picsart_1477001816775

این داده ها از بررسی 19000 بزرگسال به دست آمده است. کسانی که به طور منظم 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، 21% آن ها از شیرین کننده های شکردار، نوشابه های کافئین دار و یا نوشابه های انرژی زا خورده بودند. افرادی که به طور منظم شش ساعت می خوابیدند 11% بیشتر ازآن هایی که خواب بیشتری داشتند از این نوشیدنی ها استفاده می کردند.

محققان اعلام کرده اند که هنوز نمی دانند که اگر شما نوشیدنی هایی را که باعث بیدار ماندن و یا کمبود در خواب شما می شوند را مصرف کنید، چه عکس العمل هایی را در شما ایجاد می کنند. ولی در یک مطالعه ی جدید نشان داده شده است افرادی که خواب کمی دارند به احتمال زیاد به طور قابل توجهی از نوشیدنی های شیرین و کافئین دار استفاده می کنند. این یافته ها نشان می دهد که بهبود خواب می تواند به کاهش مصرف قند کمک کند.

این داده ها از بررسی 19000 بزرگسال به دست آمده است. کسانی که به طور منظم 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، 21% آن ها از شیرین کننده های شکردار، نوشابه های کافئین دار و یا نوشابه های انرژی زا خورده بودند. افرادی که به طور منظم شش ساعت می خوابیدند 11% بیشتر ازآن هایی که خواب بیشتری داشتند از این نوشیدنی ها استفاده می کردند.

محققان اعلام کرده اند که نمی دانند آیا نوشابه های شیرین باعث خواب کمتر و یا محدودیت از خواب می شود یا این که برای مصرف قند و کافئین آن ها را بیدار نگه می دارد. ولی براساس مطالعات قبلی و جدید می توان گفت هردو مسئله درست است. ولی آن ها فکر می کنند یک بازخورد مثبت بین مصرف نوشیدنی های شیرین و ازدست دادن خواب وجود دارد و تقویت مردم برای عادات ناسالم مصرف قند کار مشکلی است و نشان می دهد بهبود خواب به طور بالقوه می تواند به مردم در شکستن و کاهش مصرف قند کمک کند و این امر با بیماری های متابولیکی مرتبط است. این مطالعه ارتباطی با میزان خواب، مصرف آب، چای و یا رژیم غذایی ندارد.

در این باره بیشتر بخوانید: بر طرف کردن اختلالات خواب با روش های ساده

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دانستنی هایی در مورد مراقبه
  • برای شفافیت پوست این توصیه های مهم را بخوانید
  • چربی سوزهای طبیعی و این تاثیرات
  • مدیریت و کنترل ناخن خوردن در کودکان
  • تخریب شخصیت کودک با تنبیه
  • تاثیرات فیلم های غم انگیز بر بدن
  • ایمن کردن زنان حامله در برابر بیماری های پاییزی
  • مواد خوراکی دشمن نیکوتین
  • آیا تاکنون میوه را برای یک رژیم مناسب بکار برده اید؟
  • 7 نکته مهم درباره ایمپلنت دندانی
  • نشانه های هشدار دهنده‌ سرطان که نسبت به آنها بی تفاوت هستیم
  • مصرف دارو با روزه داری
  • چرا به گل گاو زبان لیمو عمانی اضافه میکنند
  • ابتلا به بیماریهای روانی در اثر شب بیداری
  • سوال و جوابهای مفید درباره لثه کودکان
  • محبوبترین ها

  • فنیل کتونوریا در خردسالان
  • عواقب بدقولی به کودکان
  • عوامل محیطی ایجاد کننده آسم در کودکان
  • معمول ترین اختلالات پاییزی اطفال
  • زمینه سازهای دعواهای اطفال
  • اعتیاد گریبانگیرکودکان کار
  • بررسی پوشک و عوامل تحریک کننده پوست کودک
  • تغذیه ناصحیح مادر و چاقی فرزند
  • برطرف کردن دردهای خردسالان
  • دندان درآوردن شیرخواران
  • محیطی که کودکان لجباز درآن پرورش می یابند
  • مضرات و فواید تفاوت سنی با فرزندان
  • مایعات مفید برای شیرخواران
  • روش های موثر برای جوابدهی به پرسش های کودکانه
  • مسافرت با خردسالان اوتیسمی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است