13-things-weight-loss-experts-05-diet-exercise-sl
امروزه کاهش وزن یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است.یک رژیم مناسب در وعده های غذایی می تواند در این خصوص کمک بسزایی به شخص کند.اما موضوع مشترکی که برای تمامی افراد خواهان کم کردن وزن وجود دارد زمان مناسب برای صرف شام است.بهترین زمان برای مصرف شام در هنگام اوایل غروب است.

نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد صرف وعده شام در هنگام غروب و اوایل شب یک الگوی مناسب برای کاهش وزن است؛ این الگو سبب می شود علاوه بر کاهش احساس گرسنگی، سوخت و ساز چربی و کربوهیدارت به گونه ای باشد که با چربی های اضافه بدن مبارزه شود.

این مطالعه اولین بار است که نتیجه موثر صرف شام سبک در اوایل شب یا صرف نظر از وعده شام و جایگزین کردن آن با میوه و سالاد را بر کاهش توده چربی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن در انسان تایید می کند.

به گزارش ساینس دیلی،مصرف وعده شام سبک در اوایل شب باعث می شود ساعت درونی بدن عملکرد مناسبی داشته باشد و از این طریق در بهبود سلامت موثر باشد. در این مطالعه آمده است هرچه زمان بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد طولانی تر باشد، وضعیت سوخت و ساز بدن بهتر می شود و این امر به کاهش وزن کمک می کند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که صرف شام در ساعات اولیه شب علاوه بر اینکه الگوی سوخت و ساز چربی و کربوهیدرات را به گونه ای تغییر می دهد که سبب لاغری می شود، از بروز بیماری های مزمن متابولیک از جمله دیابت نیز جلوگیری می کند.

صرف شام در ساعات پایانی شب یکی از مهمترین دلایل چاقی، بروز دیابت، سکته و بیماری های قلبی است. نتایج این مطالعه در نشست سالانه انجمن چاقی در نیواورلئان ارایه شده است.

منبع: خبرپو

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خوابیدن و ابتلا به مشکلات مختلف در کمر
  • بیماران دیابتی و آموزش مسافرت برای این اشخاص
  • تاثیر آلودگی های محیطی در ناباروری
  • تیرگی زیربغل را با روشهای خانگی درمان کنید
  • فاصله های دکلره کردن مو را زیاد کنید
  • عوامل آسیب رسان به به زانوها
  • ورزش صورت و جلوگیری از پیری پوست
  • محقق ايراني موفق به ابداع روشي نوين براي طبقه بندي كيفي داروها شد
  • توصیه های پزشکی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا
  • قانون 5 ثانیه را فراموش کنید
  • آموزش تصویری کیک آلمانی تک نفره
  • اگر این بیماری را دارید حتما رژِیم بگیرید
  • ترک دخانیات با کمک این طب
  • داروهای کاملا ممنوع در حاملگی‎
  • خوراکی های مفید برای سیستم قلب و عروق
  • محبوبترین ها

  • ابتلا به عارضه های قلبی با زیاد نشستن
  • چگونه از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری کنیم؟
  • علائم کاردیومگالی همراه با علت آن
  • قلب سالم داشتن با در نظر گرفتن این توصیه ها
  • نکات مهم در رابطه با آترواسکلروز
  • هشدار برای ضربان نامنظم قلب
  • تصلب شرایین و پیشگیری از بروز آن
  • ورم یکی از نشانه های شایع در بیماریهای قلبی
  • قلب تان را با این 5 خوردنی پاکسازی کنید
  • افزایش وزن رابطه غیرمستقیم با بیماریهای قلبی دارد.
  • برای پیشگیری از بیماری های قلبی بخوانید
  • علائم رفتاری هشداردهنده برای عارضه قلبی و عروقی
  • بروز بیمارهای قلبی با نیکوتین
  • بیماری های قلبی و عروقی با نوشابه انرژی زا
  • در مقابل عرق کردن زیاد بی اهمیت نباشید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است