salamdr_577b642b84aee فایده های بی نظیر مصرف محصولات لبنی

 

مصرف لبنیات برای کودکان و سالمندان بسیار مهم است سعی کنید لبنیات پرچرب را انتخاب نکنید و برای حفظ سلامتی تان محصولات لبنی با چربی کم را انتخاب کنید سعی کنید به صورت روزانه ماست میل کنید لبنیات پرچرب می توانند باعث چاقی و اضافه وزن ما شوند توصیه های مهم در این زمینه را با هم مرور خواهیم کرد و

تقریبا همه ما می‌دانیم که چربی‌های سالم (مواد غذایی خاصی مثل آووکادو، مغزهای خام و روغن‌های سالم)، برای سلامتی مفید هستند. در راستای همین تصور، معمولا فکر می‌کنیم که محصولات لبنی کم‌چرب نیز برای سلامتی مفید به شمار می‌روند، اما واقعا همین‌طور است؟
مطالعه اخیر محققان دانشگاه تافتس با نتایجی همراه بوده است که شاید نظرتان را تغییر دهد. براساس گزارش مجله Circulation، خطر ابتلا به بیماری دیابت برای یک دوره ۱۵ ساله در میان کسانی که از محصولات لبنی پُرچرب استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که محصولات لبنی کم‌چرب می‌خورند، ۴۶ درصد کاهش می‌یابد.
اگر متقاعد نشده‌اید، به مطالعه بعدی توجه کنید. براساس نتایج این مطالعه، احتمال چاقی در بین خانم‌هایی که بیشتر از محصولات لبنی پُرچرب استفاده می‌کنند، ۸ درصد کمتر از خانم‌هایی است که کمترین میزان مصرف از این محصولات را دارند.
148831 فایده های بی نظیر مصرف محصولات لبنی
بنابراین اگر می‌خواهید به سلامتی خودتان کمک کنید، از شیر کامل و ماست پُرچرب استفاده کنید. این محصولات نه‌تنها طعم بهتری دارند ‌بلکه به گفته متخصصان، چربی بیشتر درون آن‌ها می‌تواند احساس سیری را بیشتر کند و از این طریق کل کالری مصرفی آن‌ها را کاهش دهد و به کاهش وزن منجر شود.

سُس مایونز  در همه یخچال‌ها پیدا می‌شود و گویا به بخش مهمی از یخچال تبدیل شده است. متاسفانه هر قاشق غذاخوری از سُس مایونز حاوی ۱۰۰ کالری است که مقدار زیادی به شمار می‌رود. بنابراین استفاده از سُس مایونز می‌تواند هر ساندویچی را به یک بمب کالری تبدیل کند. به نظر متخصصان، بهتر است از ‌سُس خردل به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. سُس پستو نیز مناسب است، چون با روغن زیتون تهیه می‌شود که به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند.

14148 فایده های بی نظیر مصرف محصولات لبنی

منبع:prevention

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دختر یا پسرشدن جنین با این مواد غذایی
  • کالری حلوا ارده
  • چگونه ورزش کنیم که بدنمان دچار آسیب نشود؟
  • اقدام در مورد دانش آموزان آسیب پذیر
  • آب میوه و سبزیجات لاغر کننده و تفکرات غلط درباره آنها
  • آماده شدن برای رختخواب
  • درمان زخم های مزمن با فرکانس های متفاوت الکتریکی
  • بخورخاکشیر و درمان سرخک
  • مواردی برای زایمان بدون درد (1)
  • کوکوی کلم قمری
  • ریمل برای چشم چه زیانهایی میتواند داشته باشد
  • رقابت خواهران با یکدیگر
  • عکس العمل های جنین پس از سیگار کشیدن مادر
  • تاندونیت بازو یک دلیل شایع درد شانه
  • فیبروکیستیک و کنترل های رژیمی
  • محبوبترین ها

  • خوردن غذاهای سوخته با آکریل آمید عوامل افزایش دهنده خطر سرطان
  • ارتباط رژیمهای کم کالری با سنگ کیسه صفرا
  • آیا میدانید کدام فیبر مفید است؟ کدام فیبر بی فایده؟
  • رعایت تعادل در مصرف خوراکی های قندی
  • برای مبتلایان به فشارخون بالا رژیم غذایی «دش» توصیه می شود
  • مواد غذایی ترش و این آسیب ها
  • 9 مورد مفید و مضر در ارتباط با لاغری
  • عوامل اصلی افزایش وزن
  • اگر به شکلات تلخ و شیرین علاقه مندید بخوانید
  • پیشگیری از انواع سرطان ها با مصرف پنیر
  • عوارض و آسیب های مصرف برخی خوراکی ها
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • این رژیم های غذایی امتحان خود را پس داده اند
  • ارتباط ماست وانیلی با روحیه
  • تاثیرات مفید توت فرنگی در خون سازی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است