مصرف شیر گاو شیر گاو استفاده از شیر استفاده از چربی‌های اشباع استان های کم مصرف سیگار

 

می خواهیم در این مطلب به بررسی خواص شیرگاو بپردازیم این نوشیدنی سالم چه تاثیراتی بر سلامتی مان خواهد گذاشت توانایی تحمل لاکتوز این نوع شیر در چه سنینی مقدور می باشد ؟ارز ش تغذیه ای شیرگاو به چه صورت است ؟بدن ما روزانه نیازمند دریافت چه میزان شیر است ؟جنبه های مثبت و منفی نوشیدن شیر کدامند؟

امروزه روش‌های استفاده از شیر در حال تغییر هستند. برخی افراد از شیر برای خوردن غلات صبحانه و برخی دیگر از آن به‌عنوان میان‌وعده قبل از خواب استفاده می‌کنند. با این‌حال، آیا استفاده از همه شیرها برای کسانی که مبتلا به کلسترول بالا هستند، مجاز است؟ برای مثال، شیر سنتی گاو حاوی مواد مغذی مهمی مثل کلسیم، ویتامین A و ویتامین D است که همگی برای سلامت قلب و سلامت عمومی بدن مفید هستند. اما چربی اشباع موجود در شیر کامل (و حتی شیرهای ۲ درصد) می‌تواند در مقابل این فواید قرار بگیرد. کسانی که قصد دارند سطح کلسترول خون را به اندازه مطلوب برسانند، باید استفاده از چربی‌های اشباع را محدود کنند.

برخی افراد با عدم تحمل لاکتوز مواجه هستند، برخی نسبت به پروتئین‌های خاص موجود در شیر گاو، آلرژی دارند، یا برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند که شیر دیگری به‌غیر از شیر گاو بنوشند. در این صورت، شیرهای جایگزین می‌توانند فواید تغذیه‌ای مشابهی را برای آن‌ها فراهم کنند. دکتر دبورا کریویتسکی، از اعضای بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: «مردم علاوه بر باورهای بهداشتی، براساس توانایی تحمل شیر و طعم آن، یکی از انواع شیر را انتخاب می‌کنند. البته هر شیری دارای جنبه‌های مثبت و منفی متفاوتی است».

 

شیر کامل گاو در هر ۲۴۰ میلی‌لیتر حاوی ۱۴۶ کالری، ۵ گرم چربی اشباع و ۲۴ میلی‌گرم کلسترول است. این شیر به‌عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین و انواع مواد مغذی، از جمله ویتامین‌ها و املاح ضروری، شناخته می‌شود و یک‌سوم از نیاز روزانه بدن به کلسیم را فراهم می‌کند. علاوه بر این‌ها، شیر کامل گاو حاوی پتاسیم است که می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری فشار خون بالا کمک کند.

 

یکی از مطالعات منتشرشده در مجله PLoS One در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان می‌دهد که میزان اسیدهای چرب امگا-۳ ضدالتهابی در شیر ارگانیک گاو بیشتر از شیرهای معمولی دیگر است. این نکته اهمیت خاصی دارد، چون امگا-۳ به سلامت قلب کمک می‌کند. با این‌حال، استفاده از محصولات لبنی پُرچرب می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. چربی‌های اشباع موجود در رژیم غذایی، سطح کلسترول بد خون یا LDL را افزایش می‌دهند و همین وضعیت موجب بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و خطر بروز سکته مغزی می‌شود. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که از شیر گاو کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید. هر ۲۴۰ میلی‌لیتر از این شیرها حاوی ۸۳ کالری و ۵ میلی‌گرم کلسترول است، بدون این‌که چربی اشباع داشته باشد.

منبع:everydayhealth

5 1000
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پرخوری کردن به لحاظ روانی
  • انجیر را از قلم نیندازید
  • بهترین شیرینی برای خوردن با چای
  • تلفن های مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم
  • فست فود ها عوامل ایجاد سرطان و تومور مغزی
  • بهترین غذاها هنگام معده درد
  • روزه‌داری به عنوان یک رژیم سالم و موثر
  • مصرف این پروتئین می تواند سبب رشد استخوان و افزایش قد شود
  • محبوبترین ها

  • پایگاه‌های جوانان هلال‌احمر میزبان دو میلیون نفر مسافر در نوروز
  • اطلاعاتی راجع به خفگی و مرگ با این گرم کننده زمستانی
  • رابطه بوییدن گلهای خوشبو با اعصاب
  • اثرات مثبت نماز خواندن بر درمان مشکلات عضلانی
  • مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها
  • با این حرکات به لاغری موضعی در ران ها دست یابید
  • شیوه جدید پیشرفته برای تشخیص زودهنگام سرطان
  • نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشخص شد
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما