salamdr_57283a3d3c080

اگر از امراض و ناراحتی های قلبی و عروقی رنج میبرید پیشنهاد می کنیم از روش های  تغذیه ای موثر در این زمینه کمک بگیرید که می توانند باعث تقویت قلب و عروق و افزایش سلامت شما شوند غذاهای مدیترانه‌ای  انتخاب خوبی برای مبتلایان به  بیماری قلبی هستند بارعایت این رژیم غذایی انواع عوارض و مشکلات قلبی و عروقی از شما فاصله خواهند گرفت.

یکی از مطالعات منتشرشده در European Heart Journal نشان می‌دهد که انتخاب رژیم غذایی مدیترانه‌ای توسط افراد مبتلا به بیماری قلبی، برای سلامتی قلبی آنان بهتر است.
این مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی را در بین کسانی که به بیماری قلبی هستند، کاهش دهد. علاوه بر این، اگر افراد مختلف بتوانند جنبه‌های ناسالم رژیم غذایی غربی را حذف کنند، خطر تشدید بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای حاوی میزان زیادی از میوه، سبزی، ماهی و مواد غذایی تصفیه‌نشده است. در حالی که رژیم غذایی غربی با غلات تصفیه‌شده، شیرینی‌ها، دسرها، نوشیدنی‌های شیرین و مواد غذایی سرخ‌شده تغریف می‌شود. محققان دانشگاه اوکلند در این مطالعه، اطلاعات مربوط به ۱۵ هزار و ۴۸۲ نفر را در سطح ۳۹ کشور جهان بررسی کردند که مبتلا به پایدار بودند. میانگین سنی این افراد، ۶۷ سال بود و وضعیت هر فرد تقریبا ۴ سال تحت پیگیری قرار گرفته بود.

بیماری عروق کرونر نتایج نهایی نشان داد که خطر بروز حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ بر اثر بیماری قلبی-عروقی، در بین کسانی که بالاترین میزان مصرف از غذاهای مدیترانه‌ای را داشتند، تا سه برابر کمتر از افرادی بود که از کمترین میزان مصرف مواد غذایی سالم برخوردار بودند.

rejim-2-660x319

 

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه
  • ممنون که به پیشنهادم توجه کردید

  • پیشنهاد سردبیر

  • انتخاب هدف در زندگی و فواید روحی و روانی آن
  • کارآیی و مواد مکمل تریبولوس شرکت دایماتیز
  • عکس های فلفل چیلی ( قرمز و تند)
  • چرا باید موهای خود را برای مدرسه کوتاه کنیم؟
  • آموزش تهیه املت نودل
  • همه چیز را در مورد بیماری هاشیموتو بدانیم
  • تعریف کاریوتایپ را باهم مرور میکنیم
  • برآورد میزان تقریبی سن افراد با این نوع تصویربرداری
  • رایج ترین عارضه در ناخن ها
  • حلوای آرد سمولینا و گردو
  • موارد اورژانسی در کودکان
  • تغییرات در زندگی برای رفع روزمرگی
  • تناسب غذا خوردن
  • خطر سردردهای مداوم برای سلامتی
  • کدام ماهی بهتر است؟ دریایی در مقابل پرورشی
  • محبوبترین ها

  • چه کسانی نباید ژله بخورند
  • منظور از رژیم بسیار کم کالری (VLCD)
  • نمونه ناهار و شام با کالری های مختلف
  • آیا میوه ها واقعا در سلامت پوست نقش دارند؟
  • این نکات را در زمان پختن و کباب کردن غذا فراموش نکنید
  • کربوهیدرات‌های ساده در مقابل پیچیده
  • سبزیجات نارنجی پرخاصیت پاییزی
  • چگونه خوردن هله هوله ها را کنار بگذاریم
  • استفاده از جگر برای رفع کم خونی
  • مطالبی ارزشمند درباره کالبد شکافی یک پیتزا
  • همه چیز درمورد خاصیت های درمانی آجیل
  • با کودک پرخور خود چگونه برخورد کنیم؟
  • نوعی معجون مفید برای بدن
  • هوس ناگهانی و میل خوردن
  • نیاز به انرژی در دوران شیردهی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است