47

 

اگر جزو افراد دیابتی هستید یا در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارید بهتر است کنترل بیشتری بر تغذیه خود داشته باشید این مواد غذایی که در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد می توانند کمک زیادی به کنترل قند خون شما و پیشگیری از افزایش آن در بدنتان کنند با کمک برخی مواد غذایی سالم می توانید از عوارض امراض قندی در امان بمانید .

اگر دقت کنید می‌بیند که شهرت بد چربی‌ها در حال کم‌تر شدن است، و این اتفاق یک دلیل اصلی دارد: انتخاب چربی‌های سالم به‌جای چربی‌های ناسالم اشباع‌شده و چربی‌های ترانس، که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول در خون کمک کند و سطح قند خون را در بدن پایدار نگه دارد. برای همین یکی از بهترین‌ میان‌وعده‌هایی که بعضی از متخصصان تغذیه به افراد دیابتی توصیه می‌کنند، این است:‌
  • دو عدد بیسکویت تهیه‌شده از غلات سبوس‌دار، به همراه یک برش ۲۸ گرمی از پنیر و چند تکه آووکادو

 

  • یا مثلا ۲ قاشق غذاخوری از ترکیب آووکادو، آب‌لیمو و گشنیز.

به نظر متخصصان، دلیل مهم این پیشنهاد غذایی برای دیابتی‌ها این است که ترکیب شدن پروتئین با چربی‌های سالم کمک می‌کند تا سرعت پخش شدن گلوکز (ناشی از کربوهیدرات‌ها) در جریان خون کند شود. در واقع زمانی که کربوهیدرات‌ها را تنها مصرف کنید، خیلی سریع‌تر در جریان خون جذب می‌شوند و باعث بالاتر رفتن قند خون خواهند شد.

1815594_628

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تست دیابت: شما درآزمون دیابت چند امتیاز می گیرید؟
  • علت سرگیجه در گوش شماست
  • تاثیرات صبحانه کامل بر فعالیت مغز
  • این 13 دلیل سفر را با استرس و بیماری مواجه میکند
  • نسل جدید اپلیکیشن ها مناسب برای سلامتی
  • موارد مراقبتی نوزاد با این مشکل قلبی
  • در فصول سرد سال منتظر اگزما باشید
  • قراردادن مسواک در حمام ممنوع
  • مشکلات اقتصادی و ایجاد افسردگی
  • سرماخوردگی با آنفلولانزا چه میزان متفاوت است
  • آمار نگران کننده کمبود ویتامین دی در زنان ایرانی
  • سوزاندن چربیهای اضافی چگونه امکانپذیر است
  • باز شدن پای فرانسوی ها در پرونده پزشکی کیارستمی
  • مراجعه اطفال به روانپزشک
  • هزار و یک خاصیت برای مصرف نخود آب
  • محبوبترین ها

  • برای جلوگیری از پرخوری این استراتژی های ساده را بخوانید
  • دلایل ضرورت خوردن صبحانه برای دانش آموزان
  • ۱۰ عادت سلامتی
  • کمک به استحکام استخوان با خوردن انگور
  • در طول روز ، چه ساعتی میوه بخوریم؟
  • با کدام ادویه ها چربی سوزی کنیم؟
  • راهنمایی برای شمارش کالری
  • هرآنچه لازم است درمورد فیبر ها بدانید
  • لواشک ها و خطر سرطان برای بدن
  • رژیم غذایی دش چگونه رژیمی است؟
  • علت نیاز به مس در رژیم غذایی
  • راهنمایی های لازم برای رعایت رژیم سبزیجات
  • اطلاعات کامل درباره فواید سبوس
  • اگر دندان هایی سلام می خواهید ، این غذا ها را نخورید
  • غذاهای فرآوری شده و ابتلا به بیماری های خطرناک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است