%d8%b4%db%8c%d8%b1_%d9%84%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%aa

اگر از محصولات لبنی استفاده نکنیم چه پیامدهایی در انتظار ما خواهد بود ؟چه نوع مواد غذایی می توانند جایگزین محصولات لبنی برای ما باشند قند خون بدن با مصرف نکردن لبنیات دستخوش چه تغییراتی خواهد شد مزایا و فایده های مختلف مصرف محصولات لبنی کدامند توصیه های متخصصین دراین باره چیست ؟

کسانی که لبنیات را از رژیم غذایی‌شان حذف می‌کنند، خیلی کم‌تر به استفاده از لوازم آرایشی نیاز پیدا می‌کنند. در واقع، شیر می‌تواند باعث تحریک آکنه‌ها شود، و زمانی که مصرف محصولات لبنی مثل شیر را متوقف می‌کنید، به شما کمک می‌کند که صورت صاف‌تری داشته باشید و کم‌تر با جوش‌ها و آکنه‌ها مواجه شوید. بر اساس تحقیقات دانشکده پزشکی Dartmouth، شیر حاوی هورمون‌هایی شبیه به تستوسترون است که می‌تواند غدد چربی‌زای پوست را تحریک کند، و باعث بروز جوش‌های بر روی پوست شود.
محققان سوئدی در یکی از مطالعات اخیر به این نتیجه رسیدند که نوشیدن بیش از یک لیوان شیر در روز می‌تواند خطر ابتلا به تخمدان را برای خانم‌ها دو برابر کند؛ در حالی که محققان داشنگاه هاروارد اعلام کرده‌اند که بر اساس مطالعات‌شان مردانی که روزانه بیش از دو وعده لبنیات مصرف می‌کنند، با افزایش ۳۴ درصدی خطر ابتلا به سرطان پروستان روبه‌روی می‌شوند. گویا مقصر اصلی باز هم هورمون‌های محصولات لبنی است. در واقع محصولات لبنی، میزان فاکتور رشد شبه انسولین را در خون بیشتر می‌کنند، و همین هورمون است که سوخت مورد نیاز برای رشد سلول‌های سرطانی را فراهم می‌کند.
وقتی که لبنیات را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید، ناخواسته یا ندانسته چیز دیگری را هم از برنامه‌های غذایی حذف کرده‌اید: محصولات پروبیوتیک. این باکتری‌های سالم که معمولا در ماست‌ها و پنیرهای خاصی وجود دارند، مجموعه‌ای از مزایا برای سلامتی انسان‌ها به همراه می‌آورند، که در کل بدن انسان را در وضعیت مطلوبی حفظ می‌کنند.

یکی از مطالعات American Journal of Clinical Nutrition نشان می‌دهد که استفاده از محصولات پروبیوتیک، زمان ترانزیت روده تا ۱۲ ساعت بهبود می‌بخشد، تحرکات روده را در طول هفته تا ۱.۵ برابر افزایش می‌دهد، و با نرم کردن مدفوع کمک می‌کند تا آسان‌تر از بدن خارج شود. البته باید بدانید که پروبیوتیک‌ها در محصولات غیرلبنی مثل کلم‌ترشی‌ها نیز وجود دارند.

49-sauerkraut

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه های ورزشی که به کودکان اوتیسم کمک میکند
  • تقویت قدرت تمرکز ذهن
  • عدم موفقیت دررسیدن به ارگاسم زنانه
  • در کنار منابع آهن از این خوردنی ها مصرف کنید
  • توهم چه تعریفی دارد؟
  • تصاویری از سیستمهای افرزیس
  • با انواع میوه مافین تهیه کنید
  • کیش تره فرنگی با رسپی متفاوت
  • 10 دلیلی که نمیگذارند چربی شکم کاهش یابد
  • تاثیرات سرطان بر روی بدن
  • مهم ترین انواع افسردگی
  • دارویی برای پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • ازمضرات مقاوم شدن بدن به آنتی بیوتیک ها چه میدانید
  • روش تهیه ماسک با استفاده از فلفل سیاه
  • برای عضله‌ سازی این 10 شیوه بهترین راهکار است
  • محبوبترین ها

  • عضله های باسن را با این ورزشها ورزیده کنید
  • زنان و استفاده از کراتین
  • همه چیز درمورد پروتئین وی whey
  • اصول بهداشتی که در فعالیت های ورزشی باید رعایت کرد
  • غذاهای مختصر و مناسب برای یک تا دو ساعت قبل از تمرین
  • المپیک نوین چگونه بوجود امد؟
  • در ۵ روز قدرت و عضله را افزایش دهید
  • مهم ترین فواید ورزش برای دستگاه قلب و عروق
  • پیشگیری از کم هوشی با ساده ترین روش
  • در بدنسازی منظور از تکنیک ناتوانی سرشانه ها چیست؟
  • خطاهای معمول درباره تناسب اندام
  • کارکرد ورزش در هنگام آلودگی هوا 4
  • ترفندهای موثر برای آسانتر شدن تمرینات یوگا
  • یوگای هوایی و این مزایا
  • درباره داشتن پشت‌ بازوهای حجیم توصیه های جی‌کاتلر را بخوانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است