مصرف لبنیات محصولات لبنی لبنیات کودکان و سالمندان

 

مصرف لبنیات برای کودکان و سالمندان بسیار مهم است سعی کنید لبنیات پرچرب را انتخاب نکنید و برای حفظ سلامتی تان محصولات لبنی با چربی کم را انتخاب کنید سعی کنید به صورت روزانه ماست میل کنید لبنیات پرچرب می توانند باعث چاقی و اضافه وزن ما شوند توصیه های مهم در این زمینه را با هم مرور خواهیم کرد و

تقریبا همه ما می‌دانیم که چربی‌های سالم (مواد غذایی خاصی مثل آووکادو، مغزهای خام و روغن‌های سالم)، برای سلامتی مفید هستند. در راستای همین تصور، معمولا فکر می‌کنیم که محصولات لبنی کم‌چرب نیز برای سلامتی مفید به شمار می‌روند، اما واقعا همین‌طور است؟
مطالعه اخیر محققان دانشگاه تافتس با نتایجی همراه بوده است که شاید نظرتان را تغییر دهد. براساس گزارش مجله Circulation، خطر ابتلا به بیماری دیابت برای یک دوره ۱۵ ساله در میان کسانی که از محصولات لبنی پُرچرب استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که محصولات لبنی کم‌چرب می‌خورند، ۴۶ درصد کاهش می‌یابد.
اگر متقاعد نشده‌اید، به مطالعه بعدی توجه کنید. براساس نتایج این مطالعه، احتمال چاقی در بین خانم‌هایی که بیشتر از محصولات لبنی پُرچرب استفاده می‌کنند، ۸ درصد کمتر از خانم‌هایی است که کمترین میزان مصرف از این محصولات را دارند.
مصرف لبنیات محصولات لبنی لبنیات کودکان و سالمندان   مصرف لبنیات محصولات لبنی لبنیات کودکان و سالمندان
بنابراین اگر می‌خواهید به سلامتی خودتان کمک کنید، از شیر کامل و ماست پُرچرب استفاده کنید. این محصولات نه‌تنها طعم بهتری دارند ‌بلکه به گفته متخصصان، چربی بیشتر درون آن‌ها می‌تواند احساس سیری را بیشتر کند و از این طریق کل کالری مصرفی آن‌ها را کاهش دهد و به کاهش وزن منجر شود.

سُس مایونز  در همه یخچال‌ها پیدا می‌شود و گویا به بخش مهمی از یخچال تبدیل شده است. متاسفانه هر قاشق غذاخوری از سُس مایونز حاوی ۱۰۰ کالری است که مقدار زیادی به شمار می‌رود. بنابراین استفاده از سُس مایونز می‌تواند هر ساندویچی را به یک بمب کالری تبدیل کند. به نظر متخصصان، بهتر است از ‌سُس خردل به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. سُس پستو نیز مناسب است، چون با روغن زیتون تهیه می‌شود که به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند.

مصرف لبنیات محصولات لبنی لبنیات کودکان و سالمندان   مصرف لبنیات محصولات لبنی لبنیات کودکان و سالمندان   مصرف لبنیات محصولات لبنی لبنیات کودکان و سالمندان

منبع:prevention

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • 6 اشتباه رایج در مورد استرس را بدانیم
  • معتاد بودن شخص از کجا مشخص میشود
  • بی خوابی مزمن و کاهش بینایی
  • چرا کودکان مبتلا به اسهال می شوند
  • شیوه درست کردن سالاد مقوی عربی
  • مصرف داروي بتا كاروتن مانع از زوال عقل مي شود
  • برداشتن ابرو با این روش های اصولی
  • تاثیرات مفید تمشک بر زوال عقل
  • محبوبترین ها

  • درمان مشکلات بدن با ریواس
  • برخی از خواص پنبه
  • پیشگیری از مرگ با این میوه طلایی
  • برچسب روی میوه چه چیزهایی به شما میگوید
  • درمان سوختگی‌ها با آناناس
  • تاثیرات مختلف آلوی خشک بر بدن
  • نگهداری لیموترش به صورت فریز شده
  • بررسی ارزش تغذیه ای رژیم موز
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    لاغر شو
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است