picsart_1478877282244

مطالعات جدید ارتباط بین دستگاه ها و خواب آشفته را نشان می دهند. اگر شما نیازمند به یک خواب خوب و خوش هستید، عاقلانه به نظر می رسد که بهتر است به گوشی های هوشمند خود یک استراحت بدهید. تحقیقات جدید نشان می دهد که نور گوشی های هوشمند، به ویژه قبل از خواب، مدت و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می دهند.


مطالعات جدید ارتباط بین دستگاه ها و خواب آشفته را نشان می دهند. اگر شما نیازمند به یک خواب خوب و خوش هستید، عاقلانه به نظر می رسد که بهتر است به گوشی های هوشمند خود یک استراحت بدهید. تحقیقات جدید نشان می دهد که نور گوشی های هوشمند، به ویژه قبل از خواب، مدت و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می دهند. در طول مطالعه ای که یک ماه انجام و بررسی شد، شرکت کنندگان به طور متوسط از ۳۸ ساعت، نزدیک به ۴ دقیقه در هر ساعت از تلفن همراه استفاده می کردند.

پژوهشگران اعلام کردند: افرادی که وقت خود را بیشتر روی تلفن های همراه صرف کردند، دچار خواب کوتاه تر و بدتری شدند. به خصوص آن هایی که گوشی های خود را در نزدیک خود قبل ازخواب قرار می دادند. مقدار قابل توجهی از زمان صرف گوشی ها می شود که براساس مطالعات اثرات بهداشتی بدی را بر نیازهای اساسی ما از جمله خواب دارد که توانایی ما برای کارهای روزمره با به دست آوردن خوب مناسب به دست می آید.

پژوهشگران این مطالعه اعلام کردند: بی خوابی احساس کسالت می آورد که مشکلاتی برای سلامتی از جمله: چاقی، دیابت و افسردگی در ارتباط است. آن ها اعلام کردند بر اساس مطالعات قبلی و تازه انجام شده، نور آبی موبایل و دیگر دستگاه های هوشمند می تواند باعث یک خواب آشفته شود.

این داده ها نشان می دهد کاهش استفاده از صفحه ی نمایش این دستگاه ها مخصوصا هنگام خواب می تواند باعث افزایش مدت و کیفیت خواب شود. این مطالعه روی حدود ۶۵ نفر بزرگسال که از گوشی های هوشمند استفاده می کردند انجام شد.

این تیم تحقیقاتی بیان کردند که کیفیت خواب نقش مهمی در سلامت و رفاه انسان ایفا می کند. با توجه به فراگیر بودن دستگاه های تلفن همراه، امروزه باید بدانیم که این فناوری ها چگونه تاثیر زیادی بر سلامت ما، مخصوصا کیفیت خواب دارند و توجه به نوع و مدت استفاده از آن ها ضروری است.

در این باره بیشتر بخوانید: برطرف کردن اختلالات خواب با روش های ساده

ارسال شده در 24 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی , مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • تخریب روحیه اجتماعی کودک با این عامل
  • رفتار های غذایی و تاثیر آن بر سلامت جسمی و روحی
  • قرص های ضد بارداری و بیماری های آن ها
  • اگر شریک جنسی مبتلا به ایدز نباشد انتقال صورت می گیرد؟
  • خانم ها این موارد را از آقایان میدانید؟
  • اهمیت مصرف نعناع برای شیرخواران
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • شدت یافتن درد زانو با اضافه وزن
  • بیماری های مربوط به ستون فقرات را چگونه درمان کنیم
  • علائم و نشانه های بیماری گوشه
  • عدم مصرف داروهای شبانه درطول روز
  • زیباسازی دندان های فاصله دار
  • کاهش وزن آسان بدون رژیم های طاقت فرسا
  • خریدن چه اسنکهایی توصیه می شود؟
  • ماسک پاپایا برای زیبایی پوست صورت
  • محبوبترین ها

  • کسانی که پوست سبزه دارند چه رنگ مویی مناسب آنها است؟
  • استرس داشتن و تاثیر آن بر پوست و مو
  • پوست صورت در افراد مختلف
  • اگر ابروهای شما دچار ریزش یا کم پشتی شده اند بخوانید
  • 3 ماسک صورت با استفاده از میوه و سبزی برای فصل زمستان
  • اسرار زیبا شدن مادربزرگ
  • 25 مورد مهم برای زیبایی بیشتر پوست
  • ترفندهای زیبایی مردم مصری ،رومی و هندی
  • چند ترفند برای انتخاب بهترین کرم برنزه کننده
  • آیا می دانید چه فاکتورهایی در بوجود آمدن چین و جروک پوست موثرند
  • آیا می دانید فیلرهای پوست چیست؟
  • آیا شل شدگی و افتادگی پوست قابل درمان است؟
  • آفتاب سوختگی و رفع آن
  • آموزش درست کردن ماسک ضد پیری از خیار
  • 9 روش ساده برای پیشگیری از تیره شدن پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است