salamdr_56d97febba0a9 میان‌ وعده‌های چاق کننده

 

برخی افراد برای پیشگیری از اضافه وزن و چربی سوزی خود میان وعده میل می کنند انتخاب این میان وعده ها بسیار مهم و حائز اهمیت است مراقب باشید میان وعده ای میل نکنید که باعث گرسنگی بیشتر شما و افزایش وزنتان شود برخی از این میان وعده ها که باعث آسیب به سلامتی تان می شوند را در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده‌ واقعا انتخاب غذایی فوق‌العاده و سالمی به نظر می‌رسد، اما همین میو‌ه‌ها می‌توانند به گرسنگی بیشتر منجر شوند. در واقع، با این‌که میوه‌ها خیلی برای سلامتی انسان‌ها مفیدند، حاوی مقدار زیادی از قندهای ساده هستند که می‌توانند سطح قند خون را بالا ببرند و احساس سُستی و سبکی در ناحیه سر ایجاد کنند. حتی خلق‌وخوی فرد ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و او را به خوردن مواد قندی بیشتر تحریک کند. شکی نیست که فیبر درون میوه‌ها به بدن کمک می‌کنند تا قند درون آن، خیلی آرام‌تر از قند محصولاتی مثل نوشابه گازدار، به بدن جذب شوند. با این‌حال، میوه‌ها به‌تنهایی برای حفظ سیری پایدار کافی نیستند و نمی‌توانند این نقطه ضعف را خودشان جبران کنند. بنابراین اگر می‌خواهید مشکل را تا حدود زیادی برطرف سازید، سیب یا موز را با مقداری پروتئین و چربی‌های سالم مثل کره بادام‌زمینی و پنیر ترکیب کنید. با این‌که آب سبزی‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است، اما این انتخاب غذایی به‌عنوان میان‌وعده نیز مثل میوه‌ها نمی‌تواند سیری طولانی‌مدت و پایداری ایجاد کند. در واقع، کالری آب سبزی‌ها خیلی پایین‌تر از حدی است که بتواند این سیری به وجود بیاورد. به‌علاوه این‌که مایعات خیلی سریع‌تر هضم می‌شوند و سریع‌تر از دستگاه گوارش می‌گذرند. بنابراین اگر می‌خواهید آب سبزی، قابلیت سیرکنندگی بیشتری داشته باشد، مقداری کره بادام‌زمینی، ماست یا پودر پروتئین به اسموتی سبزیجات اضافه کنید.

co751 میان‌ وعده‌های چاق کننده

 

منبع:eatclean

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش اشتها با مصرف نان سفید
  • همه عوارض روحی و روانی استفاده بیش از حد از فیس بوک
  • اینگونه سرمچ عسل های تقلبی را بگیرید
  • در مورد لیزیک بیشتر بدانید
  • بهترین توصیه ها برای بارور شدن مردان
  • عوارض مصرف بستنی قیفی آلوده
  • مکملهای غذایی که حافظه را تقویت میکند
  • از آنفلوآنزای خوکی حذر کنید
  • میوه هایی که برای اعصاب مفیدند
  • اطلاعات پزشکی راجع به سرطان ریه
  • برای رفع کمردرد چه ورزشی توصیه میشود
  • دانه های روغنی و رهایی از سرطان پروستات
  • از کجا بدانیم درد قلبی داریم
  • گردش و تفریح با رعایت نکات تغذیه ای
  • ترک یا شقاق نوک سینه
  • محبوبترین ها

  • درمان ناباروری با تنظیم عادت ماهیانه
  • خانم ها هرگز نباید از این نشانه ها غافل شوند
  • پند و اندرز مادرانه برای تازه مادران
  • کورتاژ چه مواقعی رخ می دهد؟
  • بهترین لباس را برای دوره حاملگی چطوری انتخاب کنیم؟
  • رنگ کردن موهای زنان باردار
  • آزمایشات مهم برای زنان در سنین بالا
  • اطلاعاتی کامل و جامع در مورد بیبی چک
  • ناباروری در بین مردان تا چه حد شایع است
  • نکاتی درباره سوزاندن چربی های ناشی از بارداری
  • تاثیرات منفی تزریق آمپول اکسی‌ توسین
  • اندام دلخواه و زیبا پس از زایمان
  • بایدها و نبایدهای آماده شدن برای بارداری
  • منفعتهای حامله شدن در خانم‌ها
  • بدون اضافه وزن باردار شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است