%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b4%da%a9-4
برخی مواد غذایی ممکن است در ظاهر قند زیادی نداشته باشند اما برای سلامتی شما عوارض زیادی به همراه داشته باشند ماست ها ،میوه های خشک ،سس های مختلف و نوشیدنی های انرژی زا از این دست خوراکی ها به شمار می روند که برای پیشگیری از افزایش قندخونتان بهتر است مراقب عوارض ناشی از مصرف این خوردنی ها باشید .

ماست‌ها سرشار از کلسیم و پروتئین هستند، اما مسئله این‌جاست که حتی ماست‌های کم‌چرب هم ۱۷ تا ۳۳ گرم قند در هر ۲۲۵ گرم دارند، که به اندازه ۲ اسکوپ بستنی شکلاتی است. پس موقع خریدن ماست، نوعی را بخرید که قند کم‌تری داشته باشد.
252355-329669
سس‌های سالاد مثل سس فرانسوی، بیشترین میزان قند را دارند، یعنی بین ۵ تا ۷ گرم در هر ۲ قاشق غذاخوری. گزینه مناسب برای استفاده در سالاد که قند کمی داشته باشد، سرکه خانگی سبک و روغن زیتون است. این ترکیب فقط ۱ گرم قند در هر ۲ قاشق غذاخوری دارد.
sose-faransavi
سس قرمز برای ساندویچ، حدود ۴ گرم در هر قاشق غذاخوری، قند دارد. درست است که این مقدار، خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد، اما اکثر افراد حجم زیادی از این سس را همراه ساندویچ می‌خورند. پس سعی کنید سس خردل زرد را جایگزین سس قرمز کنید. سس خردل در هر قاشق غذاخوری کم‌تر از ۱ گرم قند دارد.
154-27646
خیلی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا، مقدار خیلی زیادی قند همراه با کافئین دارند. بعضی از آن‌ها حدود ۲۵ گرم قند در هر ۲۲۵ گرم دارند. گاهی اوقات که بدن افراد، آب از دست می‌دهد و احساس خستگی به شما دست می‌دهد، فقط باید آب بخورید. پس سعی کنید از آب به‌جای این نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده کنید.
hype-all

میوه‌های خشک، میزان قند بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارند. هر ۴۲ گرم کشمش، بیش از ۲۵ گرم قند دارد، در صورتی که یک لیوان انگور تازه، ۱۵ گرم قند دارد.

salamdr_55aaa083b5803

 

منبع:webmd

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پیامدها و نشانه های یبوست در خردسالان
  • رابطه مشکلات ذهنی با تیروئید
  • به شدت از مصرف نوشابه های رژیمی دوری کنید
  • دانستنی های مهم برای آماده کردن قهوه
  • نحوه صحیح مواجه با مشکلات
  • راز و رمز لاغری سریع پس از زایمان
  • چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک
  • آیا التهاب مفاصل زانو با استامینوفن کاهش می یابد؟
  • دلایلی برای اینکه شما فراموشکار هستید و آلزایمر ندارید
  • دیابت نوع 1 وعفونت ویروسی چه ارتباطی باهم دارند؟
  • بادمجان خوردن به سبک مردم ترکیه
  • غفلت از کودک و سوء استفاده جسمانی از کودک
  • برای کاهش استرس، این 10 نکته را فراموش نکنید
  • فوائد برگ بید و عکس هایی از بید
  • تمرینات ورزشی موثر برای امراض قلبی
  • محبوبترین ها

  • تضمین سلامت قلب با خوردن آب انار
  • دانستنی های سکته همراه با آنزیم های قلبی
  • آنژیو گرافی یا سی تی آنژیو چه کارایی دارد
  • بیماری آنژین و کرونری
  • ابتلا به عارضه های قلبی با زیاد نشستن
  • همه چیز درباره حمله «پانیک» یا همان «هول» کردن
  • نارسایی دریچه آئورت چه خطراتی را به همراه دارد؟
  • آیا فشار خون بالا قابل کنترل است؟
  • خوراکی های مفید برای سیستم قلب و عروق
  • آسیب به قلب با نگرش منفی
  • درمان بیماری‌های قلبی‌ و عروقی با تغذیه مناسب
  • تاثیرات تنهایی بر سکته قلبی
  • ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف تخم مرغ
  • هرچیزی که بایستی در ارتباط با حمله قلبی بدانید
  • چگونه از سکته خلاص شویم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است