picsart_1477001816775

این داده ها از بررسی 19000 بزرگسال به دست آمده است. کسانی که به طور منظم 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، 21% آن ها از شیرین کننده های شکردار، نوشابه های کافئین دار و یا نوشابه های انرژی زا خورده بودند. افرادی که به طور منظم شش ساعت می خوابیدند 11% بیشتر ازآن هایی که خواب بیشتری داشتند از این نوشیدنی ها استفاده می کردند.

محققان اعلام کرده اند که هنوز نمی دانند که اگر شما نوشیدنی هایی را که باعث بیدار ماندن و یا کمبود در خواب شما می شوند را مصرف کنید، چه عکس العمل هایی را در شما ایجاد می کنند. ولی در یک مطالعه ی جدید نشان داده شده است افرادی که خواب کمی دارند به احتمال زیاد به طور قابل توجهی از نوشیدنی های شیرین و کافئین دار استفاده می کنند. این یافته ها نشان می دهد که بهبود خواب می تواند به کاهش مصرف قند کمک کند.

این داده ها از بررسی 19000 بزرگسال به دست آمده است. کسانی که به طور منظم 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، 21% آن ها از شیرین کننده های شکردار، نوشابه های کافئین دار و یا نوشابه های انرژی زا خورده بودند. افرادی که به طور منظم شش ساعت می خوابیدند 11% بیشتر ازآن هایی که خواب بیشتری داشتند از این نوشیدنی ها استفاده می کردند.

محققان اعلام کرده اند که نمی دانند آیا نوشابه های شیرین باعث خواب کمتر و یا محدودیت از خواب می شود یا این که برای مصرف قند و کافئین آن ها را بیدار نگه می دارد. ولی براساس مطالعات قبلی و جدید می توان گفت هردو مسئله درست است. ولی آن ها فکر می کنند یک بازخورد مثبت بین مصرف نوشیدنی های شیرین و ازدست دادن خواب وجود دارد و تقویت مردم برای عادات ناسالم مصرف قند کار مشکلی است و نشان می دهد بهبود خواب به طور بالقوه می تواند به مردم در شکستن و کاهش مصرف قند کمک کند و این امر با بیماری های متابولیکی مرتبط است. این مطالعه ارتباطی با میزان خواب، مصرف آب، چای و یا رژیم غذایی ندارد.

در این باره بیشتر بخوانید: بر طرف کردن اختلالات خواب با روش های ساده

ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آلودگی هوا و افزایش خطر ابتلا به پیری پوست
  • دلیل تمایل جوانان ایرانی به ازدواج سفید چیست؟
  • اهمیت ورزش های استقامتی در سن 40 سالگی
  • نابینایان چگونه بینایی خود را دوباره به دست آورند
  • استراحت ماهیچه
  • باید در رژیم روزانه تان این مواد غذایی حذف نشود
  • نکاتی برای مراقبت از پوست در آب و هوای موسمی
  • فواید شیر دهی برای خود مادر
  • زمان مرگ و بوی نامطبوع از بدن
  • تشدید میگرن حاد با آسم
  • نوعی سرطان که اگر اضافه وزن دارید احتمال بیشتری دارد به آن مبتلا شوید
  • اطلاعات کامل در خصوص شوتوکان کاراته
  • نکته بسیار مهم در ارتباط با گوشی پزشکی
  • شناسایی خطر ابتلا به بیماریهای متابولیک درکودکان با آزمون غیر تهاجمی
  • چرا چای سبز کاهنده فشار خون است
  • محبوبترین ها

  • معجزه کشک برای کاهش وزن
  • مقدار مورد نیاز پروتئین در شیردهی
  • خوراکی های همراه با سیستم ایمنی بدن
  • کاهش میزان استرس و اضطراب با روغن زیتون
  • از عوارض رژیم های کم چرب چه میدانید
  • حد و مرز استفاده از نمک
  • پیتزا با بدن انسان چیکار میکند ؟
  • اگر پتاسیم بدنتان کم است بخوانید
  • درباره تاثیر پیاز در زیبایی پوست چه می دانید
  • آیا باور میکنید شکلات تلخ فواید زیادی دارد
  • بررسی میوه و سبزیجات از روی ظاهر آنها
  • برای ایام امتحانات چه دمنوشی توصیه میشود؟
  • اهمیت مصرف همزمان برخی ترکیب های غذایی
  • ارتباط اضافه وزن و سبک زندگی
  • خوراکی هایی که نقش قرص سرما خوردگی را ایفا می کنند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است