  • اسموتی سبز برای کاهش وزن و پوست
  • نان سفید یا نان قهوه ای، کدام بهتر است؟
  • خوردنی های موثر برای مبتلایان به آرتریت
  • کره و مضرات و فواید مصرف آن
  • رپورتاژ

  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • دندان تاجی از زیبایی
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    کلینیک صدف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x