عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن

 

 

چگونه می توانیم مانع افزایش چربی خون در بدن شویم چه نوع چربی هایی در بدن وجود دارند برای مهار انواع چربی ها و پیشگیری از عوارض ان ها برای بدن از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم رسوب و افزایش چربی خون می تواند باعث انسداد عروق خونی و ایجاد سکته قلبی در افراد مختلف شود و خطر مرگ را برای آن ها به همراه داشته باشد در این مطلب به بررسی دو نوع کلسترول LDL و HDL خواهیم پرداخت با ما همراه باشید و بیشتر به سلامتی تان اهمیت دهید .

  • کلسترول
۲۰ درصد جمعیت مبتلا به کلسترول بالا هستند. کلسترول نوعی چربی از خانواده استرول‌هاست که که غشای سلول‌ها را تشکیل داده و برای تولید هورمون‌های جنسی و فوق کلیوی ضروری است. ۳۰ درصد کلسترول مورد نیاز بدن از طریق تغذیه و ۷۰ درصد از سوی کبد تامین می‌شود. این چربی محلول نیست و توسط پروتیین‌هایی به نام لیپو‌پروتیین حمل می‌شود.
عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن
  • دو نوع کلسترول وجود دارد: LDL و HDL
عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن
LDL لیپوپروتئین‌های با چگالی کم از انواع بد کلسترول به شمار می‌روند زیرا می‌تواند در عروق رسوب کنند و احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. در مقابل، لیپوپروتئین‌ها با چگالی بالا یا HDL به عنوان کلسترول خوب شناخته شده‌اند که به سمت جگر رفته و از بدن دفع می‌شود.
میزان کلسترول خون را به کمک آزمایش خون می‌توان سنجید. میزان کل کلسترول باید کمتر یا مساوی با ۲.۰ گرم در لیتر باشد. در مردان میزان طبیعی کلسترول خوب باید بین ۰.۴ تا ۰.۶۵ گرم در لیتر و در زنان بین ۰.۵ تا ۰.۸ گرم در لیتر باشد. میزان طبیعی کلسترول بد بستگی به زمینه خانوادگی افراد دارد اما وقتی میزان این کلسترول از ۱.۵ تا ۱.۶ گرم در لیتر فراتر رود احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی افزایش می‌یابد. اگر تناسب کل کلسترول به کلسترول خوب بالای ۵ باشد احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی ۲۰ برابر افزایش خواهد یافت. این تناسب در مردان زیر ۵ و در زنان زیر ۴.۴ باید باشد.
عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن
افزایش کلسترول و احتمال ابتلا به ناراحتیهای قلبی چربی خون بالا به معنی افزایش غیر طبیعی چربی در خون است. از میان چربی‌ها می‌توان به کلسترول و تری گلیسیریدها اشاره کرد. این چربی‌ها سبب:
  • سخت شدن دیواره عروق شده و
  • در نتیجه قلب را به فعالیت بیشتر وا می‌دارند.
  • افزایش بیش از اندازه چربی سبب ایجاد لخته خونی شده و به دنبال گرفتگی عروق فرد دچار سکته و ایست قلبی میشود.
مشکلات قلب و عروق اولین دلیل مرگ در کره خاکی است. افزایش کلسترول خون دلایل متعددی دارد که از یک فرد تا دیگری متفاوت است. سن، جنسیت و حتی وراثت در آن نقش دارد.
  • مصرف مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع
  • چاقی  می‌تواند تعادل بین کلسترول خوب و بد را برهم بزند اما برخی افراد لاغر نیز به واسطه ژنتیک می‌توانند به کلسترول بالا دچار شوند.
  • دیابت نوع دو
  • استعمال دخانیات
  • استرس
متاسفانه افزایش کلسترول خون بدون علامت است و تنها در موارد پیشرفته که سبب سختی عروق یا بروز لخته خونی و سکته یا نارسایی کلیه شده مشخص می‌شود و در این شرایط نمی‌توان کاری کرد. روش پیشگیری و درمان بهترین راه پیشگیری داشتن سبک زندگی درست است.
عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن
نکات مهم در پیشگیری از افزایش کلسترول بد خون
  • عدم مصرف الکل
  • فعالیت فیزیکی مرتب
  • تغذیه سالم
در صورتی که با آزمایش خون کلسترول بالای خون شناسایی شود، اگر میزان آن کم باشد با تغییر سبک زندگی و در صورتی که بالا باشد به کمک درمانهای خوراکی می‌توان کلسترول بد را کاهش داد. در صورتی که کلسترول خونتان بالاست از چربی‌های گیاهی غیر اشباع چند زنجیره مثل روغن آفتاب گردان، ذرت، سویا، کلزا، گردو، زیتون و هسته انگور استفاده کنید.
عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن

چربی‌های اشباع حیوانی که در شیر و ماست پر چرب و گوشت قرمز موجود است را کنار بگذارید. تخم مرغ، بستنی و خاویار هم منابع غنی کلسترول بد هستند.

عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن   عوارض رژیم غذایی پرچرب رژیم غذایی پرچرب خطرات رژیم غذایی پرچرب تنظیم متابولیسم کل بدن انباشت چربی در بدن

 

منبع:maxiscience

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط شکنندگی موها با رنگ مو
  • ارتباط میان رژیم غذایی با کربوهیدرات زیاد و پروتئین کم با طول عمر
  • چرا برخی از خانمها علاقه‌ای به رابطه‌‌زناشویی ندارند
  • دانش آموزان چه غذاهایی بخورند ، چه غذا هایی نخورند؟
  • میزان ورزش کردن مهم نیست خطاهای آن مهم است!
  • توصیه های موثر برای پیشگیر از سکته قلبی و مغزی
  • سرکه سیب معجونی شفا بخش برای کاهش وزن و لاغری
  • آموزش درست کردن املت ویژه افراد دیابتی
  • محبوبترین ها

  • مواد شیرین بدست آمده از گیاه تکیلا برای اشخاص دیابتی
  • افت ناگهانی قند خون در بیماران دیابتی
  • تست قند خون لیزری ابتکار جدید
  • اضافه وزن دختر با ابتلای مادر به دیابت بارداری
  • پیشگیری از عوارض قند خون در بدن با این روش ها
  • سیگار کشیدن به اضافه ی دیابت یک مخلوط بسیار کشنده
  • بیماران دیابتی اینگونه خوراک مرغ را درست کنند
  • آیا عفونت های روده با دیابت ارتباط دارد؟
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)