picsart_1479043649761

از گذشته مردم بر این باور بودند که ورزش کردن سبب لاغری و کاهش وزن می شود. پیاده روی و دویدن را از پر طرفدار ترین انواع ورزش ها برای لاغری به شمار می آورند. اما به تازگی محققان به این نتیجه رسیده اند که این نوع دویدن علاوه بر این که سبب کاهش وزن نمی شود بلکه فرد را به چاقی هم مبتلا می کند. با دکتر سلام همراه باشید.

اگر تمرینات ورزشی دویدنی شما موجب لاغریتان نشده، احتمال دارد به خاطر یکنواخت بودن آن باشد. بدین ترتیب، باید تمرینات ورزشیتان را تغییر دهید تا بتوانید وزنتان را کم کنید.

 تا بحال شده با ورزش مداوم نتیجه نگرفته باشید؟ هر روز با سخت دویدن خودتان را به تقلا انداخته باشید اما لاغر نکرده باشید؟ خب، باید بگویم شما تنها نیستید! ممکن است این نوع دویدن بهترین تمرین ورزشی ارائه شده شما نباشد. بنابراین نیاز دارید تا شیوه های درست دویدن را برای لاغر شدن آزمایش کنید.
ما در این مقاله به ۶ شیوه نادرست دویدن می پردازیم که نه تنها موجب لاغریتان نمی شود بلکه شما را بد شکل تر و چاق تر می کند!
۱. تمرین ورزشیتان را هرگز تغییر نداده اید
اگر تمرینات ورزشی دویدنی شما موجب لاغریتان نشده، احتمال دارد به خاطر یکنواخت بودن آن باشد. بدین ترتیب، باید تمرینات ورزشیتان را تغییر دهید تا بتوانید وزنتان را کم کنید.
بدن شما طراحی فوق العاده شگفت انگیزی دارد که بدان معنی است برای چربی سوزاندن باید تمرینات ورزشیتان را در طول زمان تغییر بدهید تا کالری بسوزانید.
۲. مدت تمریناتتان را افزایش می دهید، نه سرعتتان را
این که شما مسافت دویدنتان را افزایش می دهید اما سرعتتان را ثابت نگه می دارید، یک مشکل بزرگ محسوب می شود.
بزرگترین و موثرترین فاکتور کاهش وزن و لاغری در تمرینات ورزشی دویدنی شما “شدت” است. این بدان معناست که امتداد مسافتتان مهم نیست اما این که چقدر سخت بدوید مهم است.
۳. در طول ورزش تمرکزتان روی کالری سوزاندن است
از دیگر اشتباهات شما در طول تمرینات ورزشیتان شمردن تعداد کالری های سوزانده می باشد. شمردن تعداد کالری های سوخته بزرگترین مشکل در کاهش وزنتان است.
تمرینات “وزنه برداری”، ایده آل ترین تمرینات برای کاهش وزن هستند. زیرا که مقدار کالری های سوزانده بدنتان را افزایش داده و تمریناتتان را کامل می کند.
۴. فقط به یک نوع تمرین چسبیده اید
به طور معمول، اکثر مردم یک نوع تمرین ورزشی را انتخاب کرده و تا آخر به آن می چسبند.
بنابراین به جای آنکه به یک نوع تمرین ورزشی بچسبید به منظور کاهش وزن حرکات ورزشی گوناگون را در سطوح مختلف انجام دهید.
۵. به اندازه کافی خودتان را تحت فشار نمی گذارید
به جای افزایش مسافت دویدن برترین راه لاغری تمرینات اینتروال با شدت بالا می باشد. ورزشکاران متمرکز بر این تمرین ها ضربان قلبشان را تا ۹۰% افزایش می دهند و در فواصل کوتاه بین تمرینات ضربان قلبشان را کاهش می دهند.با این کار سوخت و ساز بدن را بالا برده و چربی های بدنشان را می سوزانند.
فقط در اینجا هدف بالا بردن ضربان قلب تا ۹۰% مطرح نیست. موضوع این است که باید ضربان قلبتان را به حداکثر برسانید.
۶. زیاد می دوید
بیش از حد دویدن با شوک فرستادن به بدنتان موجب باز نگه داشتن کاهش وزن می شود. در عوض، شما می توانید با مکمل کردن تمرینات وزنه برداری وزنتان را از دست بدهید.

 
منبع: برترین ها

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • پر کردن خلا عاطفی میان زوجین
  • ترفندهای پیشگیری از کپک زدن نان
  • دانستنی های درباره آب دور جنین
  • سد راه مبتلا شدن به ام اس شوید
  • توصیه های پزشکی برای بهتر شدن خلقیات و روحیات
  • رژیم تغذیه برای افرادی که سیگار میکشند
  • رایج ترین عارضه در ناخن ها
  • دفع حملات اضطرابی با این کارها
  • با اصول غذایی صحیح بیماری ام اس را درمان کنید
  • همه ویژگی های یک فرد با اعتماد به نفس
  • موارد مصرف شیاف استامینوفن
  • موی زائد و این روش های درمانی طبیعی
  • درمان درماتیت سبورئیک یا اگزما
  • چگونه بدون نیاز به پخت تارت کم کالری درست کنید
  • سرفه های مزمن افراد سیگاری
  • محبوبترین ها

  • شدت آسیب قرص اکس بر مغز
  • رابطه اعتیاد به مواد مخدر و نبود رضایت جنسی
  • ناس بهتر است یا سیگار
  • تاثیر حشیش بر روی مغز
  • معجونی خانگی و به صرفه برای رهایی از سیگار
  • عوارض مصرف ماری جوانا
  • زمینه ارثی برای مصرف مواد مخدر
  • گونه های مختلف مواد مخدر
  • اعتیاد بانوان و پیامدهای آن
  • ضررهایی که قلیان برای بدن دارد
  • تاثیر نیکوتین بر سیستم عصبی
  • ماریجوانا و علف،موادی عمومی
  • ترک ناگهانی دخانیات و فواید آن
  • علاقه شدید به استعمال دخانیات
  • افرادی که باردارند و سیگار می کشند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است