salamdr_57cbc41d28f5f بررسی ویژگی های مثبت و منفی شیر گاو

 

می خواهیم در این مطلب به بررسی خواص شیرگاو بپردازیم این نوشیدنی سالم چه تاثیراتی بر سلامتی مان خواهد گذاشت توانایی تحمل لاکتوز این نوع شیر در چه سنینی مقدور می باشد ؟ارز ش تغذیه ای شیرگاو به چه صورت است ؟بدن ما روزانه نیازمند دریافت چه میزان شیر است ؟جنبه های مثبت و منفی نوشیدن شیر کدامند؟

امروزه روش‌های استفاده از شیر در حال تغییر هستند. برخی افراد از شیر برای خوردن غلات صبحانه و برخی دیگر از آن به‌عنوان میان‌وعده قبل از خواب استفاده می‌کنند. با این‌حال، آیا استفاده از همه شیرها برای کسانی که مبتلا به کلسترول بالا هستند، مجاز است؟ برای مثال، شیر سنتی گاو حاوی مواد مغذی مهمی مثل کلسیم، ویتامین A و ویتامین D است که همگی برای سلامت قلب و سلامت عمومی بدن مفید هستند. اما چربی اشباع موجود در شیر کامل (و حتی شیرهای ۲ درصد) می‌تواند در مقابل این فواید قرار بگیرد. کسانی که قصد دارند سطح کلسترول خون را به اندازه مطلوب برسانند، باید استفاده از چربی‌های اشباع را محدود کنند.

برخی افراد با عدم تحمل لاکتوز مواجه هستند، برخی نسبت به پروتئین‌های خاص موجود در شیر گاو، آلرژی دارند، یا برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند که شیر دیگری به‌غیر از شیر گاو بنوشند. در این صورت، شیرهای جایگزین می‌توانند فواید تغذیه‌ای مشابهی را برای آن‌ها فراهم کنند. دکتر دبورا کریویتسکی، از اعضای بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: «مردم علاوه بر باورهای بهداشتی، براساس توانایی تحمل شیر و طعم آن، یکی از انواع شیر را انتخاب می‌کنند. البته هر شیری دارای جنبه‌های مثبت و منفی متفاوتی است».

 

شیر کامل گاو در هر ۲۴۰ میلی‌لیتر حاوی ۱۴۶ کالری، ۵ گرم چربی اشباع و ۲۴ میلی‌گرم کلسترول است. این شیر به‌عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین و انواع مواد مغذی، از جمله ویتامین‌ها و املاح ضروری، شناخته می‌شود و یک‌سوم از نیاز روزانه بدن به کلسیم را فراهم می‌کند. علاوه بر این‌ها، شیر کامل گاو حاوی پتاسیم است که می‌تواند به جلوگیری از ابتلا به بیماری فشار خون بالا کمک کند.

 

یکی از مطالعات منتشرشده در مجله PLoS One در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان می‌دهد که میزان اسیدهای چرب امگا-۳ ضدالتهابی در شیر ارگانیک گاو بیشتر از شیرهای معمولی دیگر است. این نکته اهمیت خاصی دارد، چون امگا-۳ به سلامت قلب کمک می‌کند. با این‌حال، استفاده از محصولات لبنی پُرچرب می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. چربی‌های اشباع موجود در رژیم غذایی، سطح کلسترول بد خون یا LDL را افزایش می‌دهند و همین وضعیت موجب بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و خطر بروز سکته مغزی می‌شود. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که از شیر گاو کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید. هر ۲۴۰ میلی‌لیتر از این شیرها حاوی ۸۳ کالری و ۵ میلی‌گرم کلسترول است، بدون این‌که چربی اشباع داشته باشد.

منبع:everydayhealth

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تقویت حافظه در سنین پایین
  • رابطه جنسی در ورزشکاران
  • کلیشه ای و تکراری شدن زندگی
  • غذا می تواند ضریب هوشی افراد را بالا ببرد
  • آنژیوگرافی چیست؟
  • ماشین خودکار برای پرورش گیاهان
  • اشتهاآور بودن دوغ کفیر،درست یا غلط؟
  • جدایی زن و شوهرهای ایرانی با این عوامل در کشورمان
  • استفاده های مختلف پوست موز
  • چرایی شیوع افسردگی پس از فرزنددار شدن
  • با دکتر مرد راحت ترید یا دکتر زن؟
  • خورد و خوراک در روزهای گرم سال
  • نحوه مدیریت خرج و مخارج پس از فرزنددارشدن
  • آمار باورنکردنی استفاده ایرانیان از دندان مصنوعی
  • چند نکته جالب درباره بدن انسان
  • محبوبترین ها

  • خلاصه یافته های مطالعات در مورد هایپراکسی
  • اهمیت مصرف کمتر از مواد نشاسته دار
  • تعریف عضلات آگونیست (موافق) Agonist
  • ارتباط چاقی با مشکلات روحی و روانی
  • برطرف کردن چربی دور شکم با این روش های موثر
  • پیشگیری از شکستگی این ناحیه از بدن با این توصیه ها
  • راحتی عضلانی (انبساط و شل بودن عضلانی)
  • اطلاعاتی جامع در مورد غده تیروئید
  • آموزش مبحث بافت همبند
  • تعریف اصطلاح پرکاربرد انعطاف پذیری
  • برای زیبایی بیشتر از این عادات دوری کنید
  • روش Slow Reversal hold relax
  • آشنایی با آناتومی ستون فقرات (مهره ای)
  • کاهش ویتامین ب 3 و پوک شدن استخوان
  • مبارزه با مشکلات استخوانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است