ویتامین B12 منابع ویتامین B12 فواید ویتامین B12 ضرورت استفاده از ویتامین B12 B12

ویتامین B12 برای سیستم عصبی و تولید DNA و RNA که قطعات تشکیل دهنده ی سلول های بدن هستند، نقش حیاتی دارد. شما برای حفظ و تنظیم گوارش به B12 نیاز دارید. اما با این حال بسیاری از مردم علامت ها و نشانه های کمبود این ویتامین در بدن را جدی نمی گیرند.


ویتامین B12 برای سیستم عصبی و تولید DNA و RNA که قطعات تشکیل دهنده ی سلول های بدن هستند، نقش حیاتی دارد. شما برای حفظ و تنظیم گوارش به B12 نیاز دارید. اما با این حال بسیاری از مردم علامت ها و نشانه های کمبود این ویتامین در بدن را جدی نمی گیرند.
در واقع تا سال ها ممکن است نشانه های کمبود B12 تشخیص داده نشود؛ ولی با این وجود شما علامت هایی چون خستگی شدید، تنگی نفس، ضعف عضلانی، بی حسی یا سوزش دردست ها و پاها نشانه ی کمبود این ویتامین است. استرس و مشغله ی زیاد کاری، نیز می تواند باعث فقدان B12 شود؛ در اینجا راه حل هایی مطرح شده است که به شما کمک می کند تا توجه بیشتری به B12 در بدن خود داشته باشید.
شما گیاه خوار هستید:
تنها راه جذب ویتامین B12 در رژیم غذایی خوردن گوشت است. فقدان شدید B12 باعث رنگ پریدگی و ضعف جسمانی می شود. بنابراین لازم نیست رژیم غذایی خود را رها کنید؛ ولی با استفاده از محصولات حیوانی به صورت روزانه به جذب بهتر این ویتامین کمک کنید.
شما یا کسی که دوستش دارید. بالای 50 سال سن دارد.
افزایش سن مانع جذب B12 می شود. از علائم کمبود B12 در سنین بالا تغییرات حافظه و عدم استقامت بدن است. بنابراین استفاده از مکمل های B12 که دارای کیفیت عالی باشند می تواند در سنین بالا از ضعف بیشتر جلوگیری کند و بدن را قوی تر نماید.
مصرف منظم الکل:
کبد نقش مهمی در ذخیره سازی B12 دارد. با نوشیدن الکل قبل از خواب، شما علاوه بر آسیب رسانی به کبد باعث کاهش ذخایر B12 در این قسمت نیز می شوید.
اگر با خوردن دارو دچار رفلکس اسیدی می شوید:
مشکلات معده و داروهایی که برای درمان استفاده می شود از جذب B12 جلوگیری می کنند. مطالعات نشان داده است اگر دچار رفلکس اسیدی می شوید باید B12 کافی مصرف کنید.
شما مبتلا به بیمار خود ایمنی و یا دیابت هستید:
هر کدام از این بیماری ها به شدت مانع جذب B12 در رژیم غذایی شما می شود. حتی اگر گوشت خوار باشید بهتر است از مکمل های B12 استفاده کنید. پایین بودن میزان B12 خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. هم چنین باعث افسردگی، اضطراب، بیماری های ذهنی، آلزایمر و اوتیسم می شود.
نکته ی پایانی:
کمبود B12 خطرناک است ولی با مصرف مکمل ها به راحتی می توان از بروز خطرات جلوگیری کرد. B12 محلول در آب است. بنابراین استفاده از مکمل ها دارای اثرات جانبی زیادی نیست. بهترین روش استفاده از، مکمل های زیر زبانی B12 است، به خصوص برای افرادی که دچار بیماری های معده و گوارشی هستند.

در این باره بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ویتامین B12

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • چای درمان کننده پولیپ بینی
  • رفع مشکل عرق با بوتاکس
  • لیزر درمانی با این روش ها و راه حل های مهم
  • تمایل به بارداری در این سنین
  • طنین و لحن صدا نمایانگر شخصیت شماست
  • اندام نحیف و لاغر مد روز زیبایی
  • راهکارهای تربیتی فرزندان
  • خوردنی های سالم برای کسب انرژی بیشتر
  • محبوبترین ها

  • چه غذاهایی برای فصل بهار مناسب است؟
  • همه چیز درباره نودل‌های فوری
  • بعد از مسمومیت غذایی چگونه غذا بخوریم
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • برای استفاده خانگی کدام روغن بهتر است
  • انواع روغن و خصوصیت های روغن های گیاهی و حیوانی
  • بخاطر چاق شدن صورت شیوه تغذیه خود را تغییر دهید
  • آیا می توان ام اس را با طب سنتی درمان کرد
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است