نخوردن محصولات لبنی مصرف لبنیات لبنیات عدم مصرف لبنیات حذف لبنیات

اگر به هر دلیلی مصرف لبنیات را ترک کرده اید بهتر است بدانید به ضرر بدنتان اقدام کرده اید لبنیات جایگاه مهمی در هرم غذایی ما دارند این گروه غذایی برای هر فردی مهم و ضروری هستند در صورتی که این مواد غذایی برای شما منع شده اند می توانید از جایگرین های موثر و مناسب برای آن ها استفاده کنید.

 

بعضی‌ها فکر می‌کنند که کنار گذاشتن محصولات لبنی مثل کره، بستنی و شیر کامل، راهی مطمئن برای کاهش وزن و لاغر شدن است، اما آیا همیشه همین‌طور است؟! شاید نه! در یکی از مطالعات سوئدی بود که مشخص شد افرادی که از محصولات لبنی چرب زیاد استفاده می‌کنند، بیش از ۵۰ درصد احتمال دارد که در طول یک دوره ۱۲ ساله به چاقی مبتلا شوند.
به نظر متخصصان، لبنیات منبع غنی‌ای از چربی و پروتئین در رژیم غذایی افراد مختلف است، و در واقع همین چربی و پروتئین هستند که شما را سیر نگه می‌دارند، چون بدن انسان این مواد را خیلی آهسته‌تر هضم می‌کند. وقتی لبنیات را از رژیم غذایی حذف کنید، سرکوب گرسنگی قطعا برای‌تان سخت‌تر خواهد شد، و باید جایگزینی برای پروتئین و چربی محصولات لبنی پیدا کنید؛ جایگزین‌هایی مثل کربوهیدرات‌های ساده، که در نهایت باعث افزایش وزن‌تان می‌شوند. پس اگر لبنیات را حذف می‌کنید، باید به‌جای آن‌ها از انواع مغزها، دانه‌ها، تخم مرغ و حبوبات استفاده بیشتری کنید.

به نظر متخصصان، وقتی افراد مختلف استفاده از گروه غذایی خاصی را مثل لبنیات متوقف می‌کنند، به این سمت می‌روند که جایگزین‌هایی مشابه از نظر طعم و بافت با گروه غذایی حذف‌شده پیدا کنند. محصولات لبنی اغلب با محصولاتی جایگزین می‌شوند که بر اساس سویا تهیه شده‌اند.اما هضم کردن سویا برای بدن سخت است، به‌خصوص اگر سریعا مصرف سویا را افزایش دهید. دلیل این مشکل این است که سویا مولکول‌های قندی خاصی به نام الیگوساکارید دارد که بدن نمی‌تواند به‌خوبی آن‌ها را هضم کند؛ در نتیجه این ماده بیشتر در دستگاه گوارش باقی می‌ماند و باعث نفخ و گاز معده زیادی می‌شود.

نخوردن محصولات لبنی مصرف لبنیات لبنیات عدم مصرف لبنیات حذف لبنیات   نخوردن محصولات لبنی مصرف لبنیات لبنیات عدم مصرف لبنیات حذف لبنیات

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تهدید سلامتی شما با خوشبوکنندها
  • نحوه پاکیزه کردن سنگ مرمر
  • کودک آزاری ناخواسته توسط پدر و مادر
  • ماهی عید و این آسیب های مهم
  • چه عواملی باعث شکستن ناخن ها میشوند؟
  • بهترین ویژگی های خیار برای سلامتی
  • بعد از معالجه سرطان سینه چکار کنیم که عود نکند؟
  • رابطه بی پولی با سالم زیستن
  • آیا قره قروت نیز برای بدن مفید است؟
  • مصرف انبه به این دلایل
  • پیاده روی استاندارد و اصولی چگونه است ؟
  • پیاز فلفلی هندی را چگونه درست کنیم
  • درد کف پایتان را سرسری نگیرید
  • پایین آوردن فشار خون با متدهای آسان
  • اهمیت دوری از سرکه برای افراد میگرنی
  • محبوبترین ها

  • فواید و زیانهای استفاده از انبه
  • فواید خوردن آجیل به هنگام صبحانه
  • ویژگی رژیم های غذایی در فصل زمستان
  • آیا تاکنون میوه را برای یک رژیم مناسب بکار برده اید؟
  • خوردنی های افزایش دهنده استرس
  • کاری نکنید که دیرتر لاغر شوید
  • انرژی و پروتئین مورد نیاز برای دوره سالمندی
  • بهترین مواد غذایی هنگام سرماخوردگی
  • اگر میخواهید سرطان پستان نگیرید این رژیم غذایی را رعایت کنید
  • با شناختن این مواد غذایی، سالم غذا بخورید
  • قند موجود در انواع مواد غذایی
  • هرگز روغن را از غذاهایتان حذف نکنید
  • غذاهای سرشار از سدیم
  • نان سفید و انباشته شدن چربی در بدن
  • حتما چربی مصرف کنید!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است