picsart_1479206339412

ویتامین B12 برای سیستم عصبی و تولید DNA و RNA که قطعات تشکیل دهنده ی سلول های بدن هستند، نقش حیاتی دارد. شما برای حفظ و تنظیم گوارش به B12 نیاز دارید. اما با این حال بسیاری از مردم علامت ها و نشانه های کمبود این ویتامین در بدن را جدی نمی گیرند.


ویتامین B12 برای سیستم عصبی و تولید DNA و RNA که قطعات تشکیل دهنده ی سلول های بدن هستند، نقش حیاتی دارد. شما برای حفظ و تنظیم گوارش به B12 نیاز دارید. اما با این حال بسیاری از مردم علامت ها و نشانه های کمبود این ویتامین در بدن را جدی نمی گیرند.
در واقع تا سال ها ممکن است نشانه های کمبود B12 تشخیص داده نشود؛ ولی با این وجود شما علامت هایی چون خستگی شدید، تنگی نفس، ضعف عضلانی، بی حسی یا سوزش دردست ها و پاها نشانه ی کمبود این ویتامین است. استرس و مشغله ی زیاد کاری، نیز می تواند باعث فقدان B12 شود؛ در اینجا راه حل هایی مطرح شده است که به شما کمک می کند تا توجه بیشتری به B12 در بدن خود داشته باشید.
شما گیاه خوار هستید:
تنها راه جذب ویتامین B12 در رژیم غذایی خوردن گوشت است. فقدان شدید B12 باعث رنگ پریدگی و ضعف جسمانی می شود. بنابراین لازم نیست رژیم غذایی خود را رها کنید؛ ولی با استفاده از محصولات حیوانی به صورت روزانه به جذب بهتر این ویتامین کمک کنید.
شما یا کسی که دوستش دارید. بالای 50 سال سن دارد.
افزایش سن مانع جذب B12 می شود. از علائم کمبود B12 در سنین بالا تغییرات حافظه و عدم استقامت بدن است. بنابراین استفاده از مکمل های B12 که دارای کیفیت عالی باشند می تواند در سنین بالا از ضعف بیشتر جلوگیری کند و بدن را قوی تر نماید.
مصرف منظم الکل:
کبد نقش مهمی در ذخیره سازی B12 دارد. با نوشیدن الکل قبل از خواب، شما علاوه بر آسیب رسانی به کبد باعث کاهش ذخایر B12 در این قسمت نیز می شوید.
اگر با خوردن دارو دچار رفلکس اسیدی می شوید:
مشکلات معده و داروهایی که برای درمان استفاده می شود از جذب B12 جلوگیری می کنند. مطالعات نشان داده است اگر دچار رفلکس اسیدی می شوید باید B12 کافی مصرف کنید.
شما مبتلا به بیمار خود ایمنی و یا دیابت هستید:
هر کدام از این بیماری ها به شدت مانع جذب B12 در رژیم غذایی شما می شود. حتی اگر گوشت خوار باشید بهتر است از مکمل های B12 استفاده کنید. پایین بودن میزان B12 خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. هم چنین باعث افسردگی، اضطراب، بیماری های ذهنی، آلزایمر و اوتیسم می شود.
نکته ی پایانی:
کمبود B12 خطرناک است ولی با مصرف مکمل ها به راحتی می توان از بروز خطرات جلوگیری کرد. B12 محلول در آب است. بنابراین استفاده از مکمل ها دارای اثرات جانبی زیادی نیست. بهترین روش استفاده از، مکمل های زیر زبانی B12 است، به خصوص برای افرادی که دچار بیماری های معده و گوارشی هستند.

در این باره بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ویتامین B12

5 1000
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط با موضوع عمومی | 222 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • جوش صورت و لبنیات
  • آیا بدن با نشستن تخریب می شود؟
  • سقط جنین و مشکلات روحی آن برای مادر
  • قابلیت جدید در هوش مصنوعی
  • زنی که رکورد بلندترین موی سر در جهان را دارد
  • افراد سرسخت را بشناسید
  • “اختلالات روحی و روانی” سبب بدتر شدن خارش پوست می‌شود
  • فعال کردن مغز با مراقبه
  • محبوبترین ها

  • تشخیص فلاتر در نوار قلبی
  • دور کمر بیشتر، خطر بیشتر
  • کار شیفتی سلامتی را تهدید میکند
  • شیوه هایی برای تقویت فرآیند چربی سوزی شما
  • ارتباط سیروز کبدی با مشکلات طحال
  • پرتو درمانی چه زمانی کاربرد دارد؟
  • نشانه های کمبود ویتامین در بدن را بشناسیم
  • باورتان میشود با روغن زدن به کف پا دردهای خود را درمان می کنید
  • رپورتاژ

  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما