picsart_1479196804599

تخم مرغ از جمله مقوی ترین مواد غذایی موجود در جهان است. مواد مغذی موجود در تخم مرغ سبب رشد و نمو جوجه در آن می شوند. با کمی فکر کردن درباره همین نکته خواهید فهمید که این ماده تا چه حد مقوی است. برای پی بردن به خواص شگفت انگیز تخم مرغ با دکتر سلام همراه باشید.

اکثر مطالعات نشان می دهد که حتی خوردن ۳ عدد تخم مرغ در روز بی خطر است. در اینجا اتفاقاتی که با خوردن تخم مرغ به طور منظم در بدن تان رخ می دهد، را می توانید مرور کنید:

مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول بد ، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد

بهبود کلسترول خون: در حالی که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است، اما تحقیقات نشان می دهد که وقتی تخم مرغ می خوریم کبد کلسترول کمتری را پردازش می کند. خوردن دو عدد تخم مرغ در روز کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش خواهد داد.

کاهش خطر بیماری های قلبی: مصرف تخم مرغ به دلیل کاهش کلسترول بد یا ال دی ال منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی خواهد شد. واقعیت این است که افزایش کلسترول خوب یا اچ دی ال ناشی از مصرف تخم مرغ خطر سکته مغزی را نیز در افراد کاهش خواهد داد.

از دست دادن وزن: پروتئین موجود در تخم مرغ باعث ترویج احساس سیری شده و شما کالری کمتری دریافت خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد افرادی که در هنگام صبح از تخم مرغ استفاده می کنند، در طول روز کمتر به خوردن مواد غذایی با کالری بالا تمایل نشان می دهند.

بهبود سلامت چشم: زرده تخم مرغ حاوی دو ماده مغذی به نام های لوتئین و زیگزانتین است که منجر به بهبود عملکرد چشم می شود. علاوه بر این تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین آ است و همانطور که می دانید یکی از علل اصلی کوری، کمبود این ویتامین محسوب می شود.

بهبود عملکرد مغز: تخم مرغ سرشار از ماده ای به نام کولین است و تحقیقات نشان می دهد این ماده مغذی به ساخت غشاهای سلولی و تولید مولکول در مغز کمک می کند.

کم شدن خطر بیماری ها: تخم مرغ حاوی مواد مغذی برای بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن است ضمن اینکه به تعادل هورمون های تیروئید کمک می کند. سلنیوم موجود در تخم مرغ این مزایا را دارد. در واقع یک عدد تخم مرغ حاوی ۲۲ درصد سلنیوم است.

بهبود وضعیت پوست و مو: تخم مرغ حاوی ویتامین های ب ۱۲، ب ۵ و ب ۲ برای حفظ سلامت پوست و مو است. توجه داشته باشید که این مواد مغذی عملکرد سیستم عصبی را نیز بهبود می بخشند.

دریافت کافی امگا ۳: این ماده غذایی حاوی مقادیر بالای امگا ۳ است. مصرف به اندازه چربی های امگا ۳ به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

کاهش تری گلیسیرید: بر اساس مطالعات، مصرف ۵ عدد تخم مرغ در هفته میزان تری گلیسیرید را ۱۶ تا ۱۸ درصد کاهش می دهد. باید توجه داشته باشید که تری گلیسیرید بالا خود عاملی برای ابتلا به دیابت، حمله قلبی و فشار خون بالا در زنان و مردان است.

کاهش استرس: کمبود اسیدهای آمینه ضروری در بدن عاملی برای ابتلا به استرس و اضطراب است. تخم مرغ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای مبارزه با علائم این دو عارضه روانی است.

منبع: بامداد

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پوست لیموترش چه خاصیتی دارد؟
  • درباره اندازه گیری فشار خون و عواقب آن بیشتر بدانید
  • تمرینات قدرتی برای سنین پایین
  • پیشگیری از سرایت سرماخوردگی
  • دندان قروچه چیست و راه های درمان آن کدامند؟
  • خطرات جانبی مسموم شدن در حاملگی
  • تغذیه نامناسب و بی موقع و آسیب به حافظه
  • دیابت دور و برشما ست مراقب باشید
  • برای درمان خرخر در هنگام خواب وسیله جدیدی ابداع شد
  • فواید رژیم غذایی قلیایی
  • مشکلات کبدی همراه با مصرف نوشابه های انرژی زا
  • راههای مفید درمانی برای خشم در سنین پایین
  • تهدید این بیماری در عید برای اطفال و زنان باردار
  • کدام مدل مو برازنده شماست؟
  • کاشت نگین در چشم و این پیامدهای خطرناک
  • محبوبترین ها

  • چرا قرص برای تنظیم فشار چشم تجویز می شود؟
  • چشم درد – احساس ناراحتی چشم
  • مقابله با عفونت و بیماری های چشمی
  • درمان رتینوپاتی دیابتی
  • موکور میکوزیس (بیماری ناشی از عفونت خارجی) Mucormycosis
  • کونژنکتیویت (التهاب ملتحمه چشم) Conjunctivities
  • تنبلی چشم کودکان این علائم نهفته را دارد
  • منظور از اصطلاح گلوکوم اولیه و ثانویه چیست؟
  • خطر مصرف بی رویه قطره چشمی
  • خارج کردن کاتاراکت به روش خارج کپسولی
  • راه های پیشگیری از ایجاد رتینوپاتی دیابتی
  • 7 مورد برای طولانی کردن عمر عینک
  • تفاوت بین التهاب اطراف چشم
  • درمان خشکی چشم
  • چگونگی عمل جراحی عیوب انکساری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است