کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

100070

 

مصرف محصولات لبنی برای سلامتی ما بسیار مهم و حائز اهمیت است ویتامین ها و املاح معدنی موجود در محصولات لبنی برای بدن ضروری اند دریافت کلسیم برای پیشگیری از پوکی استخوان از طریق این محصولات صورت میگیرد بهتر است در این مطلب به مزایای لبنیات دقت کنید و از مصرف آن ها غافل نشوید!

همان‌طور که در سال‌های اخیر جایگزین‌های مختلفی برای محصولات لبنی پیدا شده‌اند، دلایل مختلفی هم برای کاهش مصرف محصولات لبنی وجود دارد. کاهش وزن، پوست بهتر، پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش انرژی، فقط چند مورد از مزایایی است که با رژیم غذایی بدون لبنیات مرتبط است. اما بیایید ببینیم وقتی که لبنیات را حدف می‌کنید، واقعا چه اتفاقی می‌افتد؟
بدن انسان همیشه حالت دوگانه‌ای درباره استخوان‌ها دارد، و در واقع همزمان با تجزیه استخوان‌ها، استخوان‌سازی می‌کند. تا سن ۳۰ سالگی، استخوان‌سازی خیلی سریع‌تر از تجزیه استخوان‌ها پیش می‌رود؛ اما بعد از ۳۰ سالگی، این روند معکوس می‌شود، و تجزیه استخوان‌ها بر استخوان‌سازی غلبه می‌کند. بهترین راه برای تقویت اسکلت بدن‌، استفاده از کلسیم است؛ و لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیمی به شمار می‌روند، چون بدن انسان کلسیم را از طریق مصرف لبنیات بهتر از روش‌های دیگر جذب می‌کند. به همین خاطر وقتی که استفاده از محصولات لبنی را حذف می‌کنید، باید بدانید که بدن‌تان را در وضعیت ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌دهید و حتی احتمال شکستگی‌های استخوانی را افزایش می‌دهید.

در هر صورت اگر باز هم می‌خواهید لبنیات را حذف کنید، حداقل باید از منابع کلسیمی دیگری استفاده کنید که تقویت‌کننده استخوان‌ها هستند؛ مثلا سبزیجات برگ سبز تیره‌ای که مثل کلم‌پیچ،‌ اسفناج و کلم بروکلی، یا حتی پنیر توفو و ماهی ساردین. ضمن این‌که باید روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف کنید، و البته به یاد داشته باشید که مصرف این مکمل‌های باید همراه با غذا باشد، تا اسید معده بتواند کلسیم مورد نیاز را به‌خوبی جذب کند.

%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%ad%d8%a7%d9%88%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%b3%db%8c%d9%85
5 1000
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x