salamdr_573c20ecca3fe

 

در این مطلب پیشنهادات جالبی برای افراد 40 تا 50 ساله داریم که با پیروی از آن ها سلامتی بدنشان تضمین خواهد شد برخی عادات مختلف در نحوه زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت و می تواند باعث بروز بیماری یا اختلال در نحوه عملکرد بدن ما خواهد شد عادات اشتباه رایج مهم در این سنین را ر ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد و روش های حفظ سلامتی افراد چهل تا پنجاه ساله را ارائه خواهیم داد .

به عادات غذایی برای دهه ۴ام زندگی بیشتر دقت کنید. در فاصله سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی، مکانیسم‌های پیری بدن هم فعال‌تر از قبل می‌شوند و ممکن است متوجه شوید که سطح انرژی شما نسبت به دهه قبلی عمرتان کاهش پیدا کرده است. بنابراین باید اولویت اصلی را به استراحت مطلوب و بازیابی مناسب بدهید.
خواب همیشه اهمیت خاصی در زندگی انسان‌ها دارد، اما در این دهه از عمر به یک ضرورت مهم تبدیل می‌شود. متاسفانه عادت‌های غذایی نامناسب، خواب افراد را در این دهه از عمر مختل می‌کنند. به نظر متخصصان، در این دهه از زندگی باید وابستگی به چای و قهوه را کمتر کنید تا از الگوی خواب سالمی برخوردار باشید. الگوی خواب سالم باعث آرامش غدد آدرنال می‌شود و ثبات بیشتری به چرخه خواب می‌دهد.
در این سنین باید عادت‌های غذایی اشتباهی که هنوز در سبک زندگی شما باقی مانده‌اند را اصلاح کنید. عوامل وابسته به افزایش سن می‌توانند باعث زوال طبیعی بسیاری از عملکردهای بدن شوند. بنابراین حفظ سلامتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حفظ تعادل در سطح قند خون از اهمیت زیادی در این چرخه برخوردار است.

الگوی سه وعده غذایی در روز را کاملا رعایت کنید تا فضای مناسبی بین وعده‌های غذایی وجود داشته باشد. وعده‌های غذایی‌تان نیز باید شامل فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. البته مصرف مقدار زیادی از مایعات را نباید فراموش کنید.

منبع:netdoctor

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلا به مشکلات ریوی با نشستن های طولانی
  • مختصری در مورد ترمیم های دندان
  • ورزش روزانه وبکاربردن انسولین
  • با این روش های موثر طبیعی سرفه را از بین ببرید
  • سالمترین کوکی دنیا-کوکی آووکادوی شکلاتی
  • ترکیب تخم مرغ با سبزیجات برای مقابله با التهاب
  • عارضه پریدن پلک و چاره آن
  • دمنوشی که برای بیماران دیابتی توصیه می شود
  • علل،علائم و راه درمان سندرم پاتلا
  • عارضه های کلسترول برای بدن
  • بهترین منوی غذایی برای سه ماهه ها
  • روش تهیه هویج پلو در کشور لبنان
  • اهمیت دریافت منیزیم در بدن
  • تب زرد از هندوستان 11 قربانی گرفت
  • اگر نفستان بدبوست بخوانید
  • محبوبترین ها

  • کمک خلبان اهوازی برای تسریع درمان کارگر افغانستانی که دستش قطع شده بود
  • خطر مصرف بالای نمک در کودکی
  • با مصرف قند و شکر ده کیلو در سال اضافه می کنید
  • خوردن زیاد چای و ایجاد پوکی استخوان
  • نوشیدنی بی نظیر برای رفع سردرد
  • پروفسور ناصر پارسا
  • مرد عروسکی معروف آمریکایی
  • آیا حتما باید بهای آب شهری افزایش یابد تا صرفه جویی کنیم؟
  • استفاده از پوست آدمیزاد برای جلدکردن کتاب!
  • قد آمریکایی ها ثابت مانده ولی وزنشان، نه
  • پیشگیری از پیری با قرص های جوان کننده
  • مصنوعی بودن سرخی هندوانه ها تایید شد
  • مضرترین عادات دنیا برای سلامتی
  • ماده شیمیایی سرطانزا در شوینده های بدن
  • درمان میگرن با یک هد بند مخصوص
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است