نکات سلامتی تاثیر ورزش بر سلامتی اصول سلامتی

سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند به هر انسانی می بخشد.وظیفه ی حفظ این نعمت ارشمند با ما انسان هاست.بدون شک عواملی نظیر ورزش کردن،تغذیه مناسب،خواب کافی و عواملی از این قبیل تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی دارند.در این مطلب می خواهیم شما را با 11 نکته متفاوت آشنا کنیم که به شما در داشتن سلامتی و شادابی کمک فراوانی می نماید. شاید  این نکات در ابتدا برایتان عجیب باشد اما در سایت های معتبر به اثبات رسیده اند.با ما همراه باشید.

صابون ضدباکتری، باکتری‌زاست
امروزه در همه خانه‌ها به‌جای صابون از مایع دست‌شویی استفاده می‌کنند. اما دانشمندان هشدار می‌دهند استفاده از مایع‌های شست‌و‌شوی گران‌قیمت نه‌تنها دلیلی بر خوب‌بودن ‌کیفیت‌شان نیست، حتی ممکن است باعث پرورش بیشتر میکروب‌ها شود. تحقیقات نشان می‌دهد ماده فعال اصلی در مواد شوینده‌ دست، همانند آنتی‌بیوتیک‌ها عمل می‌کند. همان‌گونه که استفاده زیاد از آنتی‌بیوتیک‌ها باعث مقاوم‌شدن باکتری‌ها ‌می‌شود، این ماده در شوینده‌ها نیز می‌تواند با ازبین‌بردن اجزای حیاتی سلول‌های خودی، باعث سازگاری باکتری‌ها شود و تهدیدی برای سلامتی باشد. نکته مهم دیگر، دمای آب و نحوه شستن دست‌هاست. دست‌ها را با آب گرم و باحوصله بشویید. نحوه شست‌وشو و دمای لازم برای حذف باکتری‌ها، از عوامل اصلی پاکی دست‌هاست.برای کم‌خوری، بیشتر بخورید
ممکن است با خوردن یک میان‌وعده کم‌کالری مانند چوب‌شور احساس غرور کنید، اما باید بدانید پس از گذشت زمانی کوتاه، احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد. خوردن مقدار کمی کربوهیدرات تغییری در وزن شما نمی‌دهد اما بلافاصله پس از مصرف قندخون را بالا می‌برد و باعث می‌شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. پیشنهاد می‌کنیم از پروتئین‌هایی مانند کره بادام‌زمینی یا پنیر کم‌چرب همراه یک سیب در میان‌وعده استفاده کنید.

اگر خسته‌اید، ورزش کنید
بعد از یک روز کاری خسته‌کننده، به نظر می‌رسد ورزش آخرین چیزی باشد که حاضر به انجامش باشید. اما عرق حاصل از ورزش، درواقع به شما انرژی می‌دهد. مطالعات پزشکی نشان می‌دهد خستگی همراه با افسردگی و بدخلقی تنها پس از ۳۰ دقیقه ورزش متوسط، بهبود می‌یابد. از آنجایی که انجام فعالیت‌هایی به میزان اکسیژن بدن وابسته است، با انجام ورزش اکسیژن بیشتری را وارد خون می‌کنیم و درنتیجه، این امر به عملکرد بهتر ذهن و بدن کمک می‌کند.

ذهن را با جویدن آدامس قوی کنید
اگر اهل نوشیدن قهوه نیستید یا برای تهیه آن زمان کافی ندارید و هم‌زمان روز شلوغ کاری پیش رو دارید، آدامس بجوید. محققان دریافته‌اند راه حل ساده برای افزایش هوشیاری و تقویت ذهن جویدن آدامس است. در این بین آدامس نعنایی به‌طور چشمگیری احساس خستگی را کاهش می‌دهد. در تحقیقی، به تاثیر جویدن آدامس در بهبود نمرات آزمون پی برده شده است. محققان معتقدند آدامس‌جویدن تا ۳۵درصد حافظه را تقویت می‌کند.

شیرشکلات بخورید، لاغرشوید
دو اصل اولیه که پس از ورزش‌کردن باید رعایت شود، بازسازی و تشویق عضله‌هایی است که از آن‌ها کار کشیده شده است. بهترین و موثرترین راه برای تقویت عضله‌ها، مصرف پروتئین است. اگر شیر بنوشید، علاوه‌بر تأمین آب بدن، مقداری پروتئین نیز به بدن‌تان رسانده‌اید. افزودن کمی شکلات به شیر می‌تواند منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها و قند باشد و انرژی ازدست‌رفته را به بدن بازگرداند.منبع: مجله ی زندگی ایده آل

منبع: مجله ی زندگی ایده آل

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش سلامت روان با این روش ها
  • مواد غذایی برای بهبود عملکرد مغز
  • روغن نارگیل را با فعالیت ورزش توام کنید
  • بازشدن رگهای قلب با تره تیزک
  • آنتی بیوتیک ها و ابتلای کودکان به دیابت نوع یک
  • تاثیرات مختلف سلول درمانی
  • عوامل اصلی افزایش وزن
  • برجستگی شکم را بی خیال نشوید
  • محبوبترین ها

  • تشدید مشکل ریوی در این محیط ها
  • نسل جدید اپلیکیشن ها مناسب برای سلامتی
  • ابولا همچنان تهدید کننده ی سلامت جهان است
  • نوشیدنی جادویی برای جلوگیری از بروز باکتری مضر و خطرناک
  • نوروبلاستوم عارضه خطرناک مغزی
  • افزایش بیش از حد گرمای زمین در سال 2014
  • بارش باران های شدید و جاری شدن سیل در پرو
  • تا بحال همبرگر به این رنگ دیده بودید؟
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است