کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

سن 50 تا 60 سالگی خورد و خوراک در سن 50 تا 60 سالگی تغذیه در سن 50 تا 60 سالگی

 

سن 50 تا 60 سالگی سن مهمی است در این دوره با توجه به بالارفتن سن سبک تغذیه ای شما تغییر خواهد یافت باید متناسب با توان جسمی تان و تغییرات مختلف در این سنین خورد و خوراک خود را تنظیم کنید حفظ سلامتی تان را در نظر بگیرید و به اندازه بخورید سعی کنید برخی موادغذایی سالم را از یاد نبرید و در میان وعده ها یا غذای اصلی تان بگنجانید.

 

مشکلات قلبی می‌توانند همراه با افزایش سن افراد اتفاق بیافتند، اما امروزه به‌خوبی اثبات شده است که استفاده از اسیدهای چرب ضروری (خصوصا در این دهه از عُمر) واقعا برای حفظ سلامتی قلبی-عروقی موثر است. مواد غذایی خاصی مثل ماهی سالمون، گردو، ماهی ساردین، پنیر توفو، جوانه‌ها، گلم‌کلم، بذر کتان و… حاوی اسیدهای چرب ضروری مطلوبی هستند.
در این دهه بهتر است که جایگزین سالمی برای چربی‌های اشباع پیدا کنید، و مصرف گوشت قرمز یا مواد غذایی چرب فرآوری‌شده مثل کیک‌ها، بیسکویت‌ها و غذاهای سرخ‌شده را کاهش دهید. علاوه بر این،‌ مصرف فیبر کافی از طریق مواد غذایی خاصی مثل نخود و لوبیای پخته‌شده می‌تواند نقش موثری در حفظ سلامتی گوارش ایفا کند، مصرف چربی را کاهش دهد و از همین طریق خطر ابتلا به بیماری قلبی را پایین بیاورد.

اولین نکته‌ای که خانم‌ها باید در این دهه از عُمر در نظر بگیرند، تغییرات هورمونی است. بنابراین باید آماده تغییرات هورمونی ناشی از پیری باشند. خانم‌هایی که به دوران یائسگی نزدیک می‌شوند، معمولا تغییر وزن را احساس می‌کنند. به همین دلیل آنان باید سطح انرژی خودشان را در طول این تغییرات در حد مطلوبی حفظ کنند، بدون این‌که دچار اضافه‌وزن شوند. نکته مهم برای دستیابی به این هدف، پرهیز از میان‌وعده‌ها و دسرهایی است که حاوی قند زیادی هستند.

منبع:netdoctor

5 1000
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x