مشاوره زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی

غذای سالم خوردنی های بی ضرر خوراکی های مناسب تقویت هوش تغذیه‌ سالم

 

افراد مسن به دریافت چه میزان کالری به صورت روزانه نیاز دارند ؟ نحوه آشپزی برای این افراد به چه صورت باید باشد ؟استفاده از چه نوع مواد غذایی برای این افراد مفید و پرفایده است ؟اگر در منزل فرد سالمندی دارید بهتر است به نحوه پخت و پز خود دقت بیشتری کتید و از تهیه غذاهای مضر  برای این افراد خودداری کنید حواستان به نمکی که به غذاهای افراد مسن اضافه می کنید باشد !

اگر پرستار یک فرد سالمند هستید، به جای اینکه غذاهای یخ‌زده و آماده مصرف کنید، از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

 

  • وقت بگذارید و برای یک هفته برنامه غذایی بنویسید. در این صورت می‌توانید همه مواد لازم برای غذاهای کل هفته را یکجا تهیه کنید.

 

  • از کنسرو سبزیجات، حبوبات و میوه استفاده کنید تا همیشه در دسترستان باشند. اما قبل از مصرف، مواد آن را زیر آب بگیرید تا نمک اضافی آن شسته شود.

 

  • غذاهای اضافی را فریز کنید. شما می‌توانید هر ماده‌ای را در فریزر نگه دارید و هر زمان که فرصت نداشتید آن را گرم کنید.

 

  • سعی کنید در یک وعده از تمامی گروه‌های غذایی استفاده کنید تا لازم به تهیه چند وعده نباشد.

 

  • هربار که آشپزی می‌کنید برای چند وعده غذا درست کنید و اضافی آن را در فریزر بگذارید.

 

  • در غذاها تغییر ایجاد کنید. برای مثال اگر برنج می‌پزید، یک بار آن را با خورش سرو کنید، یک بار با آن دلمه درست کنید و دفعه بعد در سوپ از آن استفاده کنید.

 

  • هرگاه دچار کمبود وقت و انرژی هستید می‌توانید تعداد میان‌وعده‌ها را که تهیه آن‌ها راحت‌تر است بیشتر کنید و از غذای اصلی صرف نظر کنید.
5 1000
ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x