سن 50 تا 60 سالگی خورد و خوراک در سن 50 تا 60 سالگی تغذیه در سن 50 تا 60 سالگی

 

سن 50 تا 60 سالگی سن مهمی است در این دوره با توجه به بالارفتن سن سبک تغذیه ای شما تغییر خواهد یافت باید متناسب با توان جسمی تان و تغییرات مختلف در این سنین خورد و خوراک خود را تنظیم کنید حفظ سلامتی تان را در نظر بگیرید و به اندازه بخورید سعی کنید برخی موادغذایی سالم را از یاد نبرید و در میان وعده ها یا غذای اصلی تان بگنجانید.

 

مشکلات قلبی می‌توانند همراه با افزایش سن افراد اتفاق بیافتند، اما امروزه به‌خوبی اثبات شده است که استفاده از اسیدهای چرب ضروری (خصوصا در این دهه از عُمر) واقعا برای حفظ سلامتی قلبی-عروقی موثر است. مواد غذایی خاصی مثل ماهی سالمون، گردو، ماهی ساردین، پنیر توفو، جوانه‌ها، گلم‌کلم، بذر کتان و… حاوی اسیدهای چرب ضروری مطلوبی هستند.
در این دهه بهتر است که جایگزین سالمی برای چربی‌های اشباع پیدا کنید، و مصرف گوشت قرمز یا مواد غذایی چرب فرآوری‌شده مثل کیک‌ها، بیسکویت‌ها و غذاهای سرخ‌شده را کاهش دهید. علاوه بر این،‌ مصرف فیبر کافی از طریق مواد غذایی خاصی مثل نخود و لوبیای پخته‌شده می‌تواند نقش موثری در حفظ سلامتی گوارش ایفا کند، مصرف چربی را کاهش دهد و از همین طریق خطر ابتلا به بیماری قلبی را پایین بیاورد.

اولین نکته‌ای که خانم‌ها باید در این دهه از عُمر در نظر بگیرند، تغییرات هورمونی است. بنابراین باید آماده تغییرات هورمونی ناشی از پیری باشند. خانم‌هایی که به دوران یائسگی نزدیک می‌شوند، معمولا تغییر وزن را احساس می‌کنند. به همین دلیل آنان باید سطح انرژی خودشان را در طول این تغییرات در حد مطلوبی حفظ کنند، بدون این‌که دچار اضافه‌وزن شوند. نکته مهم برای دستیابی به این هدف، پرهیز از میان‌وعده‌ها و دسرهایی است که حاوی قند زیادی هستند.

منبع:netdoctor

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تحولات مالی در زندگی
  • فناوری تولید گوشت با گیاهان
  • وزن والدین چه تاثیری بر روند رشد کودکان می گذارد
  • خطرات زیاده روی در مصرف بستنی توسط اطفال
  • راهی برای ایجاد اشتها در کودک بد غذا
  • شناخت اولیه مشکل جنسی در زوجین
  • چگونه پیر به نظر نرسیم
  • مفیدترین نرمش های صبحگاهی پس از بیدار شدن
  • اهمیت رعایت اصول در خوابیدن اطفال
  • علائم خبردهنده درباره سقط جنین
  • نکاتی مهم درباره میان وعده ها
  • ۴ مرحله آسان برای برداشتن ابرو
  • همه چیز درباره ساعت بدن!
  • آیا پیری پوست با وجود آکنه آهسته تر صورت می گیرد؟
  • راههای مبارزه با بروز لک سفید روی دندان
  • محبوبترین ها

  • تصورات و برداشت های مختلف در مورد جرم گیری دندان ها
  • درباره زیانهای ارتودنسی چه میدانید
  • داروهای خانگی برای دهان زخم
  • استرس عامل آسیب های ژنتیکی
  • با مسواک خود ارتباط ایجاد کنید و از روی منطق مسواک بزنید
  • اولین دندان واقعی تولید شد
  • چه موقعی دندان ها احتیاج به روکش دارد؟
  • مبتلا شدن به فرسایش لثه
  • جویدن و مشکلات گوارشی
  • طرز تلفظ و بیان کلمات در افراد مختلف
  • پوسیدگی دندان و درمان طبیعی آن در منزل
  • چگونه از مشکلات دهان پیشگیری کنیم
  • مواد خوراکی آسیب رسان به دهان و دندان
  • به کاربردن جیوه در دندانپزشکی
  • آیا رفتار خشونت آمیز خانواده ها منجر به پوسیدگی دندان می شود؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است